ROG Dream Machine i SweClockers jultävling

Permalänk
Medlem

Skulle gråta som en tjej om jag van de där! Fyfan vilken dream come true!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Riktigt nice!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

hur har han fått grafikkortet lutat ? hittade nu.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

FYFAEN!!!!!!! DEN SKA MAN BARA HA!!!!!! Kan ni inte ge ut typ lite fler priser än bara den så man känner att man får större chans att vinna?

Visa signatur
Permalänk

Åfan....!

Permalänk
Medlem

dem kommer aldrig hinna räkna o välja vilket bidrag som ska vinna på 24 dagar..

Permalänk
Medlem

Holy SMOKES!

Permalänk
Medlem

herregud Inte som om man kommer ha en chans att vinna dock lol

Permalänk
Medlem

Fy fan vad NICE!!!!! fattas bara lite sleeves

Nu vill jag fan vinna. har alldrig gjort det tidigare och känner att det är dags nu. Så jäävla snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Allra trevligast hade det varit om det var en slumpmässig tävling. Så att vem som helst på SweC (som varit reggad mer än 3 månader) skulle ha chans att vinna den.:)
Men grafikkortet kunde man skita i, duger ju knappt till folding (Edit: De som inte fattar så var jag ironisk där)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Allra trevligast hade det varit om det var en slumpmässig tävling. Så att vem som helst på SweC (som varit reggad mer än 3 månader) skulle ha chans att vinna den.:)
Men grafikkortet kunde man skita i, duger ju knappt till folding (Edit: De som inte fattar så var jag ironisk där)

Håller med ! ! !

Tävlingar där alla kan delta känns bäst

Kommer ihåg när R D M byggdes av Sleepstreamer och man fick se bilderna, Shit vilken drömdator, tänkte man!
Att swec låter härligheten vara ett vinstpris i en tävling, är ------> Respect!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Riktig nice hårdvara! Skulle man inte kunna göra det till en folding tävling där man tävlar om vem som kan vika mest proteiner på kortast tid. Det skulle nog få sweclockers att ta placeringar.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Allra trevligast hade det varit om det var en slumpmässig tävling. Så att vem som helst på SweC (som varit reggad mer än 3 månader) skulle ha chans att vinna den.:)
Men grafikkortet kunde man skita i, duger ju knappt till folding (Edit: De som inte fattar så var jag ironisk där)

Reggad mer än tre månader och aktiv under de senaste tre månaderna? Då utesluter man att den går till någon som inte varit aktiv på ett bra tag

Permalänk
Medlem

Shiiiit fett dåligt pris, den där datorn är inte bättre än min MBP ens :/

Vadå Apple fanboy ? Det här kommer bli episkt, GRYM julklapp???

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Synd bara att det är en generation gamla grafikkort... Det skulle ju ha varit dubbla 6970 istället.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Synd bara att det är en generation gamla grafikkort... Det skulle ju ha varit dubbla 6970 istället.

Går ju att tänkas på att den byggdes för Asus till DH summer 2010 så. Hällre lotta ut den än ha den i en källare eller nått lager.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1n:

Går ju att tänkas på att den byggdes för Asus till DH summer 2010 så. Hällre lotta ut den än ha den i en källare eller nått lager.

Sen får vi ju inte glömma att Ares är ett väldigt dåligt grafikkort i dagens mått... Eller ?

Kollade igenom byggloggen också, fyfan vad perfekt chassie, ger lite Mac Pro vibbar i formerna, det är stilrent och p12igt på samma gång Älskar det.

Skrivet av Anders127:

Riktig nice hårdvara! Skulle man inte kunna göra det till en folding tävling där man tävlar om vem som kan vika mest proteiner på kortast tid. Det skulle nog få sweclockers att ta placeringar.

Kul om någon som redan har 4 GTX 280 får den... Fast det är en bra ide, vad sägs om att alla som deltar i en sån foldingtävling hamnar i en utlottning ?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Har nog inte råd att vinna den där. Hur hög är vinstskatten? 30% = 18k?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Har nog inte råd att vinna den där. Hur hög är vinstskatten? 30% = 18k?

haha. ajdå.

Permalänk
Medlem

Jag har varken tur i spel eller kärlek. Surt sa räven, för jag är inte särskilt bra på PS heller - och det (eller nån annan ascool förmåga) lär ju krävas för att vinna.

Permalänk

oh fy satan och hans satanistiska moster! vilken maskin
Är det inte sleepstreamer som byggt lådan?

EDIT: Såg nu att det stog i nyheten
Hoppas det blir någon tävling som alla kan delta i

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Galet nice om man skulle vinna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Riktig nice hårdvara! Skulle man inte kunna göra det till en folding tävling där man tävlar om vem som kan vika mest proteiner på kortast tid. Det skulle nog få sweclockers att ta placeringar.

Isåfall skulle ju den som vinner behöva den minst.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

kan säga att jag petat på lådan haha

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Hur mycket väger den?:O

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag tror inte att den gör den Iaf inte i 1600p

Benchmark Results: Crysis : Asus ARES: Is This The One Graphics Card To Rule Them All?

Runt 35fps är inte okej

Väntar fortfarande på ett kort som maxar Crysis, och tills dess kommer jag fråga samma sak varje gång :D:D

ehm men hur många av alla gamers i världen har en skärm med en sån upplösning? IMO skulle jag uppskatta det till ca 3% av alla gamers , btw så är crysis utdaterat som benchmark annars har du andra som unigene heaven, Metro 2033 eller bara vänta på crysis 2/ det nyare 3Dmark

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Hade ju varit ytterst trevligt att vinna, hade nog fuskat in lite sämre komponenter och benchat skiten ur hårdvaran som sitter i systemet nu dock.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Frågan är ju hur het är denna hårdvara vid juletid? de har väl funnit ute på marknaden en tid sen innan med väl?

Skulle möjligtvis bara vara grafikkortet som släpar efter, och visst CPU kylaren är inte det absolut bästa man kan ha. Men att tro att tex 12GB DDR3, Intel 980X och Corsair 1200AX är gammalt vid jul är lite knäppt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Wow, fantastiskt fina priser. Jag tänker ställa upp iaf!

Permalänk
Avstängd

Hade man vunnit den hade det kännts som julafton när man var liten )) <3