Ps2 lr PS 3 kontroll till Xbox360

Permalänk
Medlem

Ps2 lr PS 3 kontroll till Xbox360

Finns det sådana lr är det bogus? Hittar inget direkt på nätet om det förutom en kort artikel på soft ped

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

vart har du hört om sånt? och varför skulle man vilja ha det..ps kontrollerna är ju obekväma gentemot xbox 360ns

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hur kan man ens komma på tanken att vilja köra med en så underlägsen handkontroll?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Hur kan man ens komma på tanken att vilja köra med en så underlägsen handkontroll?

För att PS3ans handkontroll är grymt mycket bättre? Bluetooth connection, inbyggt batteri som håller 3-4 gånger så länge, mycket mer responsiva spakar med mindre deadzone, d-paden är skräp på 360ns handkontroll och för att man kan skjuta mycket snabbare i FPS spel i och med att R1 (fire) är en knapp och inte en sån där seg som man måste hålla ner.

EDIT:
On topic, jag tror inte att det går att göra.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Hedersmedlem

Man skulle ju kunna försöka svara också istället för att bara få ur sig fanboy-tugg.
Gillar man en annan kontroll så gör man det...

google:
ps controller for xbox 360

Finns en adapter för mus/tangentbord och PS-kontroller till xbox 360.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

För att PS3ans handkontroll är grymt mycket bättre? Bluetooth connection, inbyggt batteri som håller 3-4 gånger så länge, mycket mer responsiva spakar med mindre deadzone, d-paden är skräp på 360ns handkontroll och för att man kan skjuta mycket snabbare i FPS spel i och med att R1 (fire) är en knapp och inte en sån där seg som man måste hålla ner.

EDIT:
On topic, jag tror inte att det går att göra.

D-paden skulle väl vara den enda fördelen i så fall, men inget annat. Snart kommer ju dock den nya 360-kontrollen med betydligt bättre D-pad.
Dom uppladdningsbara batterier jag kör med i 360-kontrollen håller minst lika länge som PS3-kontrollens.
Jag föredrar styrspakarna på 360-kontrollen, tycker PS3-kontrollens är för känsliga, vilket iofs kan vara bra i vissa spel, men överlag tycker jag 360-kontrollens spakar är skönare.
Sen sitter spakarna fel på PS3-kontrollen tycker jag, dom borde byta plats på D-paden och vänster styrspak.
Triggersen på PS3-kontrollen är också helt värdelösa, dålig känsla i dom samt att fingrarna lätt glider av när man trycker in dom.
Det med att skjuta snabbare i FPS håller jag inte med om, behöver ju inte trycka in triggern långt alls innan den reagerar, fast det kanske beror lite på spelet i fråga. Inget jag nånsin märkt av i nåt spel iaf.
Och det absolut sämsta med PS3-kontrollen är att den är en ergonomisk katastrof. Greppen är för korta och platta och hela kontrollen är för liten, väldigt oskön att hålla i, man får inget ordentligt grepp om den.
Bluetooth ser jag ingen som helst fördel med. Accelerometer är iofs en fördel, men det är ju inte i så många spel man använder det.

Och nej, jag är ingen fanboy, jag har både 360 och PS3 och anser att båda har sina för- och nackdelar och handkontrollen råkar vara en av 360'ns stora fördelar.
När jag kört med PS3-kontrollen under en period och sedan byter till 360-kontrollen så känns det som jag lämnat helvetet och kommit till himmelriket!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vart har du hört om sånt? och varför skulle man vilja ha det..ps kontrollerna är ju obekväma gentemot xbox 360ns

Nae, jag gillar PS2/3 kontrollerna bättre men vill inte köpa en hel ny konsoll för det. Annars ganska nöjd med xbox,

förutom värmen & ljudet. men har inte råd att köpa PS3. Därför sökte jag en annan lösning.

Egentligen ångrar jag att jag valde xbox när det begav sig. Kanske får spara till en PS3...

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Joytron Xconverter 360 Plus
Den här adaptern fungerar utmärkt om du vill använda en Ps2/Ps1 handkontroll till 360.
Har själv köpt en från etokki så jag kan säga att sidan är säker och bra att beställa ifrån.
Upplever heller inget "inputlagg" eller liknade när jag använder adaptern.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|