Fredagspanelen 6: Intels defekta styrkretsar, AMD Fusion och läsarfrågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Inga SVT rapport kameror dom använder. Det är modellen över privatperson-videokamera typ. Och det finns inga röda lampor till dessa gissar jag på. Sen är detta redigerat i efterhand så det plockas material från båda kamerorna. Skulle dom använda såna lampor så måste man antagligen ha någon som växlar mellan kamerorna, det görs annars live, dom i rapport tex.

Tillägg: Luddigt skriv1 ftw!

Det tar sig nog, dom kan ta nästa säsong av PÅ SPÅRET

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv

*FÖRSLAG TILL PANELEN* Ang adapter problem

Tjena! jag har ett eyefinity setup hemma! Jag hade givetvis kollat runt efter adaptrar och såg att människor hade problem med att vissa inte funkade osv. Däremot så hade sapphire en lösning och ahade fixat de problemen som användarna hade. Jag köpte en sådan dirrekt, vet inte ifall dom har kvar dom nu men här är iaf en arikel om det.
http://www.techpowerup.com/110927/SAPPHIRE_Solves_Eyefinity_I...

Ser ut som att detta är ett nyare exemplar
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=0001&pi...

MVH Jonte!

Permalänk
Medlem

Ännu en trevlig fredagspanel! (y)

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

trevligt som vanligt!

dock så ska jag klaga igen angående synknigen med ljudet och bilden.

Permalänk
Medlem

alltid trevligt med fredagspanel!!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Kul och höra om SLI & Crossfire, jag har alltid undrat hur det är och vad det är och köra så.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Risk = en kombination av sannolikhet och konsekvens. Så du har faktiskt mer rätt när du säger "chans att x händer" än när du säger att det finns en "risk för att". Bagateller är roliga att fokusera på =D

Bra fredagspanel gubbar! Keep it up! Satte kaffet i halsen när ni snackade om "bekämpningsmedel"...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

drack du öl å åt panpizza till Disneydags? fick inte jag xD

Höhö

Skrivet av Arginj:

Trevlig fredagspanel!

Tog en liten bild på Jonas:
http://img20.imageshack.us/img20/4374/jonast.jpg

Den minen gör han väll i varje fredagspanel?

Skrivet av Gizgiz:

Håller med, var lite irriterande när kameran byttes och de kollar åt fel håll :/

Håll er till en kamera, eller planera i alla fall när ni ska byta så ni båda kollar in i rätt kamera ^^

Väldigt bra annars :3

Ja, bestäm före när ni ska byta kamera, det blir irriterande när ni byter! Att ni inte kollar in i "rätt" kamera började med fusion moderkorten, och slutar med denna fredagspanel!

Permalänk
Medlem

Längre fredags paneler!! Fan va snopet de blir när de tar slut xD

Permalänk
Medlem

Nice panel :), Jag har redan trasiga portar :/ Tänkte installera XP igen för att köra lite 3dmark01 men när den skulle fortsätta installationen så stod det "Read disk error" och då testade jag alla sata2.0portar men det blev samma fel på alla, så jag testade sata3.0porten och då fungerade allt utan problem

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om sapphires smarta lösning för eyefinity

Sapphire 6870 FLEX

Sapphire 5770 FLEX

Bägge dessa kan använda hdmi utgången samtidigt som man kör med 2 DVI anslutna skärmar = 3 skärmar utan DP adapter, har inte skärmen hdmi ingång så funkar vilken sketen hdmi -> DVI som helst. Detta skulle ha varit standard på alla 5xxx & 6xxx kort imho...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

trevligt som vanligt!

dock så ska jag klaga igen angående synknigen med ljudet och bilden.

Klaga på din utrustning då för jag hade inte problem med det över huvud taget.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt program det här, första gången jag såg tummen upp, hade gärna sett att det var lite längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Klaga på din utrustning då för jag hade inte problem med det över huvud taget.

