Min hårddisk visar fel?!

Permalänk

Min hårddisk visar fel?!

Jag har en corsair ssd 60gb som system hårddisk, alla mappar som jag kan se i den tillsammans med dolda är på 24 gb ändå visar hårddisken att jag använder 41,7 gb, varför gör den de? o hur får jag den att inte använda så mkt utrymme, för 60 gb räcker ju nästan inte när datorn slukar så mkt

tack på för hand

Permalänk
Medlem

Ingen aning varför, men jag hade kopierat över de viktiga filerna till en annan HDD och formaterat

Om den nu visade rätt förr, och om du inte kan använda den plats som egentligen är ledig, men visas som "använt utrymme"

Någon annan som har nåt förslag?

Visa signatur

Så det så

| Antec 1200 | Intel 3750K Ivy Bridge | Corsair H70 | ASUS ARES + XFX 5870 Crossfire [3xGPU] | 150Gb VelociRaptor 10000rpm | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP |

Permalänk

usch, så himla tråkigt jobb de blir jag har ju denna ssd:n som system hd, men jag ändrade igår så att hd:n gick på ahci eller va de nu hette, vet inte om de va att den inte gick på de innan som påverka nått

Permalänk

Jag hittade lösningen!!! jag var tvungen o ändra så att en annan hårddisk tog hand om systemfilerna då frigjorde jag mer utrymme!! så jag följde bara guiden på corsairs hemsida Configuring the Force Series F40 as a Windows 7 Boot Drive. « Corsair Blog

Hoppas detta hjälpte andra med samma problem