Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Medlem

Freeroam mod som låser upp ett free ride läge. Har ej testat det själv.
Costa's Freeroam Mod

(det kan hända att det blir strul med sparningar och stats)

Permalänk
Medlem

klarade spelet precis.. och som nån sa.. kändes kort och sen lämnade ju slutet ett par frågetecken..

Va va de för deal? Vad hände med Joe? etc DLC kanske svarar på sånt senare...

Dold text
Spoiler
Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk

Klara det också nu. Har jävligt blandade känslor om spelet måste jag säga. Å ena sidan var presentationen av storyn riktigt bra och atmosfären i spelet var lika bra den, men själva storyn kändes lite tunn på något vis. Kan inte sätta fingret på det. Och spelet i sig har ju noll replay value känns det som, iom att det inte finns något speciellt att göra vid sidan om. Känns som om detta blir ännu ett spel man lirar igenom en gång och sedan låter samla damm på hyllan tyvärr

EDIT: Men fan vad jag diggade relationen mellan Vito och Joe. De erbjöd många skratt genom spelet

Permalänk
Skrivet av MickeV:

Freeroam mod som låser upp ett free ride läge. Har ej testat det själv.
Costa's Freeroam Mod

(det kan hända att det blir strul med sparningar och stats)

FUNKAR KLOCKRENT! man får välja sommar,dag,regn på dagen och natt. sen får man välja vinter på dagen och natten. sen så har man många bilar i garaget också. alla hotrods mm.

går man en sida fram finns det en länk så man får hem alla DLC!

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet hur många chapters de finns. är på chapter 14 nu.
Ännså länge är spelet hur bra som helst. Storyn funkar, Grafiken är underbar och de bästa av allt hoppas dem gör en film av detta

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Är de någon som vet hur många chapters de finns. är på chapter 14 nu.
Ännså länge är spelet hur bra som helst. Storyn funkar, Grafiken är underbar och de bästa av allt hoppas dem gör en film av detta

Det finns bara 14 chapters

Permalänk
Skrivet av Xzup:

Är de någon som vet hur många chapters de finns. är på chapter 14 nu.
Ännså länge är spelet hur bra som helst. Storyn funkar, Grafiken är underbar och de bästa av allt hoppas dem gör en film av detta

15

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk

Har fastnat vid ett ställe i slutet, tror jag spoilervarning

jag har lämnat joe hos läkaren och åkt iväg och lämnat pengarna till Bruno och fått reda på att pappan lånade av honom också, Sedan kommer det upp lite text om mafian och en laddningssymbol högst upp till höger

Dold text

Är det slut på spelet där eller är det meningen att det ska fortsätta efteråt?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Har fastnat vid ett ställe i slutet, tror jag spoilervarning

jag har lämnat joe hos läkaren och åkt iväg och lämnat pengarna till Bruno och fått reda på att pappan lånade av honom också, Sedan kommer det upp lite text om mafian och en laddningssymbol högst upp till höger

Dold text

Är det slut på spelet där eller är det meningen att det ska fortsätta efteråt?

Inte vad jag vet, vad står det för text då? Så slutar spelet inte ialf

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Jadu, vad är det för "dosa" du snackar om? Xbox kontrollen funkar felfritt här hemma!

Nån saitek PC dosa. Ser ut som en playstationdosa. Dock ganska billig dosa. Men datorn hittar ju dosan direkt. Men Mafia verkar inte fatta det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Inte vad jag vet, vad står det för text då? Så slutar spelet inte ialf

det verkar vara lite buggigt kring just det updraget ,

antingen så öppnas inte dörren in till bruno när man ska lämna pengarna , då får man spela om hela kapitlet , verkar som det fungerar bättre att panta bilar hos i bilskroten , rånar man affärer så verkar det som om dörren har lättare att bli låst , och se till att ha tillräckligt med pengar innan du lämnar joe hos läkaren. så att du inte behöver åka iväg och samla mer pengar direkt innan du ska till bruno , för det verkar också kunna bugga dörren.

eller så händer det som för dig , att den hakar upp sig i laddningen efter man betalat tillbaka pengarna.

Dold text

finns en stor tråd om det på 2k forumet , riktig jävla miss av test teamet imo. i ett annars klockrent spel

angående slutet

så var ju dealen att du skulle få leva om du dödade den där bossen, och att joe skulle få leva var tydligen inte en del av dealen så han blev väll knäppt

Dold text
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Oj konstigt att ingen nämnt det allvarliga muslagget som spelet har. Musen är ju helt efter, det hackar inte eller något men den är helt efter. Förstör mycket av spelupplevelsen och tar bort skicklighetselementet i spelet helt. Finns det någon fix mot detta än eller är detta en medveten grej? Det är helt oacceptabelt. Mouse smoothing eller musacceleration eller vad dem nu kallar det suger hårt. Att ta av vsync fixar visserligen det allra mesta men det laggar ändå lite.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Oj konstigt att ingen nämnt det allvarliga muslagget som spelet har. Musen är ju helt efter, det hackar inte eller något men den är helt efter. Förstör mycket av spelupplevelsen och tar bort skicklighetselementet i spelet helt. Finns det någon fix mot detta än eller är detta en medveten grej? Det är helt oacceptabelt. Mouse smoothing eller musacceleration eller vad dem nu kallar det suger hårt.

Mmm, nämde det i demo-tråden. Tycker det är sjukt dåligt att dom inte klarar av att göra ett spel där musen hänger med. Det blir lite bättre med V-sync av men fortfarande skrämmande dåligt...

Tror inte det finns någon fix, folk verkar inte märka av det heller. Det är nästan lika skrämmande

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

För mig så funkar faktiskt musen felfritt och reagerar snabbt

Permalänk

Klarade spelet med blandade känslor. Storyn kändes inte alls lika genomarbetad som i ettan. Fram tills man blev made så var storyn drivande, intressant och uppdragen var varierande men efteråt så var det som att man blev Terminiator himself typ. Man gick direkt från "småtjuv" till "polismördare x100". Sen kändes det aldrig som att man blev en del av "familjen" utan man var bara nån som skulle "gå dit och döda det". Relationen till karaktärerna var inte heller så djup förutom kanske till Joe då.

Grafiken var dock trevlig och jag gillade känslan i bilarna i simulation mode. Det var även kul att man kunde modifiera sina favoritbilar och spara dem i sitt garage samt att man kunde pimpa Vito med fina kostymer och liknande.

Dock var det väldigt segt att man behövde börja om från scratch hela tiden.

Dold text

Något muslagg märke jag inte av när jag körde med V-Sync av trots att jag är väldigt känslig för sådant.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

PC Savegame

Goddagens grabbar!

Var så otroligt korkad igår och råkade avinstallera Mafia 2 till PC igår..

Är det nån som har savegame till iaf Chapter 10 vore jag oerhört lycklig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

För mig så funkar faktiskt musen felfritt och reagerar snabbt

Det går inte att stänga av mouse acceleration och har inte gjort det på ett 2K spel på väldigt länge... Dock funkar det ju bättre med TPS än med FPS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mafiatheman:

FUNKAR KLOCKRENT! man får välja sommar,dag,regn på dagen och natt. sen får man välja vinter på dagen och natten. sen så har man många bilar i garaget också. alla hotrods mm.

går man en sida fram finns det en länk så man får hem alla DLC!

sidan är nere, du kan inte lägga upp DLC på någon share sida o länka ?

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem

Wow vilken klockren story det var i spelet. Klarade precis spelet och man blev lite förvånad över hur det slutade men det väll som du skriver Devildoll.

Nu väntar man bara på DLC:n.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Spelade ut mitt igår, gillade det men tycker det var lite kort :/
Men det ska ju släppas en DLC "Jimmy's Vendetta" med "Loads of new city based missions" där man spelar en hitman!

Visa signatur

Define R4 - Corsair CX 600M 80+ - MSI Z87-G45 - Intel Core i5 4670K - MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr - Corsair VENGENCE LP 8GB 1600Mhz - Samsung SSD 128GB 840 Series - Windows 8

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

när jag ska ladda på chapter 10 (precis efter jag parkerat i parkeringshus under lyxhotellet) så fastnar den på loading screenen skrivan i högra hörnet snurrar men mer än så händer inte.

Kör på PC med orginal Mafia 2 köpt genom steam. kanske nån som har ett savegame efter det uppdraget man kan lägga in för att komma förbi det?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nån som vet när DLC'n släpps då?

Edit: Ni kanske vill kolla in denna: Mafia Scene | The Biggest Mafia and Mafia 2 Game Site

Jimmy's Vendetta - Mafia II Wiki

31e augusti släpps DLC enligt Mafia II Wiki

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av omen:

Jimmy's Vendetta - Mafia II Wiki

31e augusti släpps DLC enligt Mafia II Wiki

Tack för den infon:)

Permalänk
Medlem

Härligt spel faktiskt! Njöt nästan hela tiden.
Nackdelar: Storyn hoppade mycket och man fick inte njuta av alla pengar man hade när man bodde i det fina huset. Väldigt mycket körande fram och tillbaka också hela tiden.
Fördelar: Roligt som fan, intressant historia med spännande avslut, men dock inte vad jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Härligt spel faktiskt! Njöt nästan hela tiden.
Nackdelar: Storyn hoppade mycket och man fick inte njuta av alla pengar man hade när man bodde i det fina huset. Väldigt mycket körande fram och tillbaka också hela tiden.
Fördelar: Roligt som fan, intressant historia med spännande avslut, men dock inte vad jag förväntade mig.

Jag man fick aldrig använda sina pengar som man samlade ihop. Men det var ju en del av planen i spelet också^^ Bilarna fick man ju ha kvar. Sen var det tråkigt att man inte fick free roam efter att man klarat spelet. Skuta lite civila och liknande. *;)

Det var någon som skrev när jag skrev om The Godfather II i denna tråden att Maffia II var så mycket bättre. Ja handingen var nog lite bättre men jagser nog ändå att Godfather II höll sig likväl i spelglädje samt att man kunde plöjja lite mer tid i det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på ett soundtrack?

Visa signatur

Define R4 - Corsair CX 600M 80+ - MSI Z87-G45 - Intel Core i5 4670K - MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr - Corsair VENGENCE LP 8GB 1600Mhz - Samsung SSD 128GB 840 Series - Windows 8

Permalänk
Avstängd

fick just hem Mafia2 från ginza
har bara testat lite snabbt men det verkar funka riktigt bra!
60fps konstant med vsync i 1920*1080 på 46" LED tvn.
MAX grafik förutom Physix avslaget

ser även att CPUn fortfarande är en liten flaskhals i den upplösningen
GTX 470 kortet jobbar inte max
runt 85% i snitt i GPU användning.
(i7 på gång)

en fråga bara
jag stallde in ljuset på gamla monitorn perfekt
nu skulle jag behöva få fram samma inställning till tvn så det blir optimalt men hittar inget.
måste man installera om det och starta upp det på tvn för att få fram testbilden?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

en grej som jag diggar med mafia 2 är att det faktiskt finns färger i spelet , många moderna spel har ju bara olika nyanser av brunt och grått.

sen finns det ju runt 120 låtar att lyssna på , men det hinner man ju knappt genom att köra storyn i alla fall.
så det är lite tråkigt att de inte kunde fixa ett bra sätt att köra free roam på , som tur är så har ju pc sina modtomtar , så den biffen är ju kirrad.

får hoppas att de släpper tonvis med dlc så att man hinner lyssna på allt.
det blir ju ungefär 10 timmar unik musik att lyssna på , själv spelade man spelet på hard , så det tog på drygt 13 timmar , inte en chans att man sitter i en bil i närheten av 10 timmar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |