1 mapp går inte att kopiera?

Permalänk
Inaktiv

1 mapp går inte att kopiera?

Kopierar hela mina dokument till en extern disk på 1TB, markerar hela skiten och får felmeddelande, kommer inte ihåg exakt, men fil kan inte flyttas eller liknande, det går om man avmarkerar den största enskilda mappen med kanske 100 undermappar, den är på runt 270 GB, vad F är detta, har storleken betydelse eller vad, skall man inte kunna flytta stora mappar till en extern disk, vil inte sitta och flytta alla 100 undermapparna det tar för lång tid, så vet nån ved som kan vara felet så tipsa gärna, Tack.

Permalänk
Medlem

vet inte varför du inte kan flytta mappen men skapa bara en ny mapp på den externa med samma namn gå in i mappen klicka shift + a så markeras alla och sen kopiera över det

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Din hdd kanske körs i FAT32? Gör den det så går det inte att föra över filer större än ~4gb.

Formatera om till NTFS ifall det är FAT32 den körs som. Formaterar du så försvinner allt så se till att det inte är något som du endast har på din Externa hårddisk

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Inaktiv

Ok skall se vad jag kommer fram till, provade enligt det översta svaret men fungerade inte, skall se hur upplägget på disken är,...sjukt detta, båda diskar är i NTFS, provat även att ta kanske 10 undermappar i den stora och kopiera till den externa inte det heller fungerar, var aldrig problem med iomegan men nu sitter jag med en seagate 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjj:

Kopierar hela mina dokument till en extern disk på 1TB, markerar hela skiten och får felmeddelande, kommer inte ihåg exakt, men fil kan inte flyttas eller liknande, det går om man avmarkerar den största enskilda mappen med kanske 100 undermappar, den är på runt 270 GB, vad F är detta, har storleken betydelse eller vad, skall man inte kunna flytta stora mappar till en extern disk, vil inte sitta och flytta alla 100 undermapparna det tar för lång tid, så vet nån ved som kan vara felet så tipsa gärna, Tack.

Om du kopierar och får ett felmeddelande på en fil så bör du förstås notera vad det var.

Om du vill kan du kopiera via kommandoprompten och köra en parameter så den inte stannar om den inte kan kopiera en fil. När man styr om output till en fil som jag gjorde nedan ser man inte vad som kopieras innan det är klart, men man ser felmeddelanden. Om du ska testa så måste du ändra sökvägar. Beroende på OS/Spåk kan också sökvägen till mina dokument och skrivbordet vara olika (Jag kör på Windows 7 engelsk). Om det är mellanslag i sökvägen måste man omge hela med fnuttar. Den sista delen skapar en loggil på skrivbordet man kan kolla i efteråt med alla lyckade kopieringar. Skriver man bara "xcopy /?" får man info vad alla parametrar gör.

xcopy %userprofile%\documents\*.* [måldisk/katalog] /s/e/f/h/c/y >%userprofile%\desktop\xcopylog.txt

Eller testa ett externt filkopieringsprogram, såsom Teracopy, som hanterar fel och kan fortsätta kopiering ändå.
Copy your files faster with TeraCopy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Om du kopierar och får ett felmeddelande på en fil så bör du förstås notera vad det var.

Om du vill kan du kopiera via kommandoprompten och köra en parameter så den inte stannar om den inte kan kopiera en fil. När man styr om output till en fil som jag gjorde nedan ser man inte vad som kopieras innan det är klart, men man ser felmeddelanden. Om du ska testa så måste du ändra sökvägar. Beroende på OS/Spåk kan också sökvägen till mina dokument och skrivbordet vara olika (Jag kör på Windows 7 engelsk). Om det är mellanslag i sökvägen måste man omge hela med fnuttar. Den sista delen skapar en loggil på skrivbordet man kan kolla i efteråt med alla lyckade kopieringar. Skriver man bara "xcopy /?" får man info vad alla parametrar gör.

xcopy %userprofile%\documents\*.* [måldisk/katalog] /s/e/f/h/c/y >%userprofile%\desktop\xcopylog.txt

Eller testa ett externt filkopieringsprogram, såsom Teracopy, som hanterar fel och kan fortsätta kopiering ändå.
Copy your files faster with TeraCopy

Tog hem programmet och måste säga att jag är helt nöjd, går otroligt snabbt också, teracopy, tabbade mej dock och tryckte på en knapp så att jag "flyttade" alla filer istället, gostade tillbaks hela skiten och tog ca 10 timmar att göra en recover på 320Gb, men nu är allt som det skall och jag kopierar över dokumenten till den externa disen, tack för hjälpen.