Permalänk
Medlem

Audi A2 1.4 -02

En stor liten bil.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Beklagar det blåa lädret
Fin bil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av logoz:

Sheisse vad det verkar skilja på förfarandet vid backande Det var direkt "app app app" på min körskola när man vred på nacken som en uggla. Oavsett om man backade runt hörn i korsningar, på parkering eller en slingrig grusväg så skulle ögonen alltid vara på speglarna. Olika skolor antar jag

Låter ju idiotiskt det där, har man möjligt till att utöka sin sikt runt om sitt fordon ska man ju förfan använda det, jag tycker det är lyxigt att hålla på att backa runt med personbilen i tajta utrymmen då jag kan kasta huvudet bakåt och se rakt bakåt (och även andra vinklar), när jag i jobbet backar runt i trånga garage i stan och har endast mina sidospeglar till hjälp, visserligen är det mycket bättre än i personbilar, men ibland blir det svettigt.

Min lärare sa till oss i plugget då vi övningskörde "Gör det inte svårare för dig själv, du får inga bonuspoäng för det.".

Permalänk

kör man firmabil/skåpbil utan sikt bakåt så lär man sig att hantera bilen genom att använda speglarna...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Eller 80-talskofångare

Jag säger bara volvo 140 -74 en rejäler parkbänk är vad det är!

Främre kofångaren har stångats lite med ett par träd...

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

En bild på pappas rallybil

Har tyvärr inga bilder när den står stilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

En bild på pappas rallybil
http://i34.tinypic.com/mjqoap.jpg

Har tyvärr inga bilder när den står stilla

Effekt uttag på den? Hur mycket är pillat med upphängningen på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Effekt uttag på den? Hur mycket är pillat med upphängningen på den?

Det är en etanolmotor på ca: 290 hk, med Öhlinsdämpare runt om
Men nu ska den säljas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skusty:

Låter ju idiotiskt det där, har man möjligt till att utöka sin sikt runt om sitt fordon ska man ju förfan använda det, jag tycker det är lyxigt att hålla på att backa runt med personbilen i tajta utrymmen då jag kan kasta huvudet bakåt och se rakt bakåt (och även andra vinklar), när jag i jobbet backar runt i trånga garage i stan och har endast mina sidospeglar till hjälp, visserligen är det mycket bättre än i personbilar, men ibland blir det svettigt.

Min lärare sa till oss i plugget då vi övningskörde "Gör det inte svårare för dig själv, du får inga bonuspoäng för det.".

Jag förstår hur du menar och jag tycker du har en poäng men om man tittar t.ex. höger sidospegel, backspegel och sen vänster sidospegel då har man ju täckt upp sikten väldigt bra bakåt (beror ju iofs på vilken bil man kör; en Civic eller S60 ser man ju inte mycket ut genom; då förstår jag mycket väl att man vill sno om skallen ett par gånger ). Mycket beror på situation och bil (och vana ) om man behöver vrida huvet eller ej.

Eftersom något ljushuvud byggt garaget bakom huset måste jag snirkla mig genom en S-kurva varje morgon. Beroende på vilken bil som står bredvid har man ibland knappa decimetrar i marginal till bil - husvägg. Att sitta där som en uggla känns inte säkert alls, visst bra sikt bakåt har man men ingen koll på sidorna.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av LsdBoy:

kör man firmabil/skåpbil utan sikt bakåt så lär man sig att hantera bilen genom att använda speglarna...

Jag kör lastbil, glömde nämna det.

Skrivet av logoz:

Jag förstår hur du menar och jag tycker du har en poäng men om man tittar t.ex. höger sidospegel, backspegel och sen vänster sidospegel då har man ju täckt upp sikten väldigt bra bakåt (beror ju iofs på vilken bil man kör; en Civic eller S60 ser man ju inte mycket ut genom; då förstår jag mycket väl att man vill sno om skallen ett par gånger ). Mycket beror på situation och bil (och vana ) om man behöver vrida huvet eller ej.

Eftersom något ljushuvud byggt garaget bakom huset måste jag snirkla mig genom en S-kurva varje morgon. Beroende på vilken bil som står bredvid har man ibland knappa decimetrar i marginal till bil - husvägg. Att sitta där som en uggla känns inte säkert alls, visst bra sikt bakåt har man men ingen koll på sidorna.

Du behöver ju inte rulla då du kollar runt omkring dig, är du osäker kan du alltid gå ut och kolla. Men ja, ska jag göra såna backövningar med personbil vinklar jag ner speglarna så jag ser hjulen. Fattar inte hur folk kan förlita sig på de små speglar som sitter på en personbil till alla sina backövningar i vardagen, oavsett hur bra du än är, så ser du inte i dina döda vinklar, så har du möjlighet att kasta en blick i dem, så gör det. Du känner dig inte så pro då du råkar backa på någon eller något.

Permalänk

Min första bil

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Får väl ta och lägga upp några av mina lite finare bilar med..

e30 325

e28 m535

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Beklagar det blåa lädret
Fin bil!

Tyckte jag också innan jag köpte den... ;D

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fick lätta på lädret & införskaffa en beg. bil .. en Saab 900 2.0i -98

Inte bild på min men en exakt likadan.. dock är min hottad med 15" alu-fälgar från biltema samt KN-luftfilter & inte minst NGK platina tändstift..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Fick lätta på lädret & införskaffa en beg. bil .. en Saab 900 2.0i -98

Inte bild på min men en exakt likadan.. dock är min hottad med 15" alu-fälgar från biltema samt KN-luftfilter & inte minst NGK platina tändstift..
http://www.motorbase.com/uploads/2007/04/25/fs_151_93_98_saab...

Skön "självdistans" om inte annat Eller vad det nu kallas när det är din egen bil du driver med..

Permalänk
Medlem

Fick lov att köpa mig en bättre beg bil pga koppling och växellåds ras på förra bilen och jag vägrade lägga ner mer pengar på just den bilen.
Det blev iaf en Saab 9-5 Aero 03a med 15900 Mil på mätaren.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nej, har haft bild uppe tidigt i tråden men nu får vi ha en riktig bil igen.

Juhu, 18"

Snövall 1, Saab 0.

Lek på Ring Knutstorp

Saab 9-5 2.3T 270Hk (1998) - GARAGET - www.garaget.org

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

ååh! vad jag gillar gamla BMW karossen, riktigt riktigt snygg! och härlig röd färg

Skrivet av Lars Adaktusson:

Får väl ta och lägga upp några av mina lite finare bilar med..
http://img704.imageshack.us/img704/6758/dsc00250hc.jpg

e30 325

http://img203.imageshack.us/img203/5905/dsc00531x.jpg

e28 m535

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Skön "självdistans" om inte annat Eller vad det nu kallas när det är din egen bil du driver med..

Hehe.. ja trodde det var lite halvskrot jag införskaffat, men aset gjorde 210km/h när jag hade lite väl tung högerfot förra veckan!

Den hade gått ca~16200 mil när jag köpte den för 15lökar i juni & fick 4 nya vinterdäck med då samt att den var såkallat "nyservad" med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Golf V TSi -07

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Skrivet av Snotling:

ååh! vad jag gillar gamla BMW karossen, riktigt riktigt snygg! och härlig röd färg

Hur tänker du nu? Det är ju olika kaross på de båda bilarna. Den ena är en 5-serie E28 och den andra en 3-serie E30... Men sure, båda är trevliga bilar även om de tyvärr missbrukas av folk så att de nedgraderas till kebabslädar.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Man lägger vänsterhanden kl 12 på ratten, lägger högerarmen på passagerarsätet och tittar bakåt. Sen rör man ratten med väldigt små rörelser. Att sedan ta upp husbussar och lastväxlare kanske är liite extremt...

