Ta steget ifrån pc till mac.

Permalänk
Medlem

Ta steget ifrån pc till mac.

Tja, har nu en I7 dator med intels 80GB ssd, men är så himmla trött på allt vad windows heter..
spelar ALDRIG på pc , har den till lite bildredigeringen och video redigering och facebook
så en instegs modell av imac kanske räcker till mig? , vad säger ni?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Det tycker jag låter lämpligt, välj en imac med skärmstorlek/prisklass som passar dig. Du kommer bli nöjd så länge du inte spelar på den.

Permalänk
Medlem

Om du inte spelar så blir du nog nöjd.

Permalänk
Medlem

Eller 27" kanske inte för den extra prestanda som följer med, utan för den enorma skärmen

Permalänk
Musikälskare

Låter som en iMac ja, min övergång från PC till MAC gick utan problem Men har kvar stationära till spel och TV-out/torrent

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ha kvar min sony vaio laptop för bärbart , sedan ha just en stationär mac.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Du kommer kraftigt gå ned till prestanda och må illa - spara lite till och köp den fyrkärniga istället eller kör OSX86.
Det finns inget "steg" att ta, det är en PC du går från och det är en PC du går till, fast med ett äpple på.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

ok.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

om du nu skaffar imac så får du betala rätt så mkt mer än va din pc är värd för att få något liknande prestanda

så de kan ju vara ett alternativ om du har en stor plånbok

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

om du nu skaffar imac så får du betala rätt så mkt mer än va din pc är värd för att få något liknande prestanda

så de kan ju vara ett alternativ om du har en stor plånbok

De senaste uppdateringarna av imac:arna har gjort de prisvärda om man bara tittar på pris/prestanda. Det övriga man betalar för verkar ju vara lönlöst att försöka förklara för folk som bestämt sig för att apples grejjer är skit.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Vad har du för specs på din dator? Kan ju lätt fixa en hackintosh istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarwernersson:

Vad har du för specs på din dator? Kan ju lätt fixa en hackintosh istället.

tänk på forumsregler..

går du til en MAC för redigering så tjänar du extremt på det. macar är i regel mer pålitliga. (när de väl kraschar så kraschar dem ordentligt)

Permalänk

Det är inte olagligt med hackintosh. Köper ju fortfarande ett operativsystem av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarwernersson:

Det är inte olagligt med hackintosh. Köper ju fortfarande ett operativsystem av dom.

mitt fel. uppfattade det som att du skulle ladda ner ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

går du til en MAC för redigering så tjänar du extremt på det.

Källa eller BS.

Skrivet av pokelia:

macar är i regel mer pålitliga. (när de väl kraschar så kraschar dem ordentligt)

Nja.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarwernersson:

Vad har du för specs på din dator? Kan ju lätt fixa en hackintosh istället.

jag har en Intel Core i7 920, 6gb ram, 9800GT kort, 80GB Intel SSD, 2TB WD diskar, asus xonar d1, antec 902.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Skrivet av Barry:

jag har en Intel Core i7 920, 6gb ram, 9800GT kort, 80GB Intel SSD, 2TB WD diskar, asus xonar d1, antec 902.

Vad har du för moderkort? Allt du skrivit hittils är väldigt enkelt att göra en hackintosh av.

tonymacx86 Forum • Index page Här finns väldigt mycket information om den processen.

Permalänk
Medlem

Moderkortsnamn Gigabyte GA-EX58-UD3R v1.6 (2 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 2 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz