Spåra paket posten

Permalänk
Medlem

Spåra paket posten

Tjenare min dator skickades idag från Posten.. för ca 2 timmar sen när jag kollade så kunde jag spåra nu när jag vill kolla igen får jag upp det här:
Tjänst ej tillgänglig

Denna tjänst är för tillfället ej tillgänglig.

Var god försök igen senare.

Någon som har/haft samma problem den senaste tiden?

Permalänk
Medlem

Har upplevt samma sak från och till hela dagen

Posten klarar inte av att leverera en tjänst... kors i taket

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Har samma problem också.

Permalänk
Medlem

Skönt att veta att man inte är ensam då med felet.. sen ett annat problem..

Din sökning gav inga träffar

Det kan bero på:

1# Försändelsen ej registrerad tror dom håller på att fixa det
2# Annan distributör
3# Till eller från utlandet
4# Fel kolli- eller brev-id

fast jag lyckades komma in en gång och spåra vart den ligger så dom måste ha fått Försändelsen :/ helt förvirrande ... aja ska ringa dom imorn

Permalänk
Medlem

samma här, nu hittar dem inte ens mitt KOLLI Id. :/

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Entusiast

Du får ringa sidan där du beställde datorn och be dom kolla upp det, Du fick säkert en hög med nummer? Alltså typ order numer osv..

mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Godssökning

Programfel: Tekniskt fel, försök igen senare.

Detta kan ju förklara en del kanske.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Tjänsten brakar väl ihop när tusentals sweclockare sitter och spårar sina paket en gång i timmen.

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Du får ringa sidan där du beställde datorn och be dom kolla upp det, Du fick säkert en hög med nummer? Alltså typ order numer osv..

mvh

Och hur ska företaget kolla upp vart leveransen är om inte speditörens kollisökningstjänst fungerar...

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av apophis_84:

Och hur ska företaget kolla upp vart leveransen är om inte speditörens kollisökningstjänst fungerar...

Dom lär väll ringa upp och kolla eller något liknande.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

ajja, min dator är ju i linköping där jag bor men inte fått något sms ännu xD
kommer väl imorgon.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Nu funkar det, men får man fråga... min dator skickas med DPD fabrikspaket 16:00 innebär det att om den skickades i torsdags så ska den garanterat vara framme vid min dörr 16:00 eller före annars pengarna tillbaks? vill höra om någon annan fått denna sorts leverans?

Permalänk
Medlem

Beställt massa grejer från Inet, sen när man ska kolla kollinr så funkar det inte, antar att posten har nått server problem eller så

Men de gör hela saken mer spännande, får ju sms sen " ditt paket från Inet.se finns att hämta på OKQ8"

alltid lika kul varje gång

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Beställt massa grejer från Inet, sen när man ska kolla kollinr så funkar det inte, antar att posten har nått server problem eller så

Men de gör hela saken mer spännande, får ju sms sen " ditt paket från Inet.se finns att hämta på OKQ8"

alltid lika kul varje gång

Posten har problem med snöovädret. Bara att sticka ut huvudet genom fönstret och ta dig en titt

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Posten har problem med snöovädret. Bara att sticka ut huvudet genom fönstret och ta dig en titt

Kan inte.. de är snö i vägen -.-'

Visa signatur
Permalänk
Medlem

17 dec kl 08:35 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Tror ni jag kan få AVIn idag eller ska de ta dem en hel dag att skicka en?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Den kommer nog inte innan måndag, ta SMS-avisering nästa gång...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Crafting:

17 dec kl 08:35 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Tror ni jag kan få AVIn idag eller ska de ta dem en hel dag att skicka en?

Du kommer få den, brukar iallafall vara så i Skellefteå, dom skickar ut avi:n samma dag som den beräknar att din vara är framme....

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yeval:

Nu funkar det, men får man fråga... min dator skickas med DPD fabrikspaket 16:00 innebär det att om den skickades i torsdags så ska den garanterat vara framme vid min dörr 16:00 eller före annars pengarna tillbaks? vill höra om någon annan fått denna sorts leverans?

Generellt om DPD 16:00 - Företagspaket.
Företagspaket levereras endast till företagsadresser, när speditören kommer underfund med att det är en privatadress körs den till närmaste företagscenter och du kan hämta den där arbetsdagen efter.

Postpaket lämnas till närmaste postombud.

Hempaket levereras till din dörr mellan 17:00 och 19:00 med undantag lantbrevbärarlinjer där det är upp till brevbäraren om han får plats med paketet i bilen eller ej.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Crafting:

17 dec kl 08:35 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Tror ni jag kan få AVIn idag eller ska de ta dem en hel dag att skicka en?

Vad fan ska du med en avi till? Gå dit, ange kollinummret och visa leg. Klart.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Vad fan ska du med en avi till? Gå dit, ange kollinummret och visa leg. Klart.

Allt som behövs?
Lite smidigare

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Inte bara jag som har problem att kolla kollinummer då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Crafting:

Allt som behövs?
Lite smidigare

Japp, det är allt som behövs. Jag tror jag nog aldrig har väntat på avi. Då förlorar man ju en hel dag av godheter.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Generellt om DPD 16:00 - Företagspaket.
Företagspaket levereras endast till företagsadresser, när speditören kommer underfund med att det är en privatadress körs den till närmaste företagscenter och du kan hämta den där arbetsdagen efter.

Postpaket lämnas till närmaste postombud.

Hempaket levereras till din dörr mellan 17:00 och 19:00 med undantag lantbrevbärarlinjer där det är upp till brevbäraren om han får plats med paketet i bilen eller ej.

Alright men om den ligger i posten i skärholmen nu? två stationär från jag bor.. kan inte jag bara ringa posten och fråga vart den ligger så åker jag dit och visar kolli + legg? så får jag datorn redan idag.. eller är det helt onödigt att ens försöka?

tack för informationen den klarnade mina frågor

Permalänk
Skrivet av Yeval:

Alright men om den ligger i posten i skärholmen nu? två stationär från jag bor.. kan inte jag bara ringa posten och fråga vart den ligger så åker jag dit och visar kolli + legg? så får jag datorn redan idag.. eller är det helt onödigt att ens försöka?

tack för informationen den klarnade mina frågor

Dom har allt mellan 08:00 och 16:00 att försöka leverera paketet. Om det är en hemadress men skickat som företagspaket så har dom ingen specifik tid. Du kan alltid ringa till företagscentret och kolla var paketet är. Men du kommer inte få några pengar tillbaka om den blir sen, det tillfaller leverantören om dom orkar bry sig om frakten.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Japp, det är allt som behövs. Jag tror jag nog aldrig har väntat på avi. Då förlorar man ju en hel dag av godheter.

+1 Iblandf mer än en dag. SMS avisering är lika segt de, så har man kollinumret å vet att paketet kommit fram rusa dit.

Ja brukar dock hetsa lite extra, står de "har skickats till utlämningsstället" Går ja dit runt 14 för ja vet att de får in paket då - då ligger man 2 steg före

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Dom har allt mellan 08:00 och 16:00 att försöka leverera paketet. Om det är en hemadress men skickat som företagspaket så har dom ingen specifik tid. Du kan alltid ringa till företagscentret och kolla var paketet är. Men du kommer inte få några pengar tillbaka om den blir sen, det tillfaller leverantören om dom orkar bry sig om frakten.

Okej tack då vet jag! Japp köpte från inet och dom stog för frakten.. aja får hoppas att jag får paketet idag.. annars på måndag tänker göra som du.. så fårt den ligger i post ombudet där jag bort ska jag bara visa legg + kolli

Permalänk
Medlem

Jag testade just det ni sa, att ta ut med bara leg. och kollinr, gick utan problem
Så nu väntar jag bara på bättre väder så jag kan dra ut med rc flyget

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det räcker tom med de 4 sista siffrorna i kollinummer + leg. Det är dessa siffror man får i SMS:et om man har beställt sms-avisering.