Deus Ex Human Revolution

Permalänk

Det här spelet väntar man till som fan. Första spelet var ju grymt!

Permalänk
Medlem

Det ser otroligt lovande ut! Men jag vill se mer gameplay ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Förhoppningsvis inte allt för konsolifierat.. mest troligt är det tyvärr så

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Såg den igår. Verkar bli en riktig höjdare, men jag hoppas på samma sak som vad sc0pe gör; inte allt för konsolifierat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

När släpps det?
Komplett och InWarehouse säger 25e Feb 2011 vilket är om några dagar. Resten av butikerna säger allt möjligt - Apri, Juni, Q3 och Q4.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När släpps det?
Komplett och InWarehouse säger 25e Feb 2011 vilket är om några dagar. Resten av butikerna säger allt möjligt - Apri, Juni, Q3 och Q4.

Enligt deusex.com, så kommer spelet ut under tidiga 2011.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Enligt deusex.com, så kommer spelet ut under tidiga 2011.

Hm, ser att komplett flyttat fram sina datum. Hoppas det släpps snart

Skrivet av KRQKAN:

Nej du har fel. Det ser helt jävla #&+x@ underbart ut!! Gaah, ge mig nu! ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de meddelar i god tid så att man hinner förboka då jag inte kollar på deras hemsida varje dag.
Finns förbokningserbjudanden på deras hemsida, men finns det någon svensk återförsäljare som har samma sak? Eftersom webhallen, som brukar vara duktig att skylta med sånt, inte har det.

Jag hoppas det kommer snart iaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Väldigt positiv förhandstitt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Jo, det kan bli sämre Titta bara på tvåan. Man behöver inte ens knappa in PIN-koden till en dörr själv som i ettan. Skandal! Det var ju det som var så charmigt med ettan.

Blodigt, mörkt och elakt spel? Du glömde den allra viktigaste detaljen när det gäller Deus Ex - intelligensen. Warren Spector, som gjorde ettan tillsammans med Eidos som han arbetade med då, gjorde så att man bokstavligen talat kan lura AIn genom att visa upp sig, springa därifrån med dom hack i häl, för att sedan gömma sig i skuggorna (som till exempel under en trappa eller i en gränd) och titta på medans fienden springer förbi. När dom ej ser en, stannar de upp och frågar de andra om vart man har tagit vägen, be dom söka igenom alla hörn och allt sånt. Det är det som gör Deus Ex så charmigt. Så var det inte i tvåan och jag hoppas innerligt att det är så i trean, annars jävlar.

Har förresten hört att Warren Spector ska vara med i Deus Ex 3-arbetet också. Hoppas verkligen det.

tänkte på det du skrev om pinkoden! tror du verkligen dagens konsol ungdom klarar av sådana avancerade saker!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

tänkte på det du skrev om pinkoden! tror du verkligen dagens konsol ungdom klarar av sådana avancerade saker!

Då får dom väl lära sig att hantera sånt, för sånt ska i spel som Deus Ex. Såg dock i en filmsnutt från Deus Ex: Human Revolution att man får knappa in PIN-koder själv. Wihoo! ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men för några dagar sedan så läckte en preview build av Deus Ex Human Revolution. Det är långt ifrån hela spelet, men tydligen många timmars spel i alla fall.

Jag har inte själv testat (tänker vänta till release (om jag kan hålla mig)), men har läst en hel del kommentarer om det på t.ex. NeoGAF. Nästan alla är väldigt imponerade av spelet och håller det högt. Det får mina förhoppningar om ett grymt bra cyberpunkspel att höjas ordentligt. Blir nog till att köpa specialutgåvan. Dessutom är de flesta ense om att musiken är grymt bra.

Finns lite kommentarer här (och framåt i tråden);
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=431958&page=8

Permalänk
Medlem

Alltså, det är grymt värt att förboka spel utanför Sverige.
Fick mitt ex av Augmented Edition för 270 kr från Amazon uk.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så gott folk, hur många har tagit del av nyheten att pressversionen, en avgränsad betaversion av spelet läckt ut på nätet och att den tillåts diskuteras öppet på det officiella forumet hos Eidos. Tycker att det är oerhört starkt av Eidos att inte följa i Cryteks spår och bara tysta och motverka, men detta är ju heller inte det hela spelet så Eidos mer öppna och accepterande agerande är mer förståeligt. De verkar acceptera det hela och ta det som ett utökat demo, de nästan uteslutande positiva kommentarerna med beröm, åsikter och buggrapporter kan säkert också ha inverkat. Forumet är nu uppe i över 60 sidor av spel diskussioner och kommentarer, det hela börjar på sidan 26 i den allmänna diskussionstråden och tar sedan över och domminerar innehållet, http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=117580&page=26 .
Måste säga att effekterna av läckan och konsekvenserna verkar uteslutande positiva, som effekterna av ett kombinerat "stort" demo och betatestning, starkt jobbat Eidos som inte bara lägger locket på och förnekar allt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Hackning verkar vara bra mycket roligare i Dus Ex än i Alpha Protocol.
Trots Invisible War och att Deus Ex utvecklas till konsolerna så ser jag faktiskt fram emot det.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Developertrailer som talar om världen och folket i Deus Ex Human Revolution
http://www.gamer.nl/video/103463/achter-de-schermen-bij-deus-...

Den är på en hollänsk sajt, men videon är på engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Developertrailer som talar om världen och folket i Deus Ex Human Revolution
http://www.gamer.nl/video/103463/achter-de-schermen-bij-deus-...

Den är på en hollänsk sajt, men videon är på engelska.

Tackar Jag gillade den där videon skarp! Jag tror inte nånting skulle kunna få mig att avboka mitt exemplar i dagens läge, taggad till tusen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

PC Gamer gillade spelet. Gav det 94% och Editor's Choice.

Obs! Länken är inte recensionen utan bara en nyhet om det. Recensionen är i papperstidningen.
http://www.pcgamer.com/2011/07/29/deus-ex-human-revolution-re...

Citat:

In the huge, eight-page review Tom befriends turrets, throws vending machines off buildings, hacks into security terminals, resolves hostage situations and dismembers foes with augmented fist-chisels to conclude that Human Revolution “is absolutely the Deus Ex of our age, a genuinely worthy prequel, and a game that puts almost everything else in the genre to shame.”

Permalänk
Sötast

Ser tyvärr väldigt konsollaktikigt ut och även hemska ansiktsrörelser :/

Deus Ex är något jag valde för länge sen att inte börja bli uppspelt av, man vet redan lite att om ett gammalt spel nysläpps på konsoll... ja då är det någon som har fått idén att tjäna pengar. Inte med anledningen för att fortsätta serien.

Permalänk
Medlem

Recensionen finns scannad nu.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

De har tagit konsten i Deus Ex HR seriöst i alla fall. Kotaku har en tour från en utställning i New York. Konstnärer har gjort pro-aug och anti-aug verk m.m.
http://kotaku.com/5826026/my-tour-of-deus-ex-art-ended-in-the...

Permalänk
Medlem

Bara för att ta chansen att kasta lite paj på pc-gamer:
"You know that @PC_Gamer "exclusive" 94% review of Deus Ex: Human Revolution? That's based on unfinished code." - RAM Raider
http://twitter.com/#!/RAMRaiderBlog/status/96970912531881985
Jag tänker att det kan vara av intresse för vissa.

Spelet ser grymt ut ändå.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt. Bara 22 dagar kvar till release.

Permalänk
Medlem

Ars Technica säger att PC-versionen har flera specifika grafiska förbättringar.
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/08/deus-ex-human-revo...

DX11 support, tessellering, SSAO, Eyefinity-stöd och HD3D.

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex idag, går dock ej att installera pga steam har tidsbegränsat det