Script för starta ett specifikt program varje kväll, hur?

Permalänk

Script för starta ett specifikt program varje kväll, hur?

Hejsan!

Har lite funderingar kring detta med script har aldrig hållt på särskilt mycket med det, men undrar om det går att få ihop ett script som gör följande:

1: Kollar om det önskade programmet är igång ( detta program ska egentligen ligga uppe hela tiden, dock stänger folk av misstag ner det ibland, det är ett backup program det rör sig om. )

2: Om det inte är igång så vill jag då starta detta programmet.

3: Schemalägga detta så datorn kollar detta varje kväll exempelvis kl 1800

Hoppas någon grym osprogrammare kan hjälpa mig 8)

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

I Linux: lägg till ett cronjob.
I windows: Task Scheduler
Inget av dessa kollar dock om programmet redan är igång.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Vill du använda dig av ett scriptspåk så borde AutoIt Script Home Page fungera. Det går utmärkt att kolla om ett program är i gång och om inte, starta det. Vet dock inte om det går att schemalägga det, har inte testat det, men det borde fungera.

Permalänk
Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase