Permalänk

bitlbee under Debian

Tjena.

försöker få igång bitlbee under Debian. Men när jag försöker ansluta på MSN är allt jag får:

Couldn't log in: Error during Passport authentication: Could not parse Passport server response

Detta var med paketet från repo's. Jag tog bort det, och kompilerade 3.0.2 från source, men det är fortfarande samma problem. Vet inte vad som står på? Nån annan som har samma problem?

Vore kul om det hade funkat bara!
MVH

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte ovanligt att MSN:s egna servrar pajar sina certifikat, så det kan mycket väl vara ett övergående problem. Om inte så är Google bästa vännen. Hittar en hel del rapporter om samma problem, men det verkar vara fixat i nyare versioner enligt vad det står på bug trackers o dyl.

Säker på att du startar rätt version efter att du kompilerat själv? Akta så inte repoversionen ligger kvar och är före i PATH.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Tack för ditt svar. Var tydligen den äldre versionen som kördes.. missade det. Så med 3.0.2 funkar det bättre!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig på debian stable med paketet från repos.

Visa signatur

CCNP