Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Hej

Jag hade tänkt handla mig en U3011.
Men eftersom priset blev 15.000 sek ink moms istället för runt 12.000 sek som jag trodde så kanske det inte blir någon.
Så därför tänkte jag fråga hur det är här i Svergie om man kan få rabatt av Dustin eller Dell som i USA innan man släpper denna tanke om att inhandla en 30.

Varsågod 12k + frakt. Computer universe är pålitligt.
Dell UltraSharp U3011 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar Tror det blir svårt att slå nu när dollarn resp euron ligger så lågt mot kronan

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Dell är ju lite konstiga med sin prissätning. Om man ringer när den kostar 20+kkr kan man säkert få rabatt. Men någon nämnvärd rabatt på 15kkr tvivlar jag på att du får. 15 kkr är ett bra pris för U3011.

Har faktiskt tänkt ringa dom och höra hur det ligger till med rabatt osv men eftersom dom inte hade uppe den på deras sida så tänkte jag att jag avvaktar till dom lägger upp den. Å typiskt nog så hittade man den idag när jag kollade runt på deras sida för 16,5k.

Låter ju lite konstigt om man inte kan få någon form av rabatt av Dell här i Sverige när den kostar mer här. Medan i USA är den mycket billigare + att man kan få rabatt på den där. Men det kanske stämmer så som du säger dock undrar man ju bara hur dom har tänkt sig att det ska gå ihop.

Jag skulle nog inte säga att 15k är ett bra pris för U3011. När den kostar 1500$ i usa + att man kan (eller kunde) få mellan 10-20 % rabatt. (kanske några som fått lite mer än så också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Varsågod 12k + frakt. Computer universe är pålitligt.
Dell UltraSharp U3011 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar Tror det blir svårt att slå nu när dollarn resp euron ligger så lågt mot kronan

Vill väl helst handla den i Svergie men ska titta lite mer på detta. Garantin antar jag man kan köra direkt genom Dell här i Sverige så det kanske inte blir några problem. Men det som slår mig nu är väl moms/tullen hur är det med dom?

Finns det några nackdelar med att handla från den sidan i Tyskland eller från annat håll utomlands? Hade själv faktiskt funderat lite på om man skulle handla skärmen från USA.

Tack för snabba svar & hjälpen Mercy1 och echo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Vill väl helst handla den i Svergie men ska titta lite mer på detta. Garantin antar jag man kan köra direkt genom Dell här i Sverige så det kanske inte blir några problem. Men det som slår mig nu är väl moms/tullen hur är det med dom?

Finns det några nackdelar med att handla från den sidan i Tyskland eller från annat håll utomlands? Hade själv faktiskt funderat lite på om man skulle handla skärmen från USA.

Tack för snabba svar & hjälpen Mercy1 och echo.

Tull/moms kan du skippa. Du betalar den moms tyskarna har som om du vore nere i landet & köpte den där rent fysiskt. Ingen moms eller tull inom EU vid svenska gränsen.

Nackdelen är väl att det är svårare att veta om företaget är bra/seriöst. Men Computer universe litar iaf jag på, bra kritik på prisjakt också.

Garantin är väl bara att höra med Svenska Dell hur de hanterar detta innan beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Tull/moms kan du skippa. Du betalar den moms tyskarna har som om du vore nere i landet & köpte den där rent fysiskt. Ingen moms eller tull inom EU vid svenska gränsen.

Nackdelen är väl att det är svårare att veta om företaget är bra/seriöst. Men Computer universe litar iaf jag på, bra kritik på prisjakt också.

Garantin är väl bara att höra med Svenska Dell hur de hanterar detta innan beställning.

Ok bra slipper man oroa sig över att kanske få moms på den då ifall man bestämmer sig att handla den därifrån.

Jag trodde faktiskt det skulle vara något mer som det med moms jag nämnde.
Men förstår det faktiskt sitter själv och tänker. ''Men om det skulle skita sig på något sätt.'' Sen hjälper det ju inte direkt att den kostar 12k.

Så jag ser väl helst att jag handlar den här.
Men först får jag ta och ringa Dell och höra vad dom har att säga nu när skärmen ligger uppe på deras sida. Så får man ta det därifrån.

