Permalänk
Medlem

Budget 10.000:- 40-46" Led?

Tja!
ska köpa ny TV nu och har budget på runt 10.000 och vill ha en 40-46" helst LED tv, och att om man kan koppla in usb och titta film via den är det ju bara bra (ute efter det också i stort sätt inget måste men helst)

har ett par modeller man tittat på Samsung Ue46c6735usxxe sen fanns UE40c6005RWXXE
dessa två samsungs, båda LED

vad har ni för tips?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan säga bara att jag köpte UE46C6005RWXXE
Uber bra bild på Bluray och fin fint analogt också via marksänt Helt klart bra köp, dock inte märkt av Bleeding ÄN som många haft problem med denna tv...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Kan bara säga att jag köpte Ue46c6735usxxe och just mitt exemplar hade mycket bleeding så den lämnades tillbaka. Verkar vara lite av ett lotteri med samsung "Ue", slipper man bleeding så är det ju dock en väldigt bra tv vad jag kunde se, jämfört med min gamla "Le".

Permalänk
Medlem

Samsung 6-serien är den sämsta jag någonsin sett.
Clouding så fort det är mörka scener.

Lämnade tillbaks den...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Samsung 6-serien är den sämsta jag någonsin sett.
Clouding så fort det är mörka scener.

Lämnade tillbaks den...

Vilket är anledningen till att man inte väljer en TV som ger sämre bild för mer pengar. Teknikmässigt är Plasman vägen att gå tills vi ser OLED i större storlekar i konsumentsegmentet.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Själv köper jag panasonic 46 i G20 serien plasma.
Eller väger den mot Sonys 46 500 något.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Om du hittar någon plasma skulle jag nog satsa på det. Den drar mer ström och är lite tjockare men bättre bild får man nästan inte. Sen skulle jag försöka stå emot 6-serien av Samsung. Den är inge vidare tyvärr. Var inne idag faktiskt på Sony Center i Stockholm och dom har bra priser nu på sina led. Kanske värt att kolla upp om du är i närheten av sådan affär.
Du kan även chansa och köpa en C-serie och se om det funkar för dig. Har du tur så får en perfekt tv och du är nöjd annars lämna tillbaka den.
Svårt att ge ordentliga tips då allt är för person till person. Alla har vi olika krav och bedömning.

Visa signatur

- Its all about the game