Permalänk
Medlem

Post-it program

Ni som använder/har använt Apples operativsystem OS X vet att man kan komma åt enkla widgets som har post-it liknande anteckningar. Man trycker på F5 på tangentbordet tror jag det är och så poppar en ruta upp med olika widgets där man har koll på bland annat sina post-its. Inget som stör när man inte behöver det.

Jag undrar ifall det finns något liknande program till Windows med post-its/anteckningar. Kravet är att det ska vara så lätttillgängligt som möjligt och inte dra resurser eller störa i bakgrunden. Det ska finnas där när jag behöver det men annars ska jag inte märka av det, likt widgets i OS X.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan ju iaf nämna vilket OS du kör.

Finns gadgets till windows vista och windows 7 sidebar och widgets till xp om du kör 3rd partsprogram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

Precis vad jag tänkte... TS får vara lite mer specifik vad det gäller för OS.

Permalänk
Medlem

Jag använder Windows 7 på min stationära dator och Snow Leopard på min bärbara. Fästisar är inte lika smidiga som de på Mac. Måste ju starta programmet och ständigt ha det i min nedre menyrad.. petigt, jag vet.

Permalänk
Medlem

Lägg en genväg till fästisprogrammet i autostarten & kör det minimerat i tray nere t.h.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Lägg en genväg till fästisprogrammet i autostarten & kör det minimerat i tray nere t.h.?

Kanske dum fråga, men hur gör jag för att köra det enbart i tray?

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64