Problem med mitt Windows\tangentbord

Permalänk
Medlem

Problem med mitt Windows\tangentbord

Nu blir det lite konstigt for ja kan inte skriva dom sista bokstaverna i alfabetet. Detta hande igar och jag vet inte hur det gick till alls men jag kan inte andra sprak pa tangentbord och sprak pa kontrollpanelen av nagon anledning. Inte ens svenska finns.

Det finns inga sprak alls dar. Kortkommandon funkar inte heller ctrl+shift eller vanster+alt+shift. Sa jag undrar vad som har hant ? Och hur gor jag sa att det fungerar igen ?

Valdigt tacksam for svar !

Permalänk
Medlem

Håll in ALT och tryck på SHIFT?
Detta är programberoende...

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfons:

Håll in ALT och tryck på SHIFT?
Detta är programberoende...

Nej det fungerar inte. jag har testat det m[nga g[nger ;verallt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Nej det fungerar inte. jag har testat det m[nga g[nger ;verallt haha

du kan ju plocka bort engelsk tangentbords layout, på kontrollpanelen.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Du har provat ALT + SHIFT utan framgång, det byter generellt sett till tidigare valt språk, men en liten trevare, du har startat om datorn sedan felet uppstod?, om inte, det är värt ett försök.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Systemåterställning till en tidpunk när det fungerade, kan det vara nått?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

du kan ju plocka bort engelsk tangentbords layout, på kontrollpanelen.

Den finns inte ens med. Den sidan ar blank finns inga sprak alls att valja pa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Du har provat ALT + SHIFT utan framgång, det byter generellt sett till tidigare valt språk, men en liten trevare, du har startat om datorn sedan felet uppstod?, om inte, det är värt ett försök.

Japp jag har startat om datorn flera ganger haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Systemåterställning till en tidpunk när det fungerade, kan det vara nått?

Nej det ar konstigt for det fungerar inte heller problemet kvarstar aven om jag gar bak mer en en vecka. och detta hande ju nyligen som sagt. Vad har hant egentligen...??

Permalänk
Medlem

Man ska alltid kunna lägga till flera språk i kontroll panelen / "datum, tid, språk, region". Inte alltid så lätt att hitta rätt där för det är typ 3-5 ställen. Gå ditt igen och läs ordentlig så att du inte missar något knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Man ska alltid kunna lägga till flera språk i kontroll panelen / "datum, tid, språk, region". Inte alltid så lätt att hitta rätt där för det är typ 3-5 ställen. Gå ditt igen och läs ordentlig så att du inte missar något knapp.

Jag har last massa ganger och har hittat ratt tror jag men det hjalper inte anda. Jag gar forst in pa kontrollpanelen och sedan tar jag Byt tangentbord eller andra indatametoder och sedan tar jag tangentbord och sprak och sen byt tangentbord men dar inne finns inte nagra sprak att valja pa...eller ar de fel ?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du kör XP/vista eller 7, men på "Nationella......" så klicka på fliken språk, på rutan texttjänster och inmatningsspråk klickar du information, där kan du lägga till språk, samt aktivera språkfältet mm.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Nu vet jag inte om du kör XP/vista eller 7, men på "Nationella......" så klicka på fliken språk, på rutan texttjänster och inmatningsspråk klickar du information, där kan du lägga till språk, samt aktivera språkfältet mm.

Jag glomde att saga det. jag anvander win 7. Det funkar inte att gora sa som du sager tyvarr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Nu vet jag inte om du kör XP/vista eller 7, men på "Nationella......" så klicka på fliken språk, på rutan texttjänster och inmatningsspråk klickar du information, där kan du lägga till språk, samt aktivera språkfältet mm.

Och aven om jag aktiverar sprakfaltet vilket jag har forsokt med ett antal ganger sa kommer den inte fram anda av nagon anledning. Betyder detta att ja endast har formatering kvar att gora...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Jag gar forst in pa kontrollpanelen och sedan tar jag Byt tangentbord eller andra indatametoder och sedan tar jag tangentbord och sprak och sen byt tangentbord men dar inne finns inte nagra sprak att valja pa...eller ar de fel ?

Där finns en knapp som heter "Lägg till..."
Sen ser du massor av språk du kan lägga till.

Kontrollpanelen / "Byt tangentbord eller andra indatametoder" / Tabben som heter "Tangentbord och språk" / "Byt tangentbord" / Tabben som heter "Allmänt" / Knappen som heter "Lägg till..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Kontrollpanelen / "Byt tangentbord eller andra indatametoder" / Tabben som heter "Tangentbord och språk" / "Byt tangentbord" / Tabben som heter "Allmänt" / Knappen som heter "Lägg till..."

japp dit in har jag varit men dar inne har jag inga sprak att valja pa...varfor ar dom borta ? helt blankt dar. kan inte valja nat eller lagga till nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

japp dit in har jag varit men dar inne har jag inga sprak att valja pa...varfor ar dom borta ? helt blankt dar. kan inte valja nat eller lagga till nya.

Spraken kan val inte bara radera sej sjalva ? de vore skumt haha

Permalänk
Medlem

Snalla e de nan som vet va ja ska gora ?

Permalänk
Medlem

Förutom att installera om Windows?
Om det nu inte hände något innan som du inte berättat.
Aldrig hört att att det inte finns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Förutom att installera om Windows?
Om det nu inte hände något innan som du inte berättat.
Aldrig hört att att det inte finns där.

Usch va tr[kigt att behova installera om de. Men det far det val bli da....

Tack for hjalpen alla iaf !