Permalänk

Uppdatera grafikkortsdrivrutin(?)

Hejsan!

För en dryg månad sen så fick jag hem datorn jag beställt från Dell, en Studio 15 med Radeon 5470 grafikkort. Sen ett par dagar tillbaka har datorn fryst till sen har skärmen blivit svart sen står det att "Grafikkortsdrivrutinen slutade svara, men har återställts" Kollade i enhetshanteraren, såg att drivrutinen som var installerad var från 18 November 2009, alltså över ett år gammal. Så jag antar att jag bör uppgradera denna drivis, är det något jag ska tänka på?

Avinstallation av den gamla först eller bara köra in den nya? Hur vet att jag att den gamla helt försvunnit?

Med vänlig hälsning

Creative

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Ladda ner den nya drivrutinen och avinstallera den gamla via den .exe filen och starta sen om datorn, sen kör du den filen igen och installerar. Har inte varit något problem för mig.

Permalänk
Skrivet av gusalm:

Ladda ner den nya drivrutinen och avinstallera den gamla via den .exe filen och starta sen om datorn, sen kör du den filen igen och installerar. Har inte varit något problem för mig.

Vilken .exe fil? den nya?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av creative_86:

Vilken .exe fil? den nya?

Ja, den nya. Du startar den, och ta avinstallera drivrutiner och sen måste du starta om datorn. Sen startar du den NYA igen och installerar den, sen starta om datorn.