Permalänk

Mycket stiligt, den där högen med bilder? Kan mycket väl hända att jag är ute och cyklar nu men är det en media spelare? Ifall så är fallet så _måste_ jag ha en lika dan! Namn?!?!

Mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Är själv mycket nöjd

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av NatoGandalf:

Men problemet i det utgörs av att alla docks jag laddat ner består av icontainers som jag inte lyckas dissekera...

Dra och släpp i candybar Kan inte bli enklare

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Är själv mycket nöjd

Vad använder du för att byta skin på "startmenyn" eller vad det nu heter, nu när Magnifique har gått i graven?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Vad använder du för att byta skin på "startmenyn" eller vad det nu heter, nu när Magnifique har gått i graven?

Jag använder "Nocturne"

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Dra och släpp i candybar Kan inte bli enklare

Nä, det är faktiskt väldigt lätt! Problemet är bara att det inte fungerar. Jag vet inte om du läst hela tråden (eller om det var här jag frågade), men problemet är att det INTE fungerar i CandyBar. Alla docks visas bara som tomma, och väljer jag att använda dom slutar jag inte så förvånande med samma dock jag började med.

Funkar inte i IconBox heller.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på originalutseendet så nu har jag fixat om lite.

http://i54.tinypic.com/xt5kh.png

Någon som har nå tips hur man får meny-bar'en i t.ex svart på ett enkelt sett?

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby12:

Tröttnade på originalutseendet så nu har jag fixat om lite.

http://i54.tinypic.com/xt5kh.png

Någon som har nå tips hur man får meny-bar'en i t.ex svart på ett enkelt sett?

Shibby: Vad är det för program som visar musiken du spelar samt har kontroller för att kontrollera musiken?

Vad är det för program som visar tiden samt vädret, uppe i högra hörnet?

Samt vilken Font använder du i Adium?

Vilken icon pack till docken?

... Jag skulle också vilja veta hur man ändrar meny-baren till svart..

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Skippo:

... Jag skulle också vilja veta hur man ändrar meny-baren till svart..

Nocturne heter programmet som gör det

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

Shibby: Vad är det för program som visar musiken du spelar samt har kontroller för att kontrollera musiken?

Vad är det för program som visar tiden samt vädret, uppe i högra hörnet?

Samt vilken Font använder du i Adium?

Vilken icon pack till docken?

... Jag skulle också vilja veta hur man ändrar meny-baren till svart..

1. Programmet som visar musiken heter Bowtie
2. För att få datum och väder m.m så använder jag GeekTool
3. Temat för adium heter Pretty simple ( http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=6515 )
4. De flesta är från iphone-style icons @ deviantart sen kommer väl nån enstaka från Flurry-packen.

/ShibbY

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna dela med dig av bakgrunden? Den var ju hur snygg som helst!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Permalänk

Token-ikoner och Marten-plain black-tema på Adium
Egen bakgrund

Permalänk

Spelar ingen roll hur jag ändrar för jag återgår alltid till följande utseende

http://www.sysinfo.se/upload/osxdesk.jpg

Permalänk
Medlem

ids du posta en länk till bakgrundsbilden?

Skrivet av the_weird:

Spelar ingen roll hur jag ändrar för jag återgår alltid till följande utseende

http://www.sysinfo.se/upload/osxdesk.jpg

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Skrivet av Snotling:

ids du posta en länk till bakgrundsbilden?

Vetefasen var jag hittade den från början men här är den: http://www.sysinfo.se/upload/2560x1600_HD_Wallpaper_179_Zixpk.jpg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Det var fint, KiXeR.

Permalänk

Har svårt att bestämma mig hur jag ska ha det. Ibland vill jag ha mycket färger och variation, roterande nördiga wallpapers, etc. Just nu är jag inne i en minimalismperiod dock. Så här är det just nu:

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Har svårt att bestämma mig hur jag ska ha det. Ibland vill jag ha mycket färger och variation, roterande nördiga wallpapers, etc. Just nu är jag inne i en minimalismperiod dock. Så här är det just nu:

http://img822.imageshack.us/img822/7117/screenshot20110130at1...

Var hittade du wallpapern?

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Var hittade du wallpapern?

http://imacwallpapers.com/wallpaper/3127/Apple-Metal-Wallpape...

Där, i massvis med upplösningar

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Nocturne heter programmet som gör det

Kan man inte bara ändra menyn med programmet?
Lite jobbigt att allt blir inverterat när de kommer till bilder, webläsare etc.

EDIT: Var inget, körde visst en gammal version, nu funkar det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Släppte fram min nördiga sida lite mer.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Faktiskt hittat ett nice tema för hårddiskar/mappar så de får jag nog behålla och lite fruntimmer på skärmen har inget dött av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Släppte fram min nördiga sida lite mer.

Snygga dock ikoner, vart fick du tag i dom?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Snygga dock ikoner, vart fick du tag i dom?

Sök på Token Icons på Deviantart så borde du hitta dem

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Vad heter programmet som gör att man kan se hur mycket utrymme som är kvar? På diskarna på skrivbordet.