Har man dock blivit van vid backsensorer som jag tittar man knappt i speglarna när man backar in på en parkering, man väntar på pip, pip, pipipip PIIIIIII

Jag kör oftast den varianten när jag backar med släp osv. vänsterhanden kl 12 och arbeta med gas och koppling med fötterna och högerhanden bakom nackstödet på passagerare stolen. går så himla smidigt om man inte håller på och tittar framåt hela tiden.. Jag backar ju

Nja men kör sidospeglarna lite ibland men har jag fri sikt bakåt är det att titta ut genom bakrutan som gäller annars blir det speglar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av cl3mens:

Hårig kärra Lars Adaktusson, är det din? :> Upp med fler bilder i sånna fall, den var ju cool! 140-fälgar fram och 240-fälgar bak om jag inte ser fel? Har du budget/kunnande så borde du bredda dom utåt, det är ju jävligt najs.

On topic:
Min bil finns tidigare i tråden, nu har den fått lite mer korrekta fälgar:
http://forumbilder.se/images/d8201033907PMee48.jpg

Snobbringar, krommuttrar och navkåpor (groggkoppar).

Fälgarna ska lackas i antingen vitt, svart eller originalsilver. Vad tror ni blir trevligast? Någon som kan PS får gärna hjälpa mig med den vita varianten, får inte till det..

Jag hade nog slängt på ett par plåtisar som är centrumvända och breddade. alt någon 'riktig' fälg som är breddad och sen lackat i någon grå aktig nyans.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Hur tänker du nu? Det är ju olika kaross på de båda bilarna. Den ena är en 5-serie E28 och den andra en 3-serie E30... Men sure, båda är trevliga bilar även om de tyvärr missbrukas av folk så att de nedgraderas till kebabslädar.

Dessvärre finns det idioter som förstör ryktet, ja.

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Skrivet av Lars Adaktusson:

Dessvärre finns det idioter som förstör ryktet, ja.

Tyvärr.
Förresten - de bakre skivorna på 535:an verkar rostiga! Ut och kör med dig

Permalänk
Medlem

mja, jag kommenterade ju den RÖDA färgen....

Skrivet av Rymdvanilj:

Hur tänker du nu? Det är ju olika kaross på de båda bilarna. Den ena är en 5-serie E28 och den andra en 3-serie E30... Men sure, båda är trevliga bilar även om de tyvärr missbrukas av folk så att de nedgraderas till kebabslädar.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Tyvärr.
Förresten - de bakre skivorna på 535:an verkar rostiga! Ut och kör med dig

Har inte möjlighet att komma ut med den i år dessvärre.. dök upp lite andra saker som pengarna drogs till.. den drar väl 1.5lit/milen blandad körning :>

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet. V70 T5 från 99
240 hästar änsålänge.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Som jag sa tidigare i tråden blev det en Saab att åka till jobbet med och skjutsa runt familjen i. Snuskigt skön att köra och att mata mil på motorvägen är riktigt trevligt. Framtidsplaner är att tona rutorna och evenutellt ett steg 1-trim om ekonomin tillåter.

Saab 9-3 SC 1,8t BioPower, 2007

Mer info på garaget.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Skrivet av logoz:

Som jag sa tidigare i tråden blev det en Saab att åka till jobbet med och skjutsa runt familjen i. Snuskigt skön att köra och att mata mil på motorvägen är riktigt trevligt. Framtidsplaner är att tona rutorna och evenutellt ett steg 1-trim om ekonomin tillåter.

Saab 9-3 SC 1,8t BioPower, 2007
http://www1.garaget.org/archive/56/55927/215347/215347-203651...

Mer info på garaget.

Steg 1 trimning på en så mainstream familjebil som den där känns inte riktigt försvarbart tycker jag.
Bättre att spara pengarna och köpa en riktig sportbil