Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

och när kommer spelet ut?

Permalänk
Skrivet av Dimbius666:

och när kommer spelet ut?

I höst, troligen oktober. Mer vet vi inte i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

nej, jag hittade dit annan väg

Naaw, så synd

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Avstängd

Undrar om Amd hinner få ut ny grafik serie innan bf3 släpps?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på att alla skjuter med spårljusammunition? Kanske ser "häftigare" ut, men det förstör spelkänslan helt. Att inte veta varifrån ett skott kom från sätter stämningen mycket bättre än flashiga linjer från varje automatkarbin på slagfältet.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tofupunk:

Är det bara jag som stör mig på att alla skjuter med spårljusammunition? Kanske ser "häftigare" ut, men det förstör spelkänslan helt. Att inte veta varifrån ett skott kom från sätter stämningen mycket bättre än flashiga linjer från varje automatkarbin på slagfältet.

Oftast är det väl understöd som har spårljus!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

Oftast är det väl understöd som har spårljus!

Ja, men sällan m4/m16 som i de släppta filmerna.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tofupunk:

Ja, men sällan m4/m16 som i de släppta filmerna.

Ok har inte tänkt på det! kanske gjort så för att det ska se "fränt" ut!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Vad har SweC gjort med hemsidan egentligen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker reklamen ser riktigt schysst ut, synd att spelet tydligen inte nådde upp till kraven

Men all denna reklam blir nog lite tungdriven på mobilen...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

C2E2 – Battlefield 3 News, här snackar dem om hur dem skalar konsol verionen för att passa 24 spelare och om det nya melee combat systemet.

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Jag tycker reklamen ser riktigt schysst ut, synd att spelet tydligen inte nådde upp till kraven

Men all denna reklam blir nog lite tungdriven på mobilen...

Vad menar du "inte nådde upp till kraven"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du "inte nådde upp till kraven"?

Tror att han syftar på Crysis 2

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du "inte nådde upp till kraven"?

Skrivet av Sarevok:

Tror att han syftar på Crysis 2

Yup, Crysis 2 syftade jag på. Trodde att det var den feta reklambannern för det spelet du Zeuxlarsson syftade på...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av judge:

Oftast är det väl understöd som har spårljus!

Allt beror på situation, men spårljus varken används, eller syns direkt bra i dagsljus.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Vars är alla?

Känns lite dött här efter allt reklam snack? Eller är det så att alla väntar tyst på den tredje filmen?

Den kommer ut imorgon den 30 mars. Jag taggar!

http://www.youtube.com/user/Battlefield

Om någon vet vars den kommer släppas före så länka gärna (:

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

väntar på filmen såklart, har inte berättats så mycket mer än. Bara att vänta i guess

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Allt beror på situation, men spårljus varken används, eller syns direkt bra i dagsljus.

Det gör det visst de hörredu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kampanj i tolv timmar! Vad gött!
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110330/battlefield-3-kamp...

Och här kan ni kanske hitta nya filmklippet:
http://test.www.ea.com/flint/battlefield3/videos/faultline-ep...

Just nu måste man logga in för att se den, och jag vet inte vad det är för inloggning. Kanske löser de det snart

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Moderator
Moderator

Ep 3 av Fault Line trailerna, släppt idag vid 13:20ish.

Trevlig bit film, mest glad blev jag dock för att de gjort skillnad på deployed mode för MG skytt i stabilitet och handhållen även om jag tycker handhållen ser ut att ha lite för bra träffsäkerhet för längre salvor. Kanske de lånat "stability from nearby objects", att han alltså stödjer den på räcket? Hmm...:)

12 minuter, full reveal, film utlovad till 17 april.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

12 minuter, full reveal, film utlovad till 17 april.

Taggad!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Glöm inte att kolla i slutet av klippet efter eftertexterna

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

hmm håller fingrarna att min dator kommer orka på lägsta inställningar iaf har fan itne råd med nya dator prylar. bfbc2 kan jag köra på medel iaf utan större bekymmer.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska köpa en joystick till bf3 för jag suger stenhårt med plan i bf2, är det någon som har erfarenhet med joysticks i bf?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Funderar på om jag ska köpa en joystick till bf3 för jag suger stenhårt med plan i bf2, är det någon som har erfarenhet med joysticks i bf?

Jepp... körde en logitech 3D... tror jag. superskön känsla för både plan och heli i BF2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Jepp... körde en logitech 3D... tror jag. superskön känsla för både plan och heli i BF2

Nice!! är det lätt att styra planet och göra en massa loops? när man tittar på vissa piloter så dodgar de missiler och allt möjligt med en massa manövrar som jag inte kommer i närheten av när jag använder mig av tangentbordet och musen :/

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Glöm inte att kolla i slutet av klippet efter eftertexterna

Den scenen finns ju en av dom andra klippen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om man inte får flyga Littlebirden i Multiplayer så blir jag sur.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Enligt Fudzilla så kommer BF3 att ha en 12+/h lång campaign.

http://www.fudzilla.com/games/item/22279-12-hour-campaign-to-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Nice!! är det lätt att styra planet och göra en massa loops? när man tittar på vissa piloter så dodgar de missiler och allt möjligt med en massa manövrar som jag inte kommer i närheten av när jag använder mig av tangentbordet och musen :/

Jepp som en dröm jmf med musen