Permalänk

warlock

tänke pendla mellan levlandet utav min priest och nu en warlock.
samma gamla fråga,vilket specc är bäst för levling när det gäller en warlock?nått annat man ska tänka på när man levlar den?vilken proff är att rekomendera?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tänke pendla mellan levlandet utav min priest och nu en warlock.
samma gamla fråga,vilket specc är bäst för levling när det gäller en warlock?nått annat man ska tänka på när man levlar den?vilken proff är att rekomendera?

Efter att jag nyss levlat min 8:e gubbe till 80 så kan jag säga att under levling..KÖR PÅ DET SOM ÄR KUL...
Sen när det vankas raid eller seriös pvp då är det dags att detaljerat sätta sina points..
Prova lite olika är mitt råd.. Jag har frågat massor av ggr efter en bra spec till mina gubbs .men det slutar alltid med att jag gör något eget med tippsen som grund..

Permalänk
Medlem

hade du bara tänkt levla upp den fort så välj demonology, så använder du voidwalker som tank

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tänke pendla mellan levlandet utav min priest och nu en warlock.
samma gamla fråga,vilket specc är bäst för levling när det gäller en warlock?nått annat man ska tänka på när man levlar den?vilken proff är att rekomendera?

när du dingar 60 så dra affli, då kan du nonstop döda o snabbt går det.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

affli är utan tvekan smidigast när du levlar. Inga mana-avbrott, dot-and-go!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

warlock..this i REALY like!
anfall med impen,dotta och sen se hur livet deras tickar ner,behöver inte göra ett skit egentligen och fear hade den också,detta kommer bli kul:),kan redan nu se taktiken man kommer att använda sej utav längre fram:D.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Demonology va enklast att levla med, speciellt efter att man låst upp Felguard.

Den tål mycket stryk, gör relativt mycket skada och du kan lägga resten av dina talent points på affliction så att dina dots gör svinont

bara att sitta och njuta

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Jag har levlat som både affliction och demo och måste säga att demo är smidigast och roligast. Låt felguarden tanka, släng på dots och sen lifetap upp till full mana och drain life så är du på 100% när mobsen är döda. Med demo så kan man göra mycket annat kul också, du har många möjligheter med dina pets. Tex så kan du göra massa group quests solo och döda elites enkelt om du kör med VW och tar det lungt.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror det beror lite på hur mycket spellpower man har. Med heirlooms och mycket instansgear gör jag så mycket skada att voidwalkern i mitt fall inte håller agro mer än så länge hans taunt varar. Detta plus att jag gör mycket mer skada som affliction gör att det går mycket fortare att ha ihjäl mobs med affliction och imp än att köra demonology. Kör man life tap, drain life och drain soul på alla mobs står man hela tiden med full hp och mana så länge man tar dem en och en, och fort går det. Sätt max antal Soul shards i Necrosis så slipper du få väskorna fulla!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

nu blir jag lite förvirrad=/,ena säger demo och den andra affli,hmm,jag testar nog båda för att se vilket jag tycker är roligast,börjar med demo eftersom många nämner den där felguarden:),när får man felguarden föresten?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nu blir jag lite förvirrad=/,ena säger demo och den andra affli,hmm,jag testar nog båda för att se vilket jag tycker är roligast,börjar med demo eftersom många nämner den där felguarden:),när får man felguarden föresten?

Den får du vid lvl 50 som tidigast, 40-poängstalent i demo-trädet

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk

bah,vilket svårt ställe man börjar på som gnome,först lätta quests och helt plötsligt så finns det bara quests som är 6-7 levlar högre än en själv....bara att traska ner till stormwind och börja med dom lätta där då=/.
hur som helst,det går utmärkt med warlocken,fattar inte varför jag under dessa år har väntat med warlocken tills nu,stört älskar den:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

bah,vilket svårt ställe man börjar på som gnome,först lätta quests och helt plötsligt så finns det bara quests som är 6-7 levlar högre än en själv....bara att traska ner till stormwind och börja med dom lätta där då=/.
hur som helst,det går utmärkt med warlocken,fattar inte varför jag under dessa år har väntat med warlocken tills nu,stört älskar den:D

Quests som är 6-7 levlar högre? Vid vilken level är du då och i vilket område? Men som sagt, du kan ju ta Tram till Stormwind och köra lite i det nybörjarstället också samt eventuellt även båten från Stormwind till Kalimdor för att komma till Auberdine för night elves startområden.

Permalänk

flyter på helt superb med warlocken,levlarna bara flyger iväg:D.
men iaf,har gett mej på warlock questen och har en fråga,finns en quest som man måste ner i en dungeon för att klara av,är den questen nödvändig?vad ger den i längden förutom det man får utav questen?sen finns det en till quest där man måste skapa nån robe of acana och för detta så måste man ha tailoring eller köpa genom AH..har ej tailoring och på AH är det dött,vad får man utav detta quest?är det nödvändigt?får man nån ny summon?

fick nyss den där sucubus btw,lite klurig att kontrollera,men dens seduction och lash samt kiss var inte så pjåkiga måste jag säga,ska bli intressant och se hur den klarar av dom stora mob massorna längre fram:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoKane:

Jag har levlat som både affliction och demo och måste säga att demo är smidigast och roligast. Låt felguarden tanka, släng på dots och sen lifetap upp till full mana och drain life så är du på 100% när mobsen är döda. Med demo så kan man göra mycket annat kul också, du har många möjligheter med dina pets. Tex så kan du göra massa group quests solo och döda elites enkelt om du kör med VW och tar det lungt.

Körde exakt så med min warlock och kunde döda nonstop. Man slipper dricka och är redo hela tiden så levlarna flyger iväg. Inga bekymmer om man råkar stöta ihop med en elitmob, bara att dotta och ev, heala felguarden.

Sen är det ju underbart att se en chargande felguard röja ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

flyter på helt superb med warlocken,levlarna bara flyger iväg:D.
men iaf,har gett mej på warlock questen och har en fråga,finns en quest som man måste ner i en dungeon för att klara av,är den questen nödvändig?vad ger den i längden förutom det man får utav questen?sen finns det en till quest där man måste skapa nån robe of acana och för detta så måste man ha tailoring eller köpa genom AH..har ej tailoring och på AH är det dött,vad får man utav detta quest?är det nödvändigt?får man nån ny summon?

Angående questen om Robe of Arcana så är denna quest inte nödvändig, hela quest chainen slutar med denna quest: The Completed Robe - Quest - World of Warcraft och belöningen man får av questen är en blå chest armor: Enchanted Gold Bloodrobe - Item - World of Warcraft. Man får alltså inte någon ny summon eller ability, endast ett item. Själv tycker jag det är för mycket jobb då man måste springa över hela världen för att få tag i alla saker och efter ett par levlar så har man ändå kanske bytt ut den mot en ännu bättre chest item.

Den andra questen som du ska in i en dungeon vet jag inte vilken det är, men själv så gjorde jag inte några dungeons med min warlock så jag tror inte att den är nödvändig.

Permalänk
Medlem

Jag har en warlock på lvl 34 men lirar inte så mycket på den då jag är mer av "in och kötta" typen. Behöver jag säga att warrior är min main

Fast den blir säkert bättre upp i level. Min dotter körde demo när hon levlade och har fortfarande kvar det till vissa instanser men annars kör hon destruction och helvete vilken bra DPS hon gör nu i lvl 80 och med full epic. Jag har tyvärr mött henne i BG ett antal gånger och det är inte roligt det

Jag får väl försöka ha lite tålamod med min warlock och levla upp han till 80 i alla fall

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Angående questen om Robe of Arcana så är denna quest inte nödvändig, hela quest chainen slutar med denna quest: The Completed Robe - Quest - World of Warcraft och belöningen man får av questen är en blå chest armor: Enchanted Gold Bloodrobe - Item - World of Warcraft. Man får alltså inte någon ny summon eller ability, endast ett item. Själv tycker jag det är för mycket jobb då man måste springa över hela världen för att få tag i alla saker och efter ett par levlar så har man ändå kanske bytt ut den mot en ännu bättre chest item.

Den andra questen som du ska in i en dungeon vet jag inte vilken det är, men själv så gjorde jag inte några dungeons med min warlock så jag tror inte att den är nödvändig.

tack,då avbryter jag genast min färd mot det stället där man ska skaffa den första saken(blir ett helvetes rännande när man ej har flightpathen än:P).
vid vilken level får man felhuntern?vet att man ej kan få felguarden när man kör med affli,men felhuntern får man väl oavsett vad?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

felhunter är 30 har jag för mig

Permalänk
Skrivet av waconda:

Jag har en warlock på lvl 34 men lirar inte så mycket på den då jag är mer av "in och kötta" typen. Behöver jag säga att warrior är min main

Fast den blir säkert bättre upp i level. Min dotter körde demo när hon levlade och har fortfarande kvar det till vissa instanser men annars kör hon destruction och helvete vilken bra DPS hon gör nu i lvl 80 och med full epic. Jag har tyvärr mött henne i BG ett antal gånger och det är inte roligt det

Jag får väl försöka ha lite tålamod med min warlock och levla upp han till 80 i alla fall

"full epic" känns inte direkt wowzers idag... ^^

Permalänk
Medlem

Njae men det beror kanske vad det är för epics

Bra gear har hon i alla fall och gör vansinnig skada med sin lock.

Permalänk

Jag levlar min warlock med affliction och drain tanking. Släng på dots på en mob och kör sen drain life, hinner du kan du byta till drain soul på 25% av mobbens health för 4x skada. Life tap och du har 100% mana igen.

Med denna taktik har du noll downtime

Permalänk
Skrivet av Gigglebean:

Jag levlar min warlock med affliction och drain tanking. Släng på dots på en mob och kör sen drain life, hinner du kan du byta till drain soul på 25% av mobbens health för 4x skada. Life tap och du har 100% mana igen.

Med denna taktik har du noll downtime

mjo,den taktiken(eller en liknande) körde jag med och man låg på full mana/health konstant kändes det som,man lät dotsen och petet göra allt jobb,var som en simulator typ,där man bara satt ner och enjoyed the show för att då och då ingripa med lite drain.

dock så tog min nyfikenhet över kontrollen igår och jag bytte tillbaks till demo,enbart för att få den där felguarden(1 lvl kvar nu),gillar jag det jag ser,då behåller jag nog demo en stund:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

för att spara en massa springande hit och dit,kan en gnome warlock använda sej utav guns?eller är det bara stavar och wands som gäller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Näe gubbar, affliction e de som gäller. Voidwalkern tankar ofta en hög mobs samtidigt som du dottar ner dem. När du sedan får Seed of Corruption så snackar vi allvarligt röj; man kan utan vidare ta sig an 6-7 mobs på samma level om man är flink i fingrarna. Klena på ett par dots på varje mob, sedan seedar du en efter en (man kan ha den uppe på många mobs samtidigt). När en seed väl smäller pga att moben tagit tillräckligt med skada från dina dots, kommer smällen att skada alla mobs i närheten av den. Det leder till att en eller flera seeds på andra mobs också detonerar, och ja. När en sådan detonation gör ett par tusen i skada så är mobsen döda inom kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

för att spara en massa springande hit och dit,kan en gnome warlock använda sej utav guns?eller är det bara stavar och wands som gäller?

Varför skulle du vilja ha en gun eller båge på din lock? Nä, de e wands som e ranged och ger dig rätt stat bonusar, samt stavar eller eventuellt dagger/sword med offhand-grejer i händerna som även de ger dig rätt stats oftast.

Permalänk

tog engineering som proff och såg då att man kunde skapa guns och egen ammo,tänkte då slå 2 flugor i en smäll,därför jag frågade,men nu vet jag:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Affliction är riktigt trevligt efter 60 när man har lärt sig Haunt. Bara att titta på när mobsen dör och sen gå därifrån med 100% hp och mana.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

rekomenderar destro, sen på lvl 50 specca demo. "Questandet"

annars om du ska göra mycket Random dungeon så, Aflli och sen på level 50 Specca demo.

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att du behåller Engineering om du hade tänkt pvpa längre fram. Kan vara otroligt skönt att ha i Bgs dock innebär det mer key-bindings:P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death