Z-5500 på Komplett, Värt att köpa NU ?!

Permalänk
Medlem

Är inne på att köpa dessa men jag undrar:

Kan jag koppla in dessa till TV och använda de som hemmabiosystem?

Har en Sony KDL-40EX402AEP 40-tums Full HD LCD-TV.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SneeX:

Är inne på att köpa dessa men jag undrar:

Kan jag koppla in dessa till TV och använda de som hemmabiosystem?

Har en Sony KDL-40EX402AEP 40-tums Full HD LCD-TV.

Mvh

Ja, köp till en kabel för optiskt ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

jo jo, helt möjligt men aldrig ens nära med ett z-5500 system, dessa killer är närmre, men inte helt där och de är nog "lite" värre
YouTube - Breaking the winsheild with BASS?
YouTube - bass flex breaking window
YouTube - 20,000 watt window shake - Tremendous Bass #15
YouTube - Frankies Bass Machine såg ifs redan trasig ut men de är bara gissa vad som gjrode de

okej den näst sista va "just for the lulz" men ändå xD

YouTube - MythBusters subwoofer

Permalänk
Medlem

Haha satt precis och tänkte, vafan detta såg jag på mythbusters

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

man kan alltid köpa z-5500 om man inte orka leta, men att dra igenom blocket dag efter dag i ett par månader och köpa sig ett par riktigt billiga golvhögtalare och en förstärkare kommer spela bättre än z-5500

Visst kan man det och sedan ställer man dom på skrivbordet brevid skärmen. Hur stort skrivbord har du ?
Jag har i alla fall inte plats för en förstärkare och några jättehögtalare där jag har datorn.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mr_sQuinty:

Visst kan man det och sedan ställer man dom på skrivbordet brevid skärmen. Hur stort skrivbord har du ?
Jag har i alla fall inte plats för en förstärkare och några jättehögtalare där jag har datorn.

Funderar lite på att skaffa dessa, även om jag har plats för större!

("Skärmen" = 46" LCD)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Eller så gör man som jag. Dra till en lokal loppis och kolla efter bra högtalare.
Här spenderas inga tusenlappar. Slutpriset blev 100kr för allting. (Högtalare och stärkare)
Och ljudet är fantastiskt!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kurdpopcorn:

Eller så gör man som jag. Dra till en lokal loppis och kolla efter bra högtalare.
Här spenderas inga tusenlappar. Slutpriset blev 100kr för allting. (Högtalare och stärkare)
Och ljudet är fantastiskt!

http://i52.tinypic.com/nq4jef.jpg

Vibrerar inte burken och skärmen rätt mycket när de bokstavligen står på högtalarna?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Subban ska stå 60cm från dator/skärm och 10cm från väggen i ett hörn.
Kör med coax kabel om det går. Bättre bandbredd. Toslink mindre störning sämre bandbredd.
Fynda.se har dessa för 2000kr. Proson Reality Sat 31 5.1-paket(Painted Silver + Svart sub) - Fynda.se - Hifi & Hemmabio
Då utan steg.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Funderar lite på att skaffa dessa, även om jag har plats för större!

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/desk.png

("Skärmen" = 46" LCD)

Vilka högtalare är det du har där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av josecuervo:

Vilka högtalare är det du har där?

Jamo d 265

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAMIKIRI:

Kör med coax kabel om det går. Bättre bandbredd. Toslink mindre störning sämre bandbredd.

Vad är det som skiljer i bandbredd mellan coax och toslink? Båda skickar väl samma signal?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Vibrerar inte burken och skärmen rätt mycket när de bokstavligen står på högtalarna?

Beror helt på.
Om jag ska lyssna på vanlig musik, vardagsvis vibrerar ingetdera.
Om jag vill dra på rejält så vibrerar det nog, men det gör jag inte så ofta..

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Eller så gör man som jag. Dra till en lokal loppis och kolla efter bra högtalare.
Här spenderas inga tusenlappar. Slutpriset blev 100kr för allting. (Högtalare och stärkare)
Och ljudet är fantastiskt!

http://i52.tinypic.com/nq4jef.jpg

Är det inte jobbigt att ha datorskärmen så högt upp?
Sen är det inte den ultimata placeringen av högtalare,de behöver ha med lite mer mellanrum och gärna diskanten i öronhöjd.
Annars ok,ser lite fail ut bara.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Är det inte jobbigt att ha datorskärmen så högt upp?
Sen är det inte den ultimata placeringen av högtalare,de behöver ha med lite mer mellanrum och gärna diskanten i öronhöjd.
Annars ok,ser lite fail ut bara.

Nja lite jobbigt är det väl, men jag klagar inte.
Hade dom ståendes men får inte plats med så mycket som jag vill ha.
Ljudet är fortfarande väldigt bra och nästan ingen skillnad emot när dom stod upp.
Att det ser fail ut är upp till var och en..

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Nja lite jobbigt är det väl, men jag klagar inte.
Hade dom ståendes men får inte plats med så mycket som jag vill ha.
Ljudet är fortfarande väldigt bra och nästan ingen skillnad emot när dom stod upp.
Att det ser fail ut är upp till var och en..

Men stereobilden blir lite smal med din nuvarande placering. Högtalarna tar mindre plats om du ställer dem upp och du kan sätta ner skärmen.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Men stereobilden blir lite smal med din nuvarande placering. Högtalarna tar mindre plats om du ställer dem upp och du kan sätta ner skärmen.

En sista citering, börjar bli lite off..
Kan nämna att bordet är relativt högt, jag sitter i mitten och om högtalarna måste stå upp måste datorn stå rakt ut istället mot väggen. Så om jag lutar mig bak så sitter diskanterna i höjd med huvudet.
Men erkänn att jag fick riktigt mycket högtalare för enstaka 50kr? (Förstärkare 50kr)

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

En sista citering, börjar bli lite off..
Kan nämna att bordet är relativt högt, jag sitter i mitten och om högtalarna måste stå upp måste datorn stå rakt ut istället mot väggen. Så om jag lutar mig bak så sitter diskanterna i höjd med huvudet.
Men erkänn att jag fick riktigt mycket högtalare för enstaka 50kr? (Förstärkare 50kr)

Ställ datorn på golvet eller sätt fast den på undersidan av bordet,se där så smart.
Jo 50kr är billigt kanske lite för billigt,jag fick ge 800kr för mina beg stativare.
Och du ska fortfarande ställa högtalarna på högkant,man skäms ju av se hur du har ställt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Lögn, inte fan kan man spräcka ett fönster med hjälp av en bas.

Jodå, i ett kedjehus på andra våningen. Högsta volym i ett litet rum och baslådan på bordet framför fönstret. Var 2 somrar sedan. Varför skulle jag hitta på det?

Det var ett fönster med enbart ett skikt glas, och det var säker från 70-80 tal. Men visst går det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av josecuervo:

snarare mycket bättre

Enligt dom flesta tester så är det nästan ingen skilnad alls på dom faktiskt...

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Ställ datorn på golvet eller sätt fast den på undersidan av bordet,se där så smart.
Jo 50kr är billigt kanske lite för billigt,jag fick ge 800kr för mina beg stativare.
Och du ska fortfarande ställa högtalarna på högkant,man skäms ju av se hur du har ställt dem.

Golvet = dammigt. Samt att chassit jag har nu har ett fönster. Och jag valde ju det chassit av en anledning.
Hur kan något vara FÖR billigt?
Ljudet blir sämre om dom står upp då diskanten är över huvudhöjd, skäms hur mycket du vill men jag väljer hellre ljudkvalité före utseende i ditt fall.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Golvet = dammigt. Samt att chassit jag har nu har ett fönster. Och jag valde ju det chassit av en anledning.
Hur kan något vara FÖR billigt?
Ljudet blir sämre om dom står upp då diskanten är över huvudhöjd, skäms hur mycket du vill men jag väljer hellre ljudkvalité före utseende i ditt fall.

Ljudet blir sämre men du får bredare stereobild ist för allt ljud i en enda liten klump.
Du får ju skylla dig själv som köper stora monsterlådor och ställer dem på skrivbordet.
Och nej jag klagar inte på utseendet utan placering av högtalare för det är så fail det bara kan bli.
Men jaja man får hoppas att du får till det lite bättre i framtiden.

Permalänk
Medlem

Funderar på dessa! Är det värt det eller ska man satsa på nå dyrare? Med reciever och skit.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Funderar på dessa! Är det värt det eller ska man satsa på nå dyrare? Med reciever och skit.

Om du ska lyssna på musik, då rekommenderar jag något annat. Riktigt dåligt o "tomt" ljud vid musik.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur z5500 kan vara bra,kollar man på specsen så har de mätt watten i 10% THD vilket är väldigt dåligt.
Så nej det är inte värt att köpa om man är ute efter bra ljud.

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer dom ha detta erbjudande?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Högtalarna är ju underbara pröva z550 i affär för att pröva ljudet (de hade ett prov ex.) MEN köp för i helsike inte från komplett. Har köpt ett grafik-kort därifrån och det är ta mig fan den sämsta nätbutiken som finns. Om man köper därifrån och det fungerar så är det ok utöver deras sjuka fraktpriser men om du får problem och måste skicka tillbaka, then you are fucked. De skiter fullständigt i kunden och rent av ljuger. Jag skulle hellre lägga 200-300 kr extra och köpa från Dustin som är ett betydligt mer seriöst företag och behandlar sina kunder med respekt.

Jag har köpt en gång ifrån Komplett och är den sista. Har aldrig mött ett företag som har så dålig service och behandlar sina kunder som skit som komplett.

Lyd mitt ord och köp inte därifrån. Kommer från en kille som har köpt ett grafik-kort från komplett som var 3 veckor försenat (noll kompensation) + ej helt fungerande och för att toppa det vill de inte ta in det på service. + detta bara några få punkter av de många problem jag har fått när jag köpte därifrån.

Permalänk
Inaktiv

blev faktiskt ett inköp för mig. har länge funderat på just z5500 men har alltid tyckt att runt 3000 kr varit för dyrt, och det kunde inte passa bättre nu när mina gamla datorhögtalare pajjat typ.

tycker iaf att det är mycket bra högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114633:

blev faktiskt ett inköp för mig. har länge funderat på just z5500 men har alltid tyckt att runt 3000 kr varit för dyrt, och det kunde inte passa bättre nu när mina gamla datorhögtalare pajjat typ.

tycker iaf att det är mycket bra högtalare

vart köpte du dom?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Umpata:

Hur länge kommer dom ha detta erbjudande?

Svårt att säga, men verkar som att alla andra butiker höjt sina priser nu så man får nog passa på

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.