Men du eller någon annan skulle inte råka fått reda på detta redan genom att ringa dom eller på annat sätt om dom ger rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Har faktiskt tänkt ringa dom och höra hur det ligger till med rabatt osv men eftersom dom inte hade uppe den på deras sida så tänkte jag att jag avvaktar till dom lägger upp den. Å typiskt nog så hittade man den idag när jag kollade runt på deras sida för 16,5k.

Låter ju lite konstigt om man inte kan få någon form av rabatt av Dell här i Sverige när den kostar mer här. Medan i USA är den mycket billigare + att man kan få rabatt på den där. Men det kanske stämmer så som du säger dock undrar man ju bara hur dom har tänkt sig att det ska gå ihop.

Jag skulle nog inte säga att 15k är ett bra pris för U3011. När den kostar 1500$ i usa + att man kan (eller kunde) få mellan 10-20 % rabatt. (kanske några som fått lite mer än så också)

Du kan ju alltid försöka. Det är alltid betydligt billigare i USA, men där skriver man också priser utan moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Du kan ju alltid försöka. Det är alltid betydligt billigare i USA, men där skriver man också priser utan moms.

Ja det kan man ju alltid får bara hoppas att det funkar också

Ja det stämmer att det mesta är betydligt billigare i USA men detta var ju bara en för stor mellanskillnad tycker jag iallafall du kanske tycker annat. Och ja det är priser utan moms men samtidigt får du också tänka på att dom har en betydligt lägre moms som dessutom skiljer från delstat till delstat om jag minns rätt. Någon får annars rätta mig är inte direkt något proffs har aldrig ens handlat nåt från USA (vad jag kan komma på nu).

Kan ju dra en snabb prisskillnad här.

Billigast här är 15.000kr

USA 1500$. Med rabatt kunde man få den för 1200$.
Priserna har kanske förändrats lite nu såg ju att den låg på 1400$ nu istället för 1500$.

1200$=8 091sek utan moms. Beroende på moms (blir säkert lägre) men låt oss säga exempel 9500. En skillnad på 5500kr! Och det är om du jämför med dustin ska du jämföra med dell.se pris på 16.500kr så blir skillnaden ännu större.

Tänkte faktiskt ta och nämna detta om att HP's zr30w är billigare än U3011 i USA medans här är det tvärtom. Fast såg nu att den kostar 12.500kr på dustin. Kan ju faktiskt vara av intresse.
Möjligt då att man kanske kan få tag på U3011 billigare.

Permalänk
Medlem

HP ZR30W är en billigare skärm. Saknar skalare, ingångar, färglägen osv. Den ska vara ett par tusenlappar billigare än U3011. Vilket den är både i USA och i Sverige bortsett från vissa undantag. HP verkar likt dell ha lite svårt för det här med jämn prissättning (men man har alltid kunnat få HP ZR30W för mindre än U3011 i Sverige).

Sen räknar du lågt på momsen. Och du kan bara inte jämföra med priser i USA - om du inte har som mål att bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

HP ZR30W är en billigare skärm. Saknar skalare, ingångar, färglägen osv. Den ska vara ett par tusenlappar billigare än U3011. Vilket den är både i USA och i Sverige bortsett från vissa undantag. HP verkar likt dell ha lite svårt för det här med jämn prissättning (men man har alltid kunnat få HP ZR30W för mindre än U3011 i Sverige).

Sen räknar du lågt på momsen. Och du kan bara inte jämföra med priser i USA - om du inte har som mål att bli besviken.

Ja det stämmer som du säger att den saknar lite saker och att den ska vara lite billigare än U3011. Men tyvärr har du fel om att man alltid kunnat få ZR30W för mindre än U3011. Den låg ju på ca 16.000kr både innan och efter att U3011 släpptes.

Lågt på momsen? Det är ju ändå USA vi pratar om nu. Nu har jag ju inte kollat upp vad den exakta momsen blir men jag har svårt att tänka mig att den verkligen skulle vara så mycket högre än det jag skrev. När vi här i Svergie har högre moms och betalar 3000kr moms på en produkt som kostar 15000kr.

Sen minns jag att jag läste att det var nån som handlade skärmen för 1500$ & med moms så blev det ca 1640$. (Minns ej det exakta priset men det låg på 16XX$ iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Ja det stämmer som du säger att den saknar lite saker och att den ska vara lite billigare än U3011. Men tyvärr har du fel om att man alltid kunnat få ZR30W för mindre än U3011. Den låg ju på ca 16.000kr både innan och efter att U3011 släpptes.

Lågt på momsen? Det är ju ändå USA vi pratar om nu. Nu har jag ju inte kollat upp vad den exakta momsen blir men jag har svårt att tänka mig att den verkligen skulle vara så mycket högre än det jag skrev. När vi här i Svergie har högre moms och betalar 3000kr moms på en produkt som kostar 15000kr.

Sen minns jag att jag läste att det var nån som handlade skärmen för 1500$ & med moms så blev det ca 1640$. (Minns ej det exakta priset men det låg på 16XX$ iallafall.

Kolla aldrig in en produkt utan att titta in på prisjakt. HP ZR30W har alltid kostat mindre än 15 kkr. Under ett par månader var det dock bra nära, men då var den också inte särskilt prisvärd.
Prisutveckling på HP ZR30w

Vad spelar det för roll att USA har lägre moms? Det är ju givetvis schysst om man bor i USA och ska köpa prylar men jag tog för givet att vi pratade svensk moms. Det är ju bara en av anledningarna till att det är billigare i USA, men det har ju inget med hur mycket själva produkten (exkl. moms) kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Kolla aldrig in en produkt utan att titta in på prisjakt. HP ZR30W har alltid kostat mindre än 15 kkr. Under ett par månader var det dock bra nära, men då var den också inte särskilt prisvärd.
Prisutveckling på HP ZR30w

Vad spelar det för roll att USA har lägre moms? Det är ju givetvis schysst om man bor i USA och ska köpa prylar men jag tog för givet att vi pratade svensk moms. Det är ju bara en av anledningarna till att det är billigare i USA, men det har ju inget med hur mycket själva produkten (exkl. moms) kostar.

När jag sa att jag inte sett den under 15-16k så menade jag ju då också att det ska vara en affär som man känner igen och är säker. Vet att jag också sett den tidigare ligga på ca 13k som nu hos exempel datapryl men hur säker känner man sig att handla därifrån då.

Men ja du har ju rätt den har varit under 15k. Jag vet ju att när jag har tittat till och från på butiker som dustin, misco osv så har den aldrig legat under 15-16k.

Spelar väl inte någon roll direkt förutom att man ser vad den kostar där borta. Sen skrev jag ju det eftersom du skrev att jag räknar på låg moms.

Permalänk
Medlem

Yey Dell UltraSharp U3011 på väg.
Kostar "bara" 12500 nu

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Medlem

Hej gjorde en tråd nyligen man kan see den här.
#10542201

Tänkte också fråga här för bästa möjliga svar innan köp. Men det jag mest undrar över är ju detta med revision så man får sig den senaste/bästa. Tar och klistrar det jag skrev i tråden om detta här under.

¤ Vad brukar det vara för nytt/skillnader när dom släpper nya revitioner på skärmarna och hur ofta släpps det nya? Vilken är den senaste och hur kollar man detta bäst. Samt kan man kolla upp när dom skall släppa nästa revition?

Väldigt många tack för hjälpen på förhand.
//Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultroz:

Yey Dell UltraSharp U3011 på väg.
Kostar "bara" 12500 nu

För er som är intresserade så har webhallen den för 11440 nu.

http://www.webhallen.com/hardvara/131584-dell_30_tft_u3011-ha...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Divil:

För er som är intresserade så har webhallen den för 11440 nu.

http://www.webhallen.com/hardvara/131584-dell_30_tft_u3011-ha...

Står längre ner att den är 27 tum!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

Står längre ner att den är 27 tum!

Det gör det förvisso, men samtidigt står tillverkarens tillverkningsnummer där också > U3011

Permalänk
Medlem

LG W3000H och Dell UltraSharp U3011 kostar båda ca 10 kkr nu, men vilken är bäst?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

LG W3000H och Dell UltraSharp U3011 kostar båda ca 10 kkr nu, men vilken är bäst?

Beror på vad du ska göra. LGn har väl lägre input-lag men Dellen har ofantligt mycket mer features, nyare panel, sRGB läge (osäker på hur vettigt det är men bättre än tidigare generationer verkar den vara i alla fall) osv.

Jag hade lätt valt Dellen (som tidigare kostade bra mycket mer än LGn som relativt sett knappt sjunkit i pris ö.h.t.), mycket mer för pengarna. Men det beror ju på vad man värderar.

Permalänk
Medlem
Citat:

LG W3000H och Dell UltraSharp U3011 kostar båda ca 10 kkr nu, men vilken är bäst?

Jag skulle föredra U3011. Elektroniken är advancerad och vår testskärm var dessutom ganska neutral - vilket hänvisar till att kalibreringen utfördes noggrant. sRGB läget är också mycket brukbart i situationer utan färghantering.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en Dell u3011, men ser att både den och 27"s varianten är under kampanj. Kan det vara nytt på ingång från dell under hösten?
Tycker ni det är fel tid att köpa en ultrasharp?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell U3011 som är helt underbar. Overkligt bra färger etc. Jag har även en samsung syncmaster 305tplus och dellen har bättre färger/skärpa etc.
Och om du jämför med dell u2711... Kollar du på 16:9 film/tv på 30 tummaren får du minimala svarta kanter uppe och nere men bilden är ändå 3 cm högre och 5 cm bredare än 27:an som fyller ut hela skärmen. Kollar du på 21:9 filmer på skärmen så är bilden lite mer än 2 cm högre och 5 cm bredare än 27:an.
Sedan med det där om det är nya på g eller inte. Det kommer ju alltid nytt och skillnaden på bildkvalitet kommer nog knappast att skilja sig mellan den kommande 30:tummaren och denna. Skulle tro att nästa dell 30 har led och är lite billigare, men led kan inte en professionell grafiker, fotograf etc använda sig av eftersom att färgerna inte blir lika korrekta som ccfl.

Somsagt jag kan varmt rekommendera U3011 :D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Är sugen på en Dell u3011, men ser att både den och 27"s varianten är under kampanj. Kan det vara nytt på ingång från dell under hösten?
Tycker ni det är fel tid att köpa en ultrasharp?

Jag ångrar lite att jag inte köpte Dell U3011 iställe för U2711 som jag nu har, jag tycker texten blir lite för litet + at text är svår att läsa då den har antiglare som gör bilden lite kornig?!

Köp U3011

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Kolla in detta... Det får mig att bli sugen på att köpa 2 st U3011 till

http://www.youtube.com/watch?v=gj-ytxTDd_A

Permalänk
Medlem

Det går nu rykte på nätet att Apple kommer att släppa led cinema display 30 tum!!!

Permalänk
Medlem

väggstativ w3000h ????

Permalänk

Några nyheter på 30-tums fronten i sikte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Några nyheter på 30-tums fronten i sikte?

Denna har ju nyligen kommit ....

http://www.dustinhome.se/nec-spectraview-301-30-wide-tft-blac...

Permalänk
Skrivet av landahl:

Den är säkert jättebra, fast jag tänkte väl mest på konsumentskärmar för vanliga dödliga i 10' kronors-klassen.

Några färska rykten om Apples 30" cinema display t.ex?

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans i Stockholm där man kan se Dells 30" skärm?
/Andreas

Permalänk

Jag har ganska plötsligt blivit himla sugen på en 30" till min nästa dator. Den ska jag iofs inte köpa förrän strax innan Diablo 3 kommer. Men iom att jag då ska ha ett tv-kort i datorn och använda monitorn som tv en tid, så känns det lika bra att gå direkt till 30". Så jag tänkte höra vad ni tror att också se på tv på t.ex. en U3011? Finns det något som kan bli problem där?

Sen hoppas jag förstås att U3011 hinner gå ner lite i pris det närmaste halvåret och/eller att det hinner dyka upp någon ny 30" tummare. Händer inget av det blir det nog ändå en U3011, men vad tror ni om de möjligheterna?