Permalänk

iPhone 4 slukar batteri?

Hejs!

Har skaffat en iPhone 4, batteritiden verkar ju ev. vara lite dålig på den.Laddade den igår innan jag gick och lade mig. Imorse när jag vaknade var halva batteriet slut, är ansluten mitt wifi nätverk här hemma, jag funderar lite det är inte så att massa appar ligger och uppdaterar? så detta gör att de tar mycket ström?

Tack på förhand!

/ Creative_86

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Du kan trycka 2 ggr på hemknappen och trycka på det vita minus tecknet på varje app, om du inte ser något minus så håll på appen i 3 sek.

Permalänk

Hur många % var det som gick åt under natten?
Jag har för mig att jag förlorar ca 3% när jag har på wifi läge och har stängt av alla multitask appar.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Skrivet av Rosen70:

Du kan trycka 2 ggr på hemknappen och trycka på det vita minus tecknet på varje app, om du inte ser något minus så håll på appen i 3 sek.

Okej har testat nu, men exakt vad gör man när trycker på minus tecknet då? och hur får man tillbaka apparna där? de försvann ju när man tryckte på minus tecknet?

Har jag bara stängt appen eller?

Det gick åt ca 50% av batteriet, lekte iof lite igår innan jag somna.

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Skrivet av creative_86:

Okej har testat nu, men exakt vad gör man när trycker på minus tecknet då? och hur får man tillbaka apparna där? de försvann ju när man tryckte på minus tecknet?

Har jag bara stängt appen eller?

Det gick åt ca 50% av batteriet, lekte iof lite igår innan jag somna.

Du stänger av appen. Om du bara trycker på Home-knappen i appen så sätter du den i viloläge så att säga. Den ligger fortfarande i bakgrunden och kör (och drar batteri) men du ser den inte för du har gått till din hemskärm eller till en annan app. Om du klickar två gånger på Home och bara trycker på en app så växlar du till den.

Kort svar: Ja, du har bara stängt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Du stänger av appen. Om du bara trycker på Home-knappen i appen så sätter du den i viloläge så att säga. Den ligger fortfarande i bakgrunden och kör (och drar batteri) men du ser den inte för du har gått till din hemskärm eller till en annan app. Om du klickar två gånger på Home och bara trycker på en app så växlar du till den.

Kort svar: Ja, du har bara stängt den.

Programmen ligger då inte alls och kör i bakgrunden. Vissa program kan använda sig av någon typ av service som att spela musik i bakgrunden. Men det ska inte ha någon inverkan på batteriet om man inte har igång just musik som spelar eller en navigator som försöker navigera dig fram :P. Att stäng alla appar hela tiden dra bara mer batteri då telefonen måste ladda in dom i minnet igen varje gång de startas.

Mitt tipps är så simpelt som att prova starta om telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Mitt tipps är så simpelt som att prova starta om telefonen

Håller med.

Nåt skumt är det för det skall inte dra i närheten så mycket. Själv är jag mycket imponerad av iPhone 4:s batteritid när den idle:ar. Som någon ovanför nämnde så förlorar jag också bara några enstaka procent av batteritiden över natten, och då har jag ändå både wifi och bluetooth påslaget.

Normalt sett stänger jag aldrig ner apparna som man har laddade i bakgrunden, de skall som sagt inte påverka batterit närmvärt så länge det inte är en app som faktiskt utför något jobb i bakgrunden (spelar musik mm).

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Programmen ligger då inte alls och kör i bakgrunden. Vissa program kan använda sig av någon typ av service som att spela musik i bakgrunden. Men det ska inte ha någon inverkan på batteriet om man inte har igång just musik som spelar eller en navigator som försöker navigera dig fram :P.

Ska inte ha och har inte är två vitt skilda saker. Frugans iPhone 4 håller långt mycket längre när hon ser till att ha få appar igång än när hon låter bli att stänga av. Multitasking, även om det bara är några trådar, drar mer batteri och det är såpass äkta multitasking att det ligger trådar i bakgrunden och t.ex. Skype kan ligga uppkopplad konstant. Det var fel av mig att säga att de ligger och kör i bakgrunden men en app som ligger i minnet drar resurser, där batteri är en ganska stor del.

Permalänk

Tycker ip4 har bra idle-tid. Från kl 6 på morgonen till kl 18, dvs på12 timmar, så gick batteriet ner till 99%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creative_86:

Okej har testat nu, men exakt vad gör man när trycker på minus tecknet då? och hur får man tillbaka apparna där? de försvann ju när man tryckte på minus tecknet?

Har jag bara stängt appen eller?

Det gick åt ca 50% av batteriet, lekte iof lite igår innan jag somna.

Du har nu stängt av appen 100%. Här på bilden nedan så kan du se vilka program som är på(Jailbreakad).

Sen när jag har tryckt på minus tecknet så ser du att de är HELT avstängda.

Permalänk
Medlem

starta om den ä mitt tips. varit med om det där en gång, att den drog nära 50% under en dag utan att jag använt den. startade om den, sen höll resterande 50% riktigt länge. brukar själv få ut 2-3 dagar på en laddning. men då hinner jag inte leka med den så mycket på jobbet o har typ aldrig på wifi mer än när jag behöver det. klart bättre än på min nexus one i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Rent spontant, varför inte låta den ladda över hela natten? Så är den ju fulladdad när du vaknar...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.