Problem med Intel toolbox till SSD

Permalänk
Medlem

Problem med Intel toolbox till SSD

Hej!
Jag köpte och installerade en Intel x-25 80Gb av generation2. Där installerades WIndows 7 ultimate.

Jag har en gamal dator där mitt moderbord inte stödjer ACHI, fast intel toolboxen bör fungera iaf tycker jag. Moderbordet är Asus P5N-sli.

Jag har problem med Intel SSD toolbox. När jag startar programmet så visar den min SSD och en mekanisk hårddisk. Mitt problem sitter i att alla fällt är gråa (går inte att trycka på) utom exit och refresh. Om jag markerar en hårddisk så är det som man trycker på refrest knappen och allt blir grått igen.
Det är nyaste versionen av Toolbox.

Någon som kan hjälpa mig med det?

Permalänk
Medlem

Tips är att kika i denna:
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/864866-intel-x25-m...
kan helt enkelt vara så att AHCI måste vara igång för att Toolbox ska fungera som den ska.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag läste denna länk och blev inte så mycket klokare när jag inte är så duktig inom detta.

Något jag reflekterade när jag installerade programmet var att.
Den uppmanade att Please use Windows Update to check for any critical updates to .NET Framework. Ska jag på detta påstående anta att jag inte har rätt uppdaterat .Net framework?

Jag granskade min uppdatering historik där står det Security update for Microsoft .NET framework 4 on windows ... ... samt .NET framework 3,5 SP 1 update for windows ... ... är installerade.

Något råd?

Permalänk
Skrivet av Diesel55:

Hej!
Jag läste denna länk och blev inte så mycket klokare när jag inte är så duktig inom detta.

Något jag reflekterade när jag installerade programmet var att.
Den uppmanade att Please use Windows Update to check for any critical updates to .NET Framework. Ska jag på detta påstående anta att jag inte har rätt uppdaterat .Net framework?

Jag granskade min uppdatering historik där står det Security update for Microsoft .NET framework 4 on windows ... ... samt .NET framework 3,5 SP 1 update for windows ... ... är installerade.

Något råd?

Jag har precis samma problem. allt är grått och "intel ssd only" är den första knappen.
Du fick inte mycket hjälp, då jag undrar om du löste du det på egen hand?