Vet med mig att flera har samma problem

Permalänk
Medlem

SB har sålts i tre veckor och dras tillbaka. 100k moderkort återkallas.
År 2000 var över 1 miljon moderkort drabbade av MTH-buggen. Försäljningen hade pågått i ett halvår innan tillbakadragandet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Trevlig fredagspanel!

Tog en liten bild på Jonas:
http://img20.imageshack.us/img20/4374/jonast.jpg

Underbart att du orkade screenshota å ladda upp den...själv gjorde jag det inte

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

barf. boinc är överlägset f@h har jävligt svårt att tro att f@h är större än boinc men det spelar ju ingen roll .
http://www.worldcommunitygrid.org/ det sväller åt alla möjliga håll finns projekt för protein vikning bland annat.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Blir så mycket klokare tack vare fredagspanelen! Ni prickar hela tiden in det intressanta och väsentliga. Annars då man läser nyheter eller diskussioner så vet man inte vad som är viktigt att veta förutom det det som står i ingressen.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att själva innehållet är rätt meningslöst när man har följt sweclockers under veckan? Jag förstår ju att det ska vara lite av en sammanfattning av veckan som gått, så inget ont i det, men tråkigt för oss som redan har hört det flera varv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swahnroger:

Är det bara jag som tycker att själva innehållet är rätt meningslöst när man har följt sweclockers under veckan? Jag förstår ju att det ska vara lite av en sammanfattning av veckan som gått, så inget ont i det, men tråkigt för oss som redan har hört det flera varv.

det är det fina

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

haha! Gott nytt Kanin-år. Jag dog. Trevligt med fredagspanel!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Alltid fredagspanel på bakfyllan, mest underbara att vakna till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vet med mig att flera har samma problem

Jo, men om det var dålig synk från källan hade väl alla haft problem väl? Om bara några har problem känns det rimligare att problemet finns på mottagarsidan. Funkar felfritt hos mig iaf.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Ouch, nya kameran passade inte alls. Förutom det så var det väldigt bra, i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen dessa youtubeklippen på fredagar.

Ska bli väldigt kul att läsa om zboxen.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

För eyefinity kör jag http://www.dustin.se/pd_5010546664.aspx funkar klockrent.
Har provat 3 och 5 skärmar och det bara fungerar.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vet med mig att flera har samma problem

Ok, men eftersom det funkar hos mig så kan det inte vara fel på videon, om det hade varit det så hade det inte funkat för mig heller.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, men eftersom det funkar hos mig så kan det inte vara fel på videon, om det hade varit det så hade det inte funkat för mig heller.

tycker dock det konstiga är att alla andra videosar i flyter på problemfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

tycker dock det konstiga är att alla andra videosar i flyter på problemfritt

Jag vet inte om det kan vara så men jag kollar på en mac så det kanske har en inverkan. Eller att safari funkar bättre. Bara en gissning.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Trevlig fredagspanel...som vanligt....

Det här ang Intel P/H67 SATA buggen känns väldigt skumt....
Detta borde som du säger Jonas kosta Intel massa pengar...de avsatta 700MUSD kan knappast räcka.
Tyckte jag läst att ca 8 miljoner P/H67 moderkort tillverkats(om alla är sålda vet man ju inte..).
Dessutom borde ju Intel tappa stor del av kakan på försäljning av Sandy Bridge processorer.
De flesta moderkort har ju även SATA ansl. från annat chip typ Marvell/Realtek.
Hur många användare använder fler än 3 SATA ansl. - 2 HDD + DVD...? Finns säkert men....
Man borde i såfall gett möjligheten att få en del pengar tillbaka istället och de som vill kunde få byta ut sina moderkort. Känns som väldigt slöseri att förmodligen kassera alla dessa moderkort.

Kan det vara så att det finns andra allvarligare fel i P/H67 som Intel ej berättat om...?????