Programmen startar inte, bara processerna. VAD ÄR FELET?!

Permalänk
Medlem

Programmen startar inte, bara processerna. VAD ÄR FELET?!

Hoppas jag postar rätt.

Jo, det är så att jag har haft ett kommande problem senaste veckorna.
Problemet är som följer att jag kan starta ett program, låt oss säga nero. Jag startar nero, det kommer upp en liten ruta där nere som det brukar när man startar ett program. Men det 'kommer aldrig upp'. Alltså själva programmet/menyn. Inne på aktivitetshanteraren så är processen igång, och om jag startar det igen så kommer en till process. Men det går inte att få upp det.

Ibland fungerar det galant, och då fungerar alla programmen, men så nu igen, när jag skulle bränna en dvd, så fungerar ingen av programmen som jag laddat ned. Det blir som ovan.

När det ibland funkar, att man får upp programmet, så kanske man väljer något i menyn. Programmet laggar och tillslut så kommer det upp....... "programmet svarar inte".

Så det startar oftast inte, när det väl gör det så skiter det sig ändå.

Någon som kan vara så vänlig att ge mig ett svar? Skulle verkligen uppskattas!

Mvh Janko

Permalänk

Kollat om minnena är hela med ex. Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool ?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Minnerna är hela. Förstår tyvärr inte riktigt vad du menar. Men datorn är bara någon månad gammal.

Permalänk
Medlem

Jag håller helt ärligt på att bli galen på den här skiten! Programmen startar inte!

Ursäkta min irritation, avskyr bara när saker ska krångla.

Har någon något att komma med skulle jag vara jätte tacksam ;).

Permalänk
Medlem

Bra råd: Speca din hårdvara, exakt.
När du får ett förslag på ev. åtgärd. prova först, rata sedan.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Provat att starta upp datorn med en linux dist ex. Ubuntu för att se om samma sak händer.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Om du nu vill ha andra lösningar än att installera om Windows och samtidigt ta bort och skapa nya partitioner som snabb formateras.

Låter just nu som om du fått skit i Windows. Du kan försöka starta datorn i felsäkert läge och se hur det går och ifall du kan rensa bort men det bruka sabba det läget också.

Permalänk
Medlem

fönsterhanteraren som strular? funkar det i felsäkert läge? uppdaterat alla drivers?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |