Permalänk
Medlem

Kylningstips!

Är ute efter en 140mm fläkt som jag kan ha i taket på mitt R2 chassi men hittar inte så värst många, tips på vilka som är bäst?
Sen ska jag köpa en fläktkontroller som jag kan ha på framsidan i 5,25" platsen, har hört att de som har spakar går emot luckan på chassit men att det går om man trycker in den lite längre, sen har jag kollat på NZXT Sentry 2 med touchskärm som verkar vara bra. Kravet är att den ska ta minst 4 fläktar.
Vad tycker ni?

Undrar även lite om minneskylning är nått att ha, är det nödvändigt om man inte har några större problem med minnena? Tips på sådana tas tacksamt emot också.

Permalänk
Medlem

Hört nått om att Scythe Slip Stream 140mm fläktar egentligen inte är av måttet 140 utan 120mm.
Någon som har erfarenhet av det? Varför står de under 140 isf, är fläktarna större fast hålen sitter närmre eller är det egentligen bara en 120mm fläkt?

Permalänk
Medlem

Köp 120mm fläktar och sätt i taket, skillnaden är inte så stor och utbudet är flera gånger större vilket är bra när båda storlekarna passar.

Slipstream har 140mm blad men hålen passar bara till 120mm, Scythe Slip Stream 140mm (1200rpm) - Inet.se
2 sånna går in ska du nog se annars är Gentle Typhoon poppis (1150/1450rpm versionerna)

Lian Li LCD-panel TR-5B Svart - Inet.se
Där har du en kontroller som inte sticker ut annars har jag ingen större koll vad som passar bra i Fractals chassin.

Ett tips! Bumpa inte din egen tråd efter 1timma utan svar utan kör en edit på första posten, du får ett svar tids nog iaf.

Permalänk
Medlem

Mm ok, jo Gentle typhoon har jag en fläkt av nu och dom är bra, får se hur jag gör.
Jo känns som att det blir en med touchskärm iaf, den NZXT Sentry kändes dock som snäppet vassare än Lian Li.

Det var inte efter en timme utan ett dygn efter som jag skrev det andra inlägget. Men visst kunde jag ha gjort en edit, var mer bara att jag satte och läste om 140mm nu och ville kommentera det.

Permalänk
Hedersmedlem

Annars har Noiseblocker en 140, har tyvärr den inte själv men NB ska vara bra vad det gäller ljudnivå/luftflyttning. Noiseblocker NB-Black Silent PRO-PK3 - 140 mm, 1700RPM, 153 m3/h | Indomo Online AB

Det funkar fint med en Zalman Zm i ett Define (den klarar av 6 fläktar) Zalman ZM-MFC1-Plus - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fläktkontroller

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas_L:

Hört nått om att Scythe Slip Stream 140mm fläktar egentligen inte är av måttet 140 utan 120mm.
Någon som har erfarenhet av det? Varför står de under 140 isf, är fläktarna större fast hålen sitter närmre eller är det egentligen bara en 120mm fläkt?

Själva fläktarna är 140 mm men de är formade så de passar ett chassi med fläktplatser på 120 mm. Utbudet är större (och bättre?) på 120 mm så jag skulle satsa på Gentle Typhoon som du är inne på. De är äntligen i lager igen.