Permalänk
Medlem

Mitt SB paket. Osäker på RAM.

Tjena!
Jag sitter för tillfället på en retarderad E6300 som knappt klarar av att gå på toaletten själv längre.

Här är mitt planerade SB köp. HDD och Win 7 pro har jag redan.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/90439/mitt-datorpaket

Jag har inte klockat förut men tänkte prova detta nu med SB eftersom nästan alla recensioner talar om hur enkelt detta skall vara med uEFI och K modellerna.

Jag tänkte inte köra speciellt hardcore klockning. Jag skulle nöja mig med att vara någonstans mellan 4.0 - 4.5 Ghz 24/7 klockning. Detta verkar inte vara särskilt svårt att uppnå med ovan komponenter. Är dock lite osäker på om valda RAM stickor klara av en sådan klockning eller måste jag välja ett par andra. Är ute efter stabil överklockning som inte behöver bevakas eller underhållas hela tiden. Tips?

Snabba svar uppskattas, då jag tänkte beställa under veckan som kommer.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att minnena funkar. Tror dock att Inet/Asus skrivit lite fel och blandat ihop M4A och M2A. Hade dock kört på ett litet mindre modulärt nätagg och skippat kylpastan

http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=HMMvTCuBcZLfu2YL&templet...
CORSAIR CMX8GX3M4A1600C9(XMP) 8GB(4 x 2GB) DS - - 9-9-9-24 1,65 ● ●

edit: läste ur fel tråd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av surtl:

Är rätt säker på att minnena funkar. Tror dock att Inet/Asus skrivit lite fel och blandat ihop M4A och M2A. Hade dock kört på ett litet mindre modulärt nätagg och skippat kylpastan

http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=HMMvTCuBcZLfu2YL&templet...
CORSAIR CMX8GX3M4A1600C9(XMP) 8GB(4 x 2GB) DS - - 9-9-9-24 1,65 ● ●

tycker du borde byta grafikkort till gigabyte eller xfx så får du yttligare 1 år på garantin för några kronor.

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är rätt säker på att minnena funkar. Tror dock att Inet/Asus skrivit lite fel och blandat ihop M4A och M2A. Hade dock kört på ett litet mindre modulärt nätagg och skippat kylpastan

Kör med 850w för jag tänkte köpa ett till 6950 och köra CrossFire så småningom. Dessutom har jag hört att TX850 skall ha väldigt långa kablar, plus att Chassit är stort så skall nog kunna få ordning ändå. Prioriterar prestanda framför bekvämlighet för jag har en halvtight budget.

Sedan undrar jag om minnena fungerar stabilt med CPUn klockad till 4.0-4.5ghz? Tackar dock för att du pekade på ett eventuellt typo hos inet/asus.

Citat:

tycker du borde byta grafikkort till gigabyte eller xfx så får du yttligare 1 år på garantin för några kronor.

Jaha jag tog bara ett 6950 tänkte att det inte var någon skillnad mellan märkena. 1 år extra garanti varför inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av iljas:

Kör med 850w för jag tänkte köpa ett till 6950 och köra CrossFire så småningom. Dessutom har jag hört att TX850 skall ha väldigt långa kablar, plus att Chassit är stort så skall nog kunna få ordning ändå. Prioriterar prestanda framför bekvämlighet för jag har en halvtight budget.

Sedan undrar jag om minnena fungerar stabilt med CPUn klockad till 4.0-4.5ghz? Tackar dock för att du pekade på ett eventuellt typo hos inet/asus.

Jo det är sant, har dock för mig att ett t.ex. HX750 klarar sig bra i ett 6950 Crossfire. Vet faktiskt inte hur det är med de där minnena. I SweC testet så körs ju 4 GB 1600 MHz Corsair Dominator GT och det presterade ju över 4.5ghz och ligger i samma prisklass. Men jag hade nog kört på 2x 4GB, det ser bra ut. Hittar dock inte minnen på Corsairs hemsida, kan vara värt att kolla upp, antagligen bara Inet som skrivit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surtl:

Jo det är sant, har dock för mig att ett t.ex. HX750 klarar sig bra i ett 6950 Crossfire. Vet faktiskt inte hur det är med de där minnena. I SweC testet så körs ju 4 GB 1600 MHz Corsair Dominator GT och det presterade ju över 4.5ghz och ligger i samma prisklass. Men jag hade nog kört på 2x 4GB, det ser bra ut. Hittar dock inte minnen på Corsairs hemsida, kan vara värt att kolla upp, antagligen bara Inet som skrivit fel.

Japp har kollat upp vad p8p67 Pro föredrar för minnen och går via den listan för säkerhets skull. Blir till att skicka in beställningen i dagarna. Tack för hjälpen.