SSD Force 120GB Benchmark resultat

Permalänk
Medlem

SSD Force 120GB Benchmark resultat

Hej!

Jag har köpt en Corsair Force 120GB SSD hårdisk.
Har gjort ett Benchmark test nyligen med HD Tune
Jag får väldigt låg poäng. Jag har läst samlingstråden här på sweclockers om SSD
Gjort några SSD tweak i windows 7. Tex stängt av indexering. Diskfrag. kör med ACHI i bios

Enligt HD tune får jag följande resultat

Minimum 150.3MB/sec
Maximum 240mb/sec
access time 0.1 ms
Burst rate 184.9mb/sec

Personligen tycker jag inte detta är ens i närheten av delovade 285mb/sec i read och 275 i write
nu kunnde jag iofs inte mäta write då det ser writings is disabled. TO enable writing remove all paritions please cheack the manual for more information.

Är min SSD disk defekt då jag får så låga resultat

MVH Fredrik

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

ladda ner atto banchmark http://www.techpowerup.com/downloads/1137/atto_disk_benchmark... och kör den...du kommer att komma upp i 250+ på både läs och skriv. Corsair använder atto för att få siffrorna(285/275)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag gjorde de fick riktigt bra resultat

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk

Force GT 120 gb

Testade min force GT i ATTO men fick inte mkt bättre siffror än i några andra program jag testat, resultatet jag får ligger runt hälften av kapasiteten som utlovas på spesifikationen av disken.

Biosen är inställd efter boken för att få bästa resultat från sata disken så jag förstår inte varför det är så lågt resultat..

Visa signatur

andersson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson_00:

Testade min force GT i ATTO men fick inte mkt bättre siffror än i några andra program jag testat, resultatet jag får ligger runt hälften av kapasiteten som utlovas på spesifikationen av disken.

Biosen är inställd efter boken för att få bästa resultat från sata disken så jag förstår inte varför det är så lågt resultat..

Att utöva tråd-nekrofili är kanske fel sätt att få hjälp

Gör ett test med as-ssd och lägg upp en skärmdump av resultatet här. Men rent spontant skulle jag gissa att disken sitter kopplad till en port för sata 3gbit/s eller att den sitter kopplad till en marvell 9128 kontroller som inte riktigt når upp till sata 6gbit/s.

Permalänk

Force GT 120 gb

Hallå.

Läste lite till i boken för moderbordet imorse före jobbet och såg faktiskt att exakt så var fallet, min ssd disk var pluggad i en sata 2 kontakt 3 gb/s.

Slängde om det lite snabbt efter att jag kikat vilka portar som verkligen gällde och fick helt andra resultat, den var dock kopplad i en sata port som boken rekomenderade för snabbare boot men det var av någon anledning bara en sata 2 port, jag hade på känn att det var något sånt som var problemet då det såg ut på testerna som att disken faktiskt blev bromsad kring 260.

Tack för ett snabbt svar!

Visa signatur

andersson