Luktar den här butiken lite skumt eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolg8:

He he undrar om de är leverantör till DELL...

Deras inspiron 17 r är 3000 kr billigare än vad dell själva säljer den för.

Snacka om scam och dålig sådan också, sidan är helt fel skalad i fotona, jag fattar inte vilka det är som går på sådant här. Jag menar det lyser oseriöst lång väg...

Haha, ja det var det första jag reagerade på, innan jag såg priserna.
Mac Book PRO datorerna har ju inte Widescreen utan typ tvärt om på bilderna

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

http://www.ebutikdemo.se/elektronikshopen/?page=produkter&p=v...
Tydligen så kan det vara så att dom säljer gamla "demo" varor för scam priser.... men fortfarande scam så det bara ryker.............

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

www.ebutiksdemo.se är registrerad på Jeanette Nyberg....

Företaget mofeta design verkar inte existera som företag.... lite seriöst att ha en hotmail adress.

Permalänk
Medlem

Skärmformat...

Tittade in på sidan och fick se några ganska intressanta mac-bookar där. Nu undrar jag vad det där skärmformatet kan tänkas heta. Man har ju hört talas om 16:10, 16:9, och 4:3 som användes förr i tiden... Men vad är det på dom där macbookarna? 1:1? 3:4?

Permalänk
Medlem

Jag mailade dom igår och frågade en del om iPhone 4. De sa att telefonerna är olåsta utan något abonnemang.
Dom köper in större partier än de flesta mobilsäljarna idag, därför får vi bättre priser!
men du kan inte få tag i iPhone någon annanstans i Sverige så fort.. hmm..

Frågade om man kunde få en vanlig hederlig räkning hemskickad med varan, det gick bra, men sen hörde dom inte av sig mer..

haha.. Fejk alltihop

Permalänk
Avstängd

Om dom lyckas och få iväg nåt så är det nog stöldgods

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Beställt vara på elektronikshopen.se

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Haha, kul när man kollar på din profil, du registrerade ditt Sweclockers konto Idag för en halvtimme sedan Ursäkta, men litar inte så mycket på dig

Med allt liknande man har varit med om så skulle jag tippa på att du är ägaren eller någon inblandad i detta scamföretag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Haha, kul när man kollar på din profil, du registrerade ditt Sweclockers konto Idag för en halvtimme sedan Ursäkta, men litar inte så mycket på dig

Med allt liknande man har varit med om så skulle jag tippa på att du är ägaren eller någon inblandad i detta scamföretag.

Kände precis likadant, hahaha, om det inte är ägaren så är det väl någon polare.... Han skrev att han väntade på lönen för att handla för ynka 1500:- och sen plötsligt har han råd att köpa 4 Iphones och 2 MBP...

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Tror inte riktigt på dig heller, nyss reggad, ett inlägg. Får jag även fråga vad du ska med 6 mobiltelefoner och 2 Macbooks till?

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Hedersmedlem

Samma visa som så många gånger förr... undrar hur korkad vissa tror att man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

La också märke till det där med registrering, då man alltid har som vana att kolla det för trovärdighetsskull. Lycka inte till med ditt företag btw!

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Om du ens ska försöka vara seriös så kan du ju för fan försöka berätta hur och varför du kan ha så låga priser istället för att tro att vi är helt jävla blåsta på det här forumet. Att skapa ett konto och skriva en massa humbugskit och försöka få oss att tro att du är en kund som beställt saker från dem är bara helt tramsigt.

Ne nu tänkte jag skriva något som man säkert inte får uppmana någon att göra.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av redrumz:

blah blah blah

Bäste herr eller fru lurendrejare, jag hoppas innerligen att du, då du uppenbarligen är såpass korkad att du tror att folk här går på ditt skitsnack, har varit lika korkad och skrivit detta inlägg från din fasta uppkopplimg hemma så din ipadress nu finns loggad. Den kommer säkerligen vara polisen behjälplig.
Jag vill passa på att tacka för ditt samarbete, tyvärr kommer det troligtvis inte mildra ditt straff men som de säger, det är tanken som räknas!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Men herregud, sluta driv. Jag har sett många dåliga scams men denna tar fan priset.

[edit]

Om man undersöker lite så finns mer att hitta, pekar mot gbg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.
.

ditt företag. men du har itne koll på priser?

Sony Ericsson W595 - 797 kr enligt din scamsida

800 + 800 är 1600

tips till scammare:
regga konto 1 år innan firman startar. posta cirka 800 inlägg som inte är skit.

Permalänk
Medlem

re :

mitt företag?

Förstår inte vad du pratar om, sidan verkar oseriös men jag är förvånad över som faktist fått hem dom telefonerna.

Vi får se ifall dem är lika seriösa när det gäller stora summor, hoppas kan man alltid.Har ju inte läst att någon blivit lurad än iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

mitt företag?

Förstår inte vad du pratar om, sidan verkar oseriös men jag är förvånad över som faktist fått hem dom telefonerna.

Vi får se ifall dem är lika seriösa när det gäller stora summor, hoppas kan man alltid.Har ju inte läst att någon blivit lurad än iallafall

Rycker det i dig fortfarande? Men lägg ner bara, det finns ett antal sådana här trådar redan på Swec och samtliga slutar i misär och total förnedring för "scouterna" som försöker pusha sin "butik" ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Lite kul att det finns folk som fortfarande tror att man kan sälja en MBP för 7k och lura vem som helst, tillåt mig att garva åt killen!

Permalänk
Medlem

Kenneth?

Låter som blu-ray v2...

Fast oseriöst denhär gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Kenneth?

Låter som blu-ray v2...

Fast oseriöst denhär gången.

blu-ray var dock ingen scam utan ett företag som gick i KK.. låter snarare som kameraexperten / den där jul specialaren som var i vintras ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

haha samt lite roligt att det står på sidan att dom är grundade i stockholm och att dom ligger där på hemsidan medans på gulex står det att dom ligger i Göteborg ^^

Edit: riktiga företaget heter ElektronikShoppen (med 2x P) ^^ fan vad man hittar på google.se

samt kollade lite mer med betalning och hittade detta

Payson
Betala dina varor med payson. PAYSON BETALNINGEN ÄR UNDER UPPDATERING OCH KOMMER ATT FUNGERA INOM KORT, ANVÄND ER AV DE ANDRA BETALNINGSLÖSNINGARNA.

fy fan vad dom är dåliga ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst dålig scam sida.
Kan man anmäla någon stans utan att blivit av med pengar? eller även inte ens handlat där?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Har någon polisanmält ännu?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

kanske ska man köpa en dator av dom. givetvis går jag till deras kontor/lager och köper över disk.

kanske man skulle gå och kika på deras adress om den ens finns då jag inte bor så långt därifrån?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Har någon polisanmält ännu?

Jag har ringt och polisanmält.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kanske ska man köpa en dator av dom. givetvis går jag till deras kontor/lager och köper över disk.

kanske man skulle gå och kika på deras adress om den ens finns då jag inte bor så långt därifrån?

Hehe, ja knalla iväg dit och plinga på, vore kul att höra hur det gick sen

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Det man blir förbannad på är att det finns någon stackars jäkel som går på det.
Då har dom fått pengar för inget arbete alls, så jag förstår att det dyker upp sådana här sidor...man mår ju dåligt av det!
Det jag hoppas på är ju att det är äkta...men känns ju ungefär lika troligt som det blir fred på jorden.

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

kanske ska man köpa en dator av dom. givetvis går jag till deras kontor/lager och köper över disk.

kanske man skulle gå och kika på deras adress om den ens finns då jag inte bor så långt därifrån?

Tycker du borde göra det, som jag skrev tidigare!

Permalänk
Medlem

Sveriges Billigaste Macbook Pro 13tum : 2.4Ghz 1 ÅRS GARANTI på Tradera.

Samma visa här, scam! Dock så undrar man hur lång tid det tar innan Tradera eller någon reagerar och stänger av dem ASAP så att inte någon blir blåst på pengar...

Visa signatur

markus