Lång leveranstid för SMS (kanske relaterat till Halebop eller iPhone4)

Permalänk
Medlem

Lång leveranstid för SMS (kanske relaterat till Halebop eller iPhone4)

Har sedan ett par veckor en iPhone4, och tycker mig uppleva problemet mycket oftare än förut. Mina sms (alltså de jag skickar) kommer fram på en gång, men de som folk skickar till mig kommer i många fall fram _exakt_ 10 minuter för sent. Tiderna som visas i inkorgen är den tiden som mobilnätet har mottagit meddelandet, och i säkert 8 gånger av 10 så är det en fördröjning på precis 10 minuter.

Har googlat på detta men hittar ingenting, så antar att problemet antingen ligger i mitt simkort eller i telefonen. Tycker mig ha upplevt detta med tidigare telefoner också, men inte i närheten så ofta som nu.

Någon som känner igen detta?

Edit: Om jag efter t.ex. 5 minuter skickar ett sms till mig själv, så kommer både mitt egna och avsändarens fram direkt, samtidigt. Som att mobilnätet då gör en ny push, istället för att vänta ut den resterande tiden..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem med min nokia (telia) där både jag och min mottagare kunde vänta i upp till en timme om man inte skickade ett meddelande till, då dök de upp direkt.. skitskumt

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk

Ibland händer det här även mig. Jag har en Nexus One med Halebop som operatör.

Permalänk
Medlem

Har hänt mig oxå men bara från en avsändare och vad jag vet så har han halebop så jag kan inte säga vad det beror på när det bara strular från han

Permalänk
Medlem

Har också samma problem, ibland så funkar det jättebra, ibland kan det ta flera timmar eller upp till en dag!
Har iphone 3GS med Halebop, dem går ju via telias nät så man kan ju undra om det är något fel där liksom.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo