Köpa delar till jul för 5000-6000!

Permalänk
Medlem

Köpa delar till jul för 5000-6000!

Tja nu är det så att jag ska bygga upp en ny dator till julen och jag är ej så kunnig av vad som är bra och jag vill då ha hjälp för att kunna få ut så bra prestanda för pengarna och jag har 5000-6000 kr att lägga ut delar på och det ska ha är Ramminne Grafikkort Processor och Moderkort för jag har ett chassi som funkar och ett Corsair VX 550W 80+

Så ja det var allt så kom nu bra delar:D

Och allt ska köpas från inet!

Permalänk
Medlem

Jasså inga vakna vid denna tid:p?

Permalänk
Medlem

det blir ganska svårt .. men ett försök ..

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem

Eller bra prestanda jag menar att datorn ska klara av Call of duty Black ops och Bf bad company 2 på högsta grafik utan lagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamil05:

det blir ganska svårt .. men ett försök ..
http://data.fuskbugg.se/dipdip/sys%201.jpg

tack för tipset:) men funkar dom här delarna ihop och att klara bra spel?

Gigabyte GA-890GPA-UD3H - Inet.se
AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Inet.se
XFX Radeon HD6870 1GB - Inet.se
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

?

Permalänk
Medlem

Ska dra kanske 1 och en halv timme och kolla på tv så hoppas på många inlägg då!

Permalänk
Medlem

Det funkar fint, bättre balanserat för spel, mer tyngd på grafiken och mindre på processorn

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

De delarna fungerar mycket bra ihop. De delarna (fast 3,2GHz processor, och Gigabytes HD6870, men de är så lika varandra så ta det som finns i lager) byggde jag nyligen en dator av till min bror, Black Ops med maxade grafikinställnignar är inget problem. Köp!

Permalänk
Medlem

Så det jag skrev funkar bra och jag kommer kunna maxa spel och så kommer dom funka i hög grafik i framtida spel?

Permalänk
Medlem

vill vara säker så att jag köper rätt saker;p