Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Well, inte direkt någon överraskning där.

Nej, men nu finns det ju snart inte ens halvkassa serier kvar att titta på (och man vågar väl knappt tänka på vad de kommer hitta på för att få nästa oart att tilltala en "större publik").

Permalänk
Medlem

fan va synd, gillade SGU och de hade massa möjligheter att bli en riktigt bra serie

/Daniel

Permalänk

Paus

Det kommer nog bli en lång paus innan nästa stargate serie om det ens någonsin blir av, när sjutton får dom tummen ur och startar upp startrek?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zwelegacy:

när sjutton får dom tummen ur och startar upp startrek?

Och då räknar vi naturligtvis endast riktigt star trek; inte något som till exempel baseras på den senaste filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Och då räknar vi naturligtvis endast riktigt star trek; inte något som till exempel baseras på den senaste filmen.

Det kommer med största sannolikhet inte att hända under en överskådlig framtid. Det som eventuellt har diskuterats är just en startrek serie som bygger på den senaste filmen.

Att ha mage att spränga Vulcan i luften är ju ett helgerån, en av de viktigaste planeterna i hela federationen. Det är att verkligen inte visa någon form av respekt för de 5 star trek serier som finns.

Dold text

Angående stargate så vad hade produktionsbolaget förväntat sig? Släppa en serie där det verkligen knappt händer någonting, rena rama sömnpillret och avsaknad av all form av humor som man hade i SG-1 och Atlantis.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen, är förvånad över att serien fick en andra säsong öht. Det är tur att det finns Fringe och Sanctuary i varje fall.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heande:

Det kommer med största sannolikhet inte att hända under en överskådlig framtid. Det som eventuellt har diskuterats är just en startrek serie som bygger på den senaste filmen.

Jo, jag har också hört obehagliga rykten men försöker förneka dem.

Skrivet av heande:

Angående stargate så vad hade produktionsbolaget förväntat sig? Släppa en serie där det verkligen knappt händer någonting, rena rama sömnpillret och avsaknad av all form av humor som man hade i SG-1 och Atlantis.

Jag kan tänka mig att någon högt uppsatt kläckte idén:
"Om man gör Big Brother i rymden borde man väl tilltala både försoffade såpa-tittare och den mera sofistikerade publiken?" och att ingen vågade säga emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Och då räknar vi naturligtvis endast riktigt star trek; inte något som till exempel baseras på den senaste filmen.

Precis. Den senaste filmen hade verkligen noll star trek känsla över sig. Det var en trevlig actionrulle, men inte mer.
Det jag framförallt vänder mig emot är det stora fokuserandet på enskilda actionhjältar.
Star trek för mig är mer att se hur människor och aliens gemensamt strävar efter en bättre värld/universum.
Sedan bör det fokuseras mer på spännande landvinningar på teknikens område, tycker jag

Skrivet av Elgot:

Jag kan tänka mig att någon högt uppsatt kläckte idén:
"Om man gör Big Brother i rymden borde man väl tilltala både försoffade såpa-tittare och den mera sofistikerade publiken?" och att ingen vågade säga emot.

Verkar faktiskt som att det var precis så de har tänkt.
Har inte kollat något på säsong 2 än, men av kommentarerna att döma har det inte hänt något av intresse än.
Lite synd att de sabbade grundstoryn så totalt. Själva grundhistorien med det antika skeppet destiny i universums utkanter skulle ju kunnat leda till många intressanta och spännande avsnitt. Som det är nu hade de lika gärna kunnat småbråka med varandra på vilken tråkig plats som helst på jorden istället...

Edit : Aha, de har alltså lagt ner SGU ? Bra, gör om gör rätt.
Dessvärre lär väl detta leda till att produktionsbolagen tror att folk inte kollade på serien för att de inte gillar Stargate, så då lär väl chanserna för en ny bra stargate serie minska.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Man tycker ju att dom borde fatta bättre än att basera startrekserien på nyaste filmen.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Men fan

Visst, S2 var lite seg och jag håller med om att de lämnade ALLDELES för många lösa trådar till höger och vänster, men det var fortfarande en bra serie! Min favoritserie, t om. Om de bara hade förstått sina misstag och börjat pusha serien framåt istället för att fortsätta som de gjort hittills hade den varit kanon!

Men, men... nu blir inte det av iaf.

Vad tror ni, blir detta slutet för "Stargate"?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN så avbryts serien, den hade sina stunder men höll absolut inte måttet. Kan dock ge tummen upp för den "gamla" Ancient design av skepp, utrustning etc, för sånt gillar vi.

Jag tror dock att SG-1 eller Atlantis kommer få mer fokus, eller börja på en ny kula som går samma anda som dem tidigare serierna. Där är ju dem kommande filmerna till Atlantis, men därefter vet jag inte men jag hoppas att det fortsätter.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 037180:

ÄNTLIGEN så avbryts serien, den hade sina stunder men höll absolut inte måttet. Kan dock ge tummen upp för den "gamla" Ancient design av skepp, utrustning etc, för sånt gillar vi.

Jag tror dock att SG-1 eller Atlantis kommer få mer fokus, eller börja på en ny kula som går samma anda som dem tidigare serierna. Där är ju dem kommande filmerna till Atlantis, men därefter vet jag inte men jag hoppas att det fortsätter.

Borde inte Atlantis filmen kommit ut nu?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

http://www.imdb.com/title/tt1288405/

Tydligen så är den uppskjuten på obestämd tid.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att serien har blivit nedlagd.

Gillar den faktiskt. Speciellt säsong 2.

Har aldrigt följt SG-1 eller Atlantis. De verkar mest vara vanligt Sci-Fi-trams.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edman:

Tråkigt att serien har blivit nedlagd.

Gillar den faktiskt. Speciellt säsong 2.

Har aldrigt följt SG-1 eller Atlantis. De verkar mest vara vanligt Sci-Fi-trams.

Men du föredrar Big Brother in Space

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Men du föredrar Big Brother in Space

Snarare" Paradise Hotel In Space".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edman:

Har aldrigt följt SG-1 eller Atlantis. De verkar mest vara vanligt Sci-Fi-trams.

Hädelse (om än en vanlig sådan). Du bör dock ge dem en chans; många blir snabbt frälsta.

Permalänk
Skrivet av edman:

Tråkigt att serien har blivit nedlagd.

Gillar den faktiskt. Speciellt säsong 2.

Har aldrigt följt SG-1 eller Atlantis. De verkar mest vara vanligt Sci-Fi-trams.

Och detta förklarar varför så många blev besvikna. Då folk förväntade sig en stargate serie i stargate-anda, när de fick se en serie riktad för en helt annan publik, men serien hade med karaktärer/teknik från stargate.

Jag ser det lite som när godisproducenter gör etiker (ofta disney) på sitt godis och försäljningen ökar p.g.a. detta. Jag själv har dock vuxit mig från sådant, står det STG1 på en godispåsse så väljer jag inte den framför en annan. Detsamma gäller film/serie, lite mer än bara samma karaktärer krävs.

Angående STGU nedläggning så tycker jag inte det var konstigt, då alla beklagade sig så på denna. Jag tycker också effekterna var värdelösa (av det lilla jag har sett) Så för mig verkar det som att någon enkelt ville tjäna pengar på en mjölkko utan att anstränga sig ett skit.

Nå jag väntar på en ny stargate-serie, eller annan i samma område. Jag tycker dock serierna blir bara knepigare och knepigare för varje år som går. Alltså tid är pengar, vill jag se porr så kan jag se en porrfilm. Vill jag däremot se en scfi så visst ska lite drama få¨finnas, men det ska då inte gå några avsnitt med ointressant scifi i rad.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Musikälskare

SG-1 all the way imo, blir inte bättre än så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

SG-1 all the way imo, blir inte bättre än så

SG-1 pga Teal'c, MacGyver och Daniel och utforskning.
Atlantis pga lite mer action och McKay.
Universe, det hade sin speciella känsla och var väldigt intressant, bra skådisar bortsett från några.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd

fan då att dom la ner! fattas bara att dom lägger ner walking dead med och då har man bara caprica kvar att se då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av judge:

fan då att dom la ner! fattas bara att dom lägger ner walking dead med och då har man bara caprica kvar att se då!

Caprica är också nerlagt.

Permalänk
Medlem

Men vad är skillnaden mellan SG-1/Atlantis och typ SeaQuest, Andromeda, Star Trek Voyager m.m.? Springa runt och skjuta lite och träffa några utomjordingar verkar det som. Vad är det som är originellt med just SG-1 och Atlantis? Därför gillar jag SGU för det är inte som vilken annan dussin-serie som helst.

Tacka vet jag Firefly. Det är bra skit!

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edman:

Men vad är skillnaden mellan SG-1/Atlantis och typ SeaQuest, Andromeda, Star Trek Voyager m.m.? Springa runt och skjuta lite och träffa några utomjordingar verkar det som.

Det märks att du inte tittar på dem. Testa.

Skrivet av edman:

Vad är det som är originellt med just SG-1 och Atlantis? Därför gillar jag SGU för det är inte som vilken annan dussin-serie som helst.

De är bra för att de, till skillnad mot till exempel stargate universe, har (intressant) handling (över huvud taget), karaktärer som är möjliga att tycka om samt handling. Dessutom händer det saker; alla avsnitt bygger till exempel inte på att två (eller flera) ointressanta personer försöker reda ut sina relationer, byter kroppar med varandra eller spelar in ointressanta filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Nå jag väntar på en ny stargate-serie, eller annan i samma område. Alltså tid är pengar, vill jag se porr så kan jag se en porrfilm. .

Jag håller med. De borde göra en Stargate porrfilm.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

fan också!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har precis sett firefly för första gången och om SGU återupplivas så vet jag inte vad jag tar mig till...

SGU är ett hån, varken mer eller mindre!

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

alla avsnitt bygger till exempel inte på att två (eller flera) ointressanta personer försöker reda ut sina relationer, byter kroppar med varandra eller spelar in ointressanta filmer.


Det här var nog den mest träffsäkra beskrivning av SGU jag sett...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Nu är det igång igen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin