Permalänk

Bakgrundsbilder - Bra sidor!

Hej!

Jag letar efter sidor som har ett ganska brett utbud med högupplösta bakgrundsbilder, gärna 1920x1080 men 1920x1200 skulle fungera mycket bra med

Nu menar jag bättre sidor än de flesta man kan hitta via google om man söker på "wallpapers", det blir alltid tonvis med popups och vidarelänkar om inte en och annan trojan som vill leta sig in med..

Jag delar gärna med mig och en sida jag kollar mycket är www.vladstudio.com, men jag letar efter bakgrunder som ungefär Jay Morague har gjort, i den stilen ungefär. Dock gillar jag det mesta, abstrakt, naturbilder, motor, filmindustri, modellbilder.

Tack på förhand
Tungruffel

Permalänk
Medlem

"If you're aware of the 4chan or 7chan imageboards, then you would be aware they have wallpaper boards. The problem with these boards is they are frequently clogged with people posting the same wallpapers over and over again, so this site downloads all the wallpapers posted on 4chan’s /w/, /hr/, and /wg/ boards and 7chan’s /wp/ board."
4walled
En hel del random bilder men helt klart värt ett försök

En mer klassisk wallpaper-sida är InterfaceLIFT: Wallpaper sorted by Date
Finns gott om olika bilder inom olika kategorier och upplösningar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Mycket bra bilder! Tackar och bockar. Vi kanske kan fylla den här tråden med hemsidor så har man något att söka på direkt här istället för den vanliga google-sökningen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Digital Blasphemy 3D Wallpaper: Widescreen, Dual-Screen, Triple-Screen, iPhone4, iPad, Droid, XBox360, PS3, HDTV Backgrounds

olika upplösningar på alla bilder, dock kostar det om man vill ha mer än gratis bilderna men dom är ganska bra dom oxå!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag tror att min bakgrundsbilder-mapp har blivit cirkus 100 bilder större nu

Permalänk
Medlem

Desktop Wallpapers - wallbase.net är underbar. håll bara koll på vilka slags bilder du vill ha. Grönt Gult Och Rött (misstänker ni förstår vad jag menar när ni tittar där )

Haha såg precis att länken redan va given lite högre upp. men den är så pass bra att det inte gör nått

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Wallpapers And Backgrounds, Desktop Wallpapers - wallbase.net och deviantart är mina favortiter jag använder!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Wallbase och inget annat

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett alternativ till Wallbase nu när den sidan för tillfället inte uppdateras med nya bilder?

Eftersom denna tråden är ganska gammal så borde det finnas x antal nya sidor som är minst lika bra som de som redan har länkats här?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

wallbase.cc tycker jag fungerar mycket bra. Filtrering på det mesta.