Permalänk

Vad är det för dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Vad är det för dock?

True Dock by Chema Submit, Download, and Search Custom Leopard Docks - LeopardDocks.com

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk

Jag tror det inte är någon stor chans men jag undrar om nån vet var nånstan man kan hitta ikonerna och bakgrundsbilden från denna?
quaad on deviantART

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

Jag tror det inte är någon stor chans men jag undrar om nån vet var nånstan man kan hitta ikonerna och bakgrundsbilden från denna?
quaad on deviantART

Vilken/vilka av ikonerna är du ute efter?

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Vilken/vilka av ikonerna är du ute efter?

Helst alla och bakgrunden

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

Helst alla och bakgrunden

Hittade bakgrunden:

får leta ikoner sen.

EDIT:

Firefox-ikon: Furfox Around The Globe by ~kaishinchan on deviantART

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Åh gud tack så hemskt mycket Får man fråga vad du hittade den?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WORKSTATION: Macbook Pro 13"
SKRIVARSERVER: Powerbook G4 15"
TELEFON: iPhone 4 16GB

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

Åh gud tack så hemskt mycket Får man fråga vad du hittade den?

Jadu... Jag frågade runt lite kan man säga! Tyckte jag kände igen den sedan tidigare...

Ikonen hittade jag genom att söka på Firefox på devArt.

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Jadu... Jag frågade runt lite kan man säga! Tyckte jag kände igen den sedan tidigare...

Ikonen hittade jag genom att söka på Firefox på devArt.

Alltså du ska veta hur länge jag har letat efter den. Sökt på vartenda sajt jag vet. Men du hade inte den i större storlek? Gärna för en 30"

Permalänk
Musikälskare

Tackar Hrvatska för hjälpen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av MysteryUser:

Alltså du ska veta hur länge jag har letat efter den. Sökt på vartenda sajt jag vet. Men du hade inte den i större storlek? Gärna för en 30"

Tyvärr inte. Originalbilden på tjejen är ju typ 1000 pixlar hög, så.

Permalänk
Medlem

Vad är det för ikon? (Macbook Pron) Kan du länka?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Kan du vänligen ge mig källa till docka och bakgrundsbild om möjlighet finns?

Skrivet av Braxybay:

Vad är det för ikon? (Macbook Pron) Kan du länka?

Det där är Finder. Men han har ersatt den med en MBP ikon. Men det kanske du redan förstod? Glöm det jag skrev isf.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Kan du vänligen ge mig källa till docka och bakgrundsbild om möjlighet finns?

Det där är Finder. Men han har ersatt den med en MBP ikon. Men det kanske du redan förstod? Glöm det jag skrev isf.

Jo det förstod jag Men undrar var man kan skaffa ikonen.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Najk:

Kan du vänligen ge mig källa till docka och bakgrundsbild om möjlighet finns?

Visst;

Docka: http://www.leoparddocks.com/download/BezelStyle.zip

Bakgrund: http://nordfoto.se/dump/1280x800.jpg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Känns sådär lagom värt att skryta med sin 100% lagliga macbook pro med bl.a. design suite cs5 på, så jag gör det bara lite smått här i textform Har även itunes, safari, garageband, pages och ical, haha

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hrvatska:

Vad har du gjort med ditt Adium? Vad är det för tema?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Natte:

Vad har du gjort med ditt Adium? Vad är det för tema?

Här är temat: Adium - Xtras - View Xtra: Pretty Simple

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tackar, men vad har du gjort mer med det?

Permalänk
Hedersmedlem

Tack!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Natte:

Tackar, men vad har du gjort mer med det?

Tog nån skärmdumpar, men så svårt kan de väll inte vara? ^^

http://nordfoto.se/dump/audi.jpg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tog nån skärmdumpar, men så svårt kan de väll inte vara? ^^

http://nordfoto.se/dump/audi.jpg

Tack så hemskt mycket, jag har själv ingen erfarenhet av att förändra Adium, så utan dina instruktioner hade det varit lite svårare. Snyggt blev det

Permalänk
Musikälskare

Bra de löste sig

EDIT: Ellen Page <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt:

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk

Hur gör ni för att byta dock grabbar? Jag har försökt med både CandyBar och Icon Box men alla mina icontainers visas bara upp som tomma (0 icons). Jag har testat med ett flertal olika men får ingen att funka. 10.6.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Hur gör ni för att byta dock grabbar? Jag har försökt med både CandyBar och Icon Box men alla mina icontainers visas bara upp som tomma (0 icons). Jag har testat med ett flertal olika men får ingen att funka. 10.6.5.

Utseendet på docken utgörs egentligen bara av ett antal bildfiler. Du kan själv ersätta dem som återfinns i Dock.app (/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources) med den "dock" (bildfiler som utgör dockens utseende) du laddat hem helt utan tredjepartstillverkade program.

För att sedan starta om docken med det nya utseendet tar du bara fram ett terminalfönster och skriver "killall Dock" följt av returknappen.

Permalänk
Skrivet av Proxim:

Utseendet på docken utgörs egentligen bara av ett antal bildfiler. Du kan själv ersätta dem som återfinns i Dock.app (/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources) med den "dock" (bildfiler som utgör dockens utseende) du laddat hem helt utan tredjepartstillverkade program.

För att sedan starta om docken med det nya utseendet tar du bara fram ett terminalfönster och skriver "killall Dock" följt av returknappen.

Men problemet i det utgörs av att alla docks jag laddat ner består av icontainers som jag inte lyckas dissekera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Hur gör ni för att byta dock grabbar? Jag har försökt med både CandyBar och Icon Box men alla mina icontainers visas bara upp som tomma (0 icons). Jag har testat med ett flertal olika men får ingen att funka. 10.6.5.

I iconbox ser man inte docken, förräns man går in på dock-modet, väljer icontainer, och trycker "dock preview" knappen på den svarta panelen som sitter ihop med splitter'n. Sen väljer du "use this dock" från menyn på kugghjulet på den nedersta panelen i fönstret, sen "apply changes" på den översta svarta panelen. Inte det mest intuitiva arbetsflödet, jag vet, och det är många andra som också klagar på att iconbox är krångligt att förstå sig på- så du är inte ensam.