Mozilla Firefox 4.0 skarp version?

Permalänk
Medlem

Mozilla Firefox 4.0 skarp version?

Hejsan! Hittade detta just i denna stund och ville meddela. http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.375115/firefox-4-ar-har . Är det den skarpa versionen?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Nej den är inte släppt i skarp version ännu. Men den skulle väl släppas den 22:a vilket är idag.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dudde:

Nej den är inte släppt i skarp version ännu.

Är du säker på det? Filen som de länkar till ligger på mozilla.org och heter bara "Firefox Setup 4.0.exe" istället för "Firefox Setup 4.0 RC 2.exe" som rc2 hette. Sedan är väl frågan om det är mer än namnet som skiljer rc2 från 4.0...
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/...

Permalänk
Medlem

Det korrekta svaret är att det kanske är den slutgiltliga releasen...

Det är alltså RC2 som just nu är tänkt att släppas som den slutgiltliga versionen, men om det skulle upptäckas något allvarligt problem så gör de en RC3.

De bygger alltså ingen ny specifik 4.0-binär utan den sista releasekandidaten döps om till 4.0

EDIT: kan ju tillägga att det är rätt osannolikt att det kommer bli en RC3 som läget är nu.

Permalänk
Medlem

Kommer kanske komma en 4.0.1 är en uppdatering för final version, om någon vecka. Mozilla har nog inte ändrat på sin egen hemsida, de brukar vara lite efter på den sidan, kanske det ändras till firefox 4 final, senare under dagen.

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Verkar som att det var det skarpa versionen dårå! Då de faktiskt säger i artikeln att den skarpa versionen redan släppts, 21 mars. Fast sidan var ej uppdaterad. Och länkarna som swenorth1 stämmer bra med de som är i artikeln!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Hej
Kolla in nu finns det ute på mozilla homepage
http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/

Permalänk

Ser ju onekligen ut som det är skarp version då de skriver

"Firefox 4 är här!

»Nytt och fräscht utseende
»Nya spännande funktioner
»6 gånger snabbare än Firefox 3.6"

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Det är senaste, slängde bort allt som jag hade innan och hämtade ner den med IE9, shit vad snabbt det går nu, alla mina sidor som jag besöker görs utan några som helst problem, den som säger den är slö och ostabil, säger jag bara en sak köp en ny dator eller rensa datorn från allt annat skräp. Frågan är nu om man skall försöka hitta någon annan personas och vad??

Permalänk

Någon som fått bank-ID och e-leg att funka i firefox 4?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Firefox 4 säger att den är 3.6.15...

Ett litet skönhetsfel bara, men när man startar den nya ver. skriver den att man kör 3.6.15
och bör ta in den senaste, 4.0.
Fast visst går den bra !

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Någon som fått bank-ID och e-leg att funka i firefox 4?

Jag hade inga som helst problem med det.
Funkade fin fint.
Fast det var riktigt segt igar vid 6-7 tiden.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag hade inga som helst problem med det.
Funkade fin fint.
Fast det var riktigt segt igar vid 6-7 tiden.

Jasså funkar inte alls för mig
Står även här om detta problem:
http://feber.se/webb/art/204935/nu_r_firefox_4_officiellt_slp...

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hej
Någon som vet hur jag skall uppdatera min drivrutin för grafikkortet ATI mobility radeon hd 4650, enligt mozilla finns det buggar som gör att man inte kan se de senaste nyheterna som till exempel webgl samt andra små roliga grafik saker, har inte testat med bank-ID men att logga in på min bank funkar utan några som helst problem, gissar på att de inte har uppdaterat till senaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Jasså funkar inte alls för mig
Står även här om detta problem:
http://feber.se/webb/art/204935/nu_r_firefox_4_officiellt_slp...

Ok, funkar utmärkt för mig både på skatteverket och mina vårdkontakter...

Permalänk

Nån aning om hur f*n man sparar flikarna?:( Blