HP + UPS, förvirrande galenskap.
Tjo
Jag brukar beta av en tre-fyra garanti/kkl-ärenden per år, och det brukar fungera bra. Nu har jag dock stött på patrull...
Jag har en HP-laptop med tre års garanti, som nu är trasig. Kontaktade försäljaren (Dustin), som redirektade till HP för garantiärendet. Efter att jag skapat ett 'case' (typ support ticket) hos HP så börjar galenskapen. Det är inte så att jag bara kan packa ner datorn i en låda, lämna in hos posten och alla är happy campers. Det är så att UPS måste komma och HÄMTA datorn hemma hos mig. Under arbetstid. Ofta man är hemma under arbetstid...
Så jag tänkte lösa det genom att lämna in paketet direkt till UPS i Göteborg istället. Men UPS har ingen egen inlämningscentral, utan det sköts via ett tredje företag, 'Mail Boxes Etc.'. Grejen är ju den att jag måste ha en sändningsetikett på paketet, och "En etikett har skapats och är i transit till upphämtningsplatsen. " Så UPS skriver alltså ut en etikett och skickar via post (...) hem till mig. Sista försöket är då att skriva ut etiketten själv, sätta på paketet, åka in till stan och leta upp 'Mail Boxes Etc.' för att lämna in paketet där. Problemet är att jag inte kan skriva ut någon etikett från DHL, eftersom det enbart går att göra om man är kund och betalat för frakten (vilket HP skall göra, inte jag).
Här någonstans tröttnade jag efter drygt en timmes efterforskningar i ämnet. Om jag inte har möjlighet att skriva ut etiketten och dumpa skiten direkt hos speditören så får jag vänta två veckor på att få tag på etiketten som UPS skrivit ut (jag veckopendlar). Och sen ändå vara tvungen att lämna in den hos 'Mail Boxes Etc.'.
Någon som vet ett lämpligt sätt att styra sig ur det här? (har mailat alla inblandade, men det lär väl knappast komma några svar förrän nästa vecka)
Nej är också service.