Vilken film såg du senast?

Permalänk
Skrivet av daVani:

The Truman Show – 8/10

Förmodligen Jim Carreys bästa film, konstigt att jag inte sett filmen innan. Storyn går inte bli så mycket mer originell än det här. Jag gillade fotot starkt, typ ett "you are being watched"-foto i filmen.

Har du sett Eternal sunshine on the spotless mind? Enligt mig hans bästa film!

Senaste jag såg var Hard Candy igen med Patrick Wilson och Ellen page... 10/10

Den filmen fick mig att få Ellen page som favorit-skådespelare! Iaf på den kvinnliga sidan.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Predators...

Hade små förhoppningar men nej, var precis som AvP filmerna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Inception - 7.5/10

Mycket spännande och bra film. Många av actionscenerna var utan dess like. Den var djupare och smartare än jag hade förväntat mig, det var så att man fick tänka till lite ibland. Dock så var den väldigt lång, blev väldigt pissnödig mot slutet. Och tema-låten var inge vidare. Den var väl värd 110 spänn i alla fall, drick inte för mycket cola under filmen bara.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Predators...

Hade små förhoppningar men nej, var precis som AvP filmerna.

Tack för den.. då sparade man en hundring.

Permalänk

G-force

Underhållande film.. Drog dock igång lite i 3dje delen sen sjönk det igen men väkldigt underhållande

5/10

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Predators, 2/5

Hade inga större förhoppningar men den levde inte upp till de få jag hade heller :\
Det som sänkte den mest var att dom snodde massa från ettan, inte ok, pannkaka blev det.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Freedom Writers, mycket intressant film. Baserad på en verklig händelse.

Om Freedom Writers:
Läraren Erin Gruwell kommer till sitt nya arbete med höga ideal. Eleverna i hennes klass kommer alla från samhällets baksida och har inga förväntningar på livet. Men Erin försöker inspirera dem att skriva om sina egna liv genom att läsa om Anne Franks öde. Varje elev har något att berätta och genom skrivandet vågar de snart hoppas på en tillvaro utanför de egna kvarteren.

Permalänk
Medlem

Collateral
Mycket bra film med Tom Cruise och Jamie Fox i toppenroller. Lite småseg ibland, speciellt i början, men jag gillar den överlag. Cruise gör en enkel men bra roll, han är inte så där macho och liknande som i t.ex. M.I och det gillar jag. Fox gör en övertygande roll som är intressant att följa och till slut så löser sig allt

Shutter Island
Grym film och en oerhört bra prestation av både Scorsese och DiCaprio, nu är det banne mig dags för Oscar till DiCaprio (antingen för denna eller för Inception). Jag hade valt att inte se trailer för denna film så jag visste inte mer än att Shutter Island var en ö med ett psykhem för kriminella. Med de förutsättningarna så kan man göra mycket med film och jag älskar hur de lägger upp allt i filmen och hur det till slut knyts ihop.
Som sagt en grymt bra film som jag kan rekommendera till alla.

Hitman
I brist på annat att göra så valde jag att se om Hitman från 2007 med Timothy Olyphant(hihi roligt namn) och jag tycker den är helt okej. Det är en sån där enkelt film som man kan se samtidigt som man surfar, äter eller liknande Man behöver inte tänka så mycket själv och det är ganska tidigt klart vad som kommer hända. Det gör det inte automatiskt till en dålig film, absolut inte, utan jag tycker de har lyckats mycket bra. Visserligen skulle kanske Hitman varit några år äldre men samtidigt gör Olyphant ett mycket bra jobb.
Enkel och skön actionrulle helt enkelt

Permalänk
Medlem

The Prestige 9/10 Jag har höga krav på Nolan på en ev. Batman alltså

Permalänk
Medlem

Jeon Woochi : The Taoist Wizard - 7/10

En hyfsad asiatisk film om magi och är lite nyskapande(originell) enligt mitt tycke.

Black Lightning - 6/10

Ryska filmer har man inte sätt förut så mycket men denna var faktisk bra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Inception - 7/10

Cool men kändes förutsägbar.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Brad Pitt är så j*vla cool

Oerhört bra film, det var andra gången jag såg den nu och jag gillar den starkt.
Brad Pitt och Casey Affleck gör två grymma skådespelarinsatser, Affleck blev ju också Oscars-nominerad, och filmen är snygg att kolla på. Det är fina miljöer, bra musik och helt enkelt väldigt bra ihopsatt. Den blir en aningen seg i framåt mitten men den repar sig ordentligt mot slutet när det är dags att knyta ihop allt. Den rekommenderas varmt

Ps: Missa inte YouTube - The Brad Pitt Laugh som innehåller några scener från filmen ovan, samt diverse andra. Skön natthumor om inte annat

Permalänk
Medlem

The Truman Show - Den nämdes innan och jämfördes med Eternal Sunshine of the Spotless Mind. I Truman Show tycker jag Jim Carrey gör en bättre insats och filmen är bland de bästa jag sett, samma kaliber som Eternal Sunshine.

Permalänk
Medlem

The Ghost Writer - En helt okej film

Permalänk
Medlem

Cargo.

Rätt så bra trots kanske lite stel och förutsägbar. Gillar genren. Men ..lysen på, lysen av, lysen på, lysen av, lysen på, lysen av, lysen på, lysen av..

+Cirque de Freak: The Vampire's Assistant.
Lite av en barnfilm kanske, men jag lär säga att jag gillade den.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Detta är den bästa och roligaste dokumentären jag sett på länge
Kolla in den här trailern - YouTube - Religulous - Trailer
Dokumentären går ut på att Bill reser runt och intervjuar en massa folk inom olika religioner, i intervjuerna så ifrågasätter han religionerna och deras tro för att få svar på hans frågor. Hos vissa går det bättre än hos andra men Bill gör det hela med glimten i ögat och skojar om det så att man skrattar. Kolla på trailern så förstår du vad jag menar och efter det så ska du se till att se dokumentären
Kolla det här klippet och kom tillbaka och säg att du absolut inte vill se resten av dokumentären - YouTube - Why don't you kill yourself?

Permalänk
Medlem

Lucky Number Slevin - 8/10

Hur har jag kunnat missa den här filmen?! Jag älskar filmer där det händer massa helt oväntade grejer, och så blir det skitspännande i väntan på en förklaring. Den var rolig i början och mer åt det seriösa hållet mot slutet, vilket funkade riktigt bra. Barnsligt och moget seriöst i perfekt ballans. Grymt bra skådespelarinsatser av Bruce Willis, Morgan Freeman och Lucy Liu. Josh Hartnett som var tämligen okänd för mig gjorde också bra ifrån sig, men jag kunde inte undvika att se Brad Pitt som honom hela tiden. Jag menar Brad Pitt skulle ju vara som gjuten för den rollen. Dessutom är dem ganska lika. Hur som helst så var filmen jävligt bra och ska ses igen.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Mr Nobody - 7/10

American Psycho - 7/10

The international - 5/10

The Surrogates - 4/10

The taking of Pelham 123 - 5/10

Lakeview Terrace - 5/10

The Bank Job - 6/10

Body of Lies - 7/10

Permalänk
Medlem

Fight Club - 9/10

Såg den för första gången igår kväll. En av de bästa filmerna jag har sett.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Skrivet av _simis_:

Detta är den bästa och roligaste dokumentären jag sett på länge
Kolla in den här trailern - YouTube - Religulous - Trailer
Dokumentären går ut på att Bill reser runt och intervjuar en massa folk inom olika religioner, i intervjuerna så ifrågasätter han religionerna och deras tro för att få svar på hans frågor. Hos vissa går det bättre än hos andra men Bill gör det hela med glimten i ögat och skojar om det så att man skrattar. Kolla på trailern så förstår du vad jag menar och efter det så ska du se till att se dokumentären
Kolla det här klippet och kom tillbaka och säg att du absolut inte vill se resten av dokumentären - YouTube - Why don't you kill yourself?

Såg precis denna filmen och skrattade nästan genom hela filmen. Tomte argumentet är ju bara fantastiskt.
Rekommenderar denna filmen starkt.

Permalänk
Medlem

The expendebles 8/10
Roliga repliker, tunga vapen, mycket muskler och explosioner. Gillar man gammal hederlig action så är det här filmen för dig.
Hade fått full pott om inte dom flesta actionscenerna var för dåligt klippta, på tok för svårt att hinna med ibland och det onödigt då det fanns så pass mycket kampsportstalang med i casten.

Permalänk
Medlem

Prince of persia - Bra effekter, annorlunda story. Tyvärr inte så bra som jag hoppats p.g.a att man knappt inte använt något från storyn i spelen. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Freedom Writers, mycket intressant film. Baserad på en verklig händelse.

Om Freedom Writers:
Läraren Erin Gruwell kommer till sitt nya arbete med höga ideal. Eleverna i hennes klass kommer alla från samhällets baksida och har inga förväntningar på livet. Men Erin försöker inspirera dem att skriva om sina egna liv genom att läsa om Anne Franks öde. Varje elev har något att berätta och genom skrivandet vågar de snart hoppas på en tillvaro utanför de egna kvarteren.

Såg den på tv i lördags, var faktiskt riktigt bra! Man börjar tänka lite längre när man ser sådana filmer

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _simis_:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51mGiYaPfqL._SL255_.jpg

Detta är den bästa och roligaste dokumentären jag sett på länge
Kolla in den här trailern - YouTube - Religulous - Trailer
Dokumentären går ut på att Bill reser runt och intervjuar en massa folk inom olika religioner, i intervjuerna så ifrågasätter han religionerna och deras tro för att få svar på hans frågor. Hos vissa går det bättre än hos andra men Bill gör det hela med glimten i ögat och skojar om det så att man skrattar. Kolla på trailern så förstår du vad jag menar och efter det så ska du se till att se dokumentären
Kolla det här klippet och kom tillbaka och säg att du absolut inte vill se resten av dokumentären - YouTube - Why don't you kill yourself?

Måste nog se hela

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Quarantine - Amerikanisering av den spanska skräckisen REC. Handlar om ett reporterteam som följer med några brandmän på ett rutinuppdrag. Då blir de instängda av smittskyddsstyrelsen i en lägenhetsbyggnad där den ena efter den andra blir galna Zombies. Faktiskt minst lika bra som sin föresprångare, jag blev lite förvånad. Och tjen som spelar reportern borde fått en Oscar för sin förmåga att spela rädd brud, helt otroligt vad hon verkar totalt skrämd från vettet. 8/10

Ong Bak 3 - Direkt fortsättning på Ong bak 2. Massa kungfu action och konstiga Thailändska ritualer. Helt ok men 2:an var mycket bättre. Handlingen här är lite b och fightingscenerna inte lika fräcka. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av killawife:

Quarantine - Amerikanisering av den spanska skräckisen REC. Handlar om ett reporterteam som följer med några brandmän på ett rutinuppdrag. Då blir de instängda av smittskyddsstyrelsen i en lägenhetsbyggnad där den ena efter den andra blir galna Zombies. Faktiskt minst lika bra som sin föresprångare, jag blev lite förvånad. Och tjen som spelar reportern borde fått en Oscar för sin förmåga att spela rädd brud, helt otroligt vad hon verkar totalt skrämd från vettet. 8/10

Ong Bak 3 - Direkt fortsättning på Ong bak 2. Massa kungfu action och konstiga Thailändska ritualer. Helt ok men 2:an var mycket bättre. Handlingen här är lite b och fightingscenerna inte lika fräcka. 6/10

Rec (båda första filmerna) är riktigt bra filmer.
Missat att det finns en Ong Bak 3, har ju knappt sen första:/.

Senast jag såg var "Winners and sinners 2" med jackie chan, filmen är gjord på mitten av 80talet så det är ju ingen höjdarkvalitet eller så på filmen men den är fortfarande helt ok

Permalänk
Medlem

Puppet master

Brukar tycka att dockor kan vara obehagliga även utanför filmens värld, men denna film gjorde det inte för mig. För udda dockor och det faktum att jag inte fastnade inte för en enda av filmens karaktärer/skådespelare gjorde att den föll pladask.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Män som hatar kvinnor - Första delen i Millenium trilogin. Riktigt bra story, intressant detektivarbete och Spännande med Salander. 8/10
Flickan som lekte med elden - Andra delen. Inte riktigt lika spännande men ändå sevärd och lite action på slutet. 7/10

Luftslottet som sprängdes - Tredje delen. Ganska långtråkig. Slutet kom ju inte som nån överraskning precis. Så jag blev lite besviken på denna. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Defendor - Hade inte så höga förhoppningar, men var faktiskt väldigt bra. 7½/10

Zombieland - En av dom bästa zombie filmer jag sett! Den var aldrig riktigt läskig, men humorn passade mig väldigt bra xD. 9/10

Tekken - Vart lite besviken, vet att spelfilmer inte brukar bli bra. Men trodde den skulle vara bättre än detta endå. 4/10

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Karate kid - Ok. Inte lika bra som originalet. Tröttande att se en tunn liten unge göra tio pull-ups när man själv bara klarar en :s 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.