Permalänk
Medlem

Spray färg på displayen

Råkat få några prickar med sprayfärg på min iPhone 4.

Vad vågar man ta för medel för att få bort de tro?
T-röd? Lacknafta?

Vänder mig till er då jag hoppas få ett seriöst svar, inte alls lyckat att få skärmen att bli ännu sämre.
Och just nu har jag inte plastskydd på displayen heller, vilket hade underlättat just när sånt här händer.

Mvh

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

När en skitstövel sprejade min nya svarta bil med okänd färg åkte jag till en billackera.
Som metodiskt gick varsamt fram med olika lösningsmedel.
Han visste vad han gjorde efter 10 min var han klar med ett perfekt jobb, vilken klippa.

Du vet väl vilken färgtyp som finns på telefonen samt vilket ämne displayen är gjord av så fråga en eller flera som är i färg/lack branschen. Då kanske du slipper ett dåligt svar med dåligt resultat.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

När en skitstövel sprejade min nya svarta bil med okänd färg åkte jag till en billackera.
Som metodiskt gick varsamt fram med olika lösningsmedel.
Han visste vad han gjorde efter 10 min var han klar med ett perfekt jobb, vilken klippa.

Du vet väl vilken färgtyp som finns på telefonen samt vilket ämne displayen är gjord av så fråga en eller flera som är i färg/lack branschen. Då kanske du slipper ett dåligt svar med dåligt resultat.

Aj fan
Skönt att du fick bort det iaf

Jag använde nagelborttagningsmedel och det blev lika bra som när luren var ny.
Dock tejpade jag plasten runt själva displayen för att förhindra att den ska ge med sig av det starka medlet.
Kom även på att displayen är av glas och inte plast så det fanns egentligen inget att tveka om ;P

Tack för tipset iaf
Hoppas någon annan finner denna tråd nödvändig och att den hjälper ngn annan i framtiden

Mvh

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Råkat få några prickar med sprayfärg på min iPhone 4.

Vad vågar man ta för medel för att få bort de tro?
T-röd? Lacknafta?

Vänder mig till er då jag hoppas få ett seriöst svar, inte alls lyckat att få skärmen att bli ännu sämre.
Och just nu har jag inte plastskydd på displayen heller, vilket hade underlättat just när sånt här händer.

Mvh

Färgen på fånen när du drog din tag?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Färgen på fånen när du drog din tag?

Haha absolut inte
Lite misstag i garaget bara, skulle lackera vinterfälgarna och fick några små små små prickar på displayen ^^

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Haha absolut inte
Lite misstag i garaget bara, skulle lackera vinterfälgarna och fick några små små små prickar på displayen ^^

HAHA

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Rätt idiotiskt att ha telefonen såpass nära då :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har du skärmskydd på?

Jag skulle förmodligen inte våga använda liknande medel med ett skärmskydd på, ifall det skulle skada plasten, men å andra sidan, om du har skydd är det bara att byta ut det. Annars borde det gå bra med T-röd eller motsvarande.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Aj fan
Skönt att du fick bort det iaf

Jag använde nagelborttagningsmedel och det blev lika bra som när luren var ny.
Dock tejpade jag plasten runt själva displayen för att förhindra att den ska ge med sig av det starka medlet.
Kom även på att displayen är av glas och inte plast så det fanns egentligen inget att tveka om ;P

Tack för tipset iaf
Hoppas någon annan finner denna tråd nödvändig och att den hjälper ngn annan i framtiden

Mvh

Tänk på att glaset är ytbehandlat och att detta kan ta skada, men om det blev bra så behöver vi inte oroa oss, bara ett varningens finger

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Är dispalyen av glas hade jag provat att skrapa bort med ett rakblad innan jag ger mig på kemikalierna.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Rätt idiotiskt att ha telefonen såpass nära då :).

Rätt idiotisk kommentar faktiskt

Ontopic, hoppas det löser sig! (pun intended)

Permalänk
Medlem

om du tar en plastbit kan du kanske skrapa bort det, dock en rätt mjuk plast så du inte gör repor, borde funka om du bara har lite prickar, använd inte rakblad som dala56 tycker väldigt stor risk att repa, lycka till.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D