vilket ska jag köpa Sapphires 6970 eller power colors 6970 HJÄLP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

99% säker.

Tog bort mitt inlägg efter att ha browsat runt lite iom att det kan naturligtvis bara vara en skillnad om de byggs på olika ställen. Men du hann svara innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Tror inte att du vet vad du talar om. Nej, jag vet att du inte vet vad du talar om.

Det är onödigt att sprida en massa lögner.

Tror du inte har erfarenhet med XFX
Fick ett trasigt från fabrik, det var väldigt tydliga spår av att kortets VRM'relaterade delar hade reparerats i fabrik, ytmonterade komponenter sitter inte inom 75%s gränserna med för lite lod så dem klarar inte ISO-certifikaten jag jobbar med iaf. Ersättningskortet såg värre ut kvalitetsmässigt och komponentplacering utanför lödpaddarna dessutom. Övertydliga spår av reparation runt VRM-relaterade delarna på det kortet med.

Du har inte en suck om vad problemet är ens, varför uttala dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tror du inte har erfarenhet med XFX
Fick ett trasigt från fabrik, det var väldigt tydliga spår av att kortets VRM'relaterade delar hade reparerats i fabrik, ytmonterade komponenter sitter inte inom 75%s gränserna med för lite lod så dem klarar inte ISO-certifikaten jag jobbar med iaf. Ersättningskortet såg värre ut kvalitetsmässigt och komponentplacering utanför lödpaddarna dessutom. Övertydliga spår av reparation runt VRM-relaterade delarna på det kortet med.

Du har inte en suck om vad problemet är ens, varför uttala dig?

Nä du har rätt, jag har ingen erfarenhet av XFX...

Hälften av mina registrerade produkter hos XFX i år:

Jobbar du med ISO-certifiering? I vilket fall, om det nu är som du säger, är det inget specifikt på just det kortet. Korten följer referensdesign samtliga kort är likadana. Bevisar gärna detta igenom att maila AMD och fråga.

Permalänk
Avstängd

Men snälla varför ska det alltid bli gnäll i trådar för FAN rikta in er på min hjälp istället sen första inlägget jag har gjort istället.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Men snälla varför ska det alltid bli gnäll i trådar för FAN rikta in er på min hjälp istället sen första inlägget jag har gjort istället.

Det är ju relevant? Han hävdar att vissa referensmodeller är sämre än andra, jag hävdar motsatsen. Det borde väl ligga i ditt intresse att få reda på vad som faktiskt är sant?

Syftet med ett forum är att diskutera, eller hur?

Permalänk
Medlem

kört nästan uteslutet på powercolor, har inte haft ett enda grafikkort som gått sönder. Mitt HD5870 är ett powercolor, funkat ypperligt sedan jag köpte det vid releasen.