Intel visar raytracing i Wolfenstein

Permalänk
Melding Plague

Intel visar raytracing i Wolfenstein

Intel fortsätter att utveckla raytracing i realtid, denna gång med hjälp av beräkningskortet Knights Ferry och en nätverksansluten bärbar dator.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt cool, i en inte alltför distant framtid nära dig!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Häftigt!

Något att se fram emot när DX15 eller DX16 släpps?

Permalänk
Hedersmedlem

Känns lite som på 50talet där datorn tog upp ett helt rum men man har här gömt den i källaren. Få se hur länge det tar innan vi har allt i en liten laptop.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Bilens reflektioner var häftiga även övervakningsstationen var lite kul, men sånt finns väl redan?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Bilens reflektioner var häftiga även övervakningsstationen var lite kul, men sånt finns väl redan?

Det är lite skillnad. Det finns, men inte med denna tekniken, han pratar ju lite om det i början.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jävlar, att det ska krävas fyra maskiner för att kunna driva det där i halvtaskig fps... De har en bit kvar iaf

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ehmm.. alltså är det då 4st maskiner med ett Knights Ferry á 32 cores (128 trådar) & 2Gb i varje (i bästa fall, de kan ju vara fulla med skalande kort med..) då för att köra ett demo i 1280x720 i realtid...

Tror nog raytracing får vänta i ett decennium till innan det blir aktuellt för allmänt bruk.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli underbart. Frågan är hur pass intresserad jag är om 20 år när detta blir verklighet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Man förstår verkligen varför tyskar vägrar lära sig engelska. Det låter ju bara komiskt så fort man hittar en som kan språket någorlunda. =0)

Permalänk
Medlem

20år? Vad snackar ni om?

Dom har ju redan en fungerande prototyp just nu som inte är mer än en simpel quad config. Några år max och detta kommer vara mainstream. Ni kan ta det till banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Man förstår verkligen varför tyskar vägrar lära sig engelska. Det låter ju bara komiskt så fort man hittar en som kan språket någorlunda. =0)

Det är inte direkt att något annat språk låter speciellt mycket bättre, för att ta svenska som ett exempel, finns nog fan inget som är så fult som svenskar som försöker prata engelska.
Det skulle i sådana fall vara norrmän men i vilket fall som helst så låter det allra mesta löjligt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Ser bra ut. dock förtidigt att använda det.. ligger ju och pendlar strax över en 30FSP och när de slår av och bara visar 'trianglarna' så nästan 3 dubblas det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Väldigt snygg "fysik" löser ju många små ologiska störmoment i spel, iaf småsaker jag irreterar mig på

Permalänk

Hee hee, vilken jävla dialekt... Låter ju nästan som en parodi på tyskar.

Å visst, det vore trevligt med realtids-raytracing, men det känns som att tekniken behöver bli tämligen mindre innan man ska ha någon nytta av det.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte vilken värld dessa utvecklare lever i men på planeten jorden ser inte ljuset så där ut. sen undrar jag när får vi se realistiska texturer, i flerå år har GPU tillverkare pratat sig hesa om att varje ny generation av GPU kommer leverera "filmlike graphics". Ja tjena, kanske om dom menar tecknade filmer. Så mindre snack och mer verkstad tack.
Reflektionerna på bilen är överdrivna sisådär flera hundra gånger mot verkligheten. Var det inte verklighetsliknande effekter man är ute efter ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Elden i videon är iaf snyggare än elden i duke nukem 3d.

Skrivet av Asheileon:

Väldigt snygg "fysik" löser ju många små ologiska störmoment i spel, iaf småsaker jag irreterar mig på

Ett annat störande moment blir då att man sitter på 12fps och försöker spela

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Det är inte direkt att något annat språk låter speciellt mycket bättre, för att ta svenska som ett exempel, finns nog fan inget som är så fult som svenskar som försöker prata engelska.
Det skulle i sådana fall vara norrmän men i vilket fall som helst så låter det allra mesta löjligt.

offto: svenskar som pratar engelska? du har väl tittat på Svenska Hollywood-fruar? grymma på engelska juh ^^
skämtåsido.

jobbar i butik och har en del tyskar som kommer in ibland, deras engelska är utanför all kritik... man blir helt ställd själv och vet inte hur man ska prata med dem

OnT: blev impad över reflexerna i bilen! såg himla trevligt ut

Permalänk
Medlem

Är inte detta lite samma koncept som On-live använder? Streama spel till din dator/konsol från massa servrar.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Ett annat störande moment blir då att man sitter på 12fps och försöker spela

Ja, och inte är det logiskt heller men jag menade mer att ljus ofta eller rättare sagt alltid böjs fel i spel och färgad gas t.ex rök rör sig helt fel eller inte alls även fast träd alldeles i närheten rör sig i vinden, det är ologiskt

Permalänk
Medlem

När man använder det i spel behöver man ju inte ha ljuskronor i miljoner polygoner. Men en enkel linsspeglig i kikarsiktet eller en bilplåt vore säker möjligt snart.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Såatteh... 4 servrar som renderar grafik klarar av att Raytrace:a Wolfenstein? Raytracing känns ljusår bort. Rasterera mera!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

kommer det att implementeras som en hybrid, att man raster renderar de stora hela och har endel extrafinesser raytraceat?

rimligt?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Frågan är väl om raytracing kommer vara värt det när vi har så många hästkrafter i datorn. Finns säkert bättre sätt att använda det på. Fler tekniker avsedda för realtidsrendering lär dyka upp tills dess också.
Edit: övervakningsstation och förstörabara kameror skulle faktiskt göra spel mer intressanta.

Permalänk
Medlem

Äh, 2001 hade man behövt typ 15 xboxar för att nå samma processorkraft som 360. Bara några år senare var 360 ett faktum med tripple core på 3,2 Ghz mot xboxens single 733Mhz samt 512 sammanlagt minne mot xboxens 64.

Max fem år innan real-time raytracing skulle jag säga.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Jag tappade tråden när han började kalla soldaterna för monzerz XD
lever tyskarna fortfarande i ett förnekelse stadie av förintelsen? där de kallar sina nazist soldater för monster?
Skulle den där elden vara high tech på något sätt för övrigt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Nu, gör samma sak i crysis!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk

Bara jag som inte tyckte elden vara så fin som han fick den att låta?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormor:

Är inte detta lite samma koncept som On-live använder? Streama spel till din dator/konsol från massa servrar.

videon handlar inte om hur de demonstrerar tekniken utan om själva tekniken "ray tracing" i sig.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hans tyska dialekt är ju bara för mycket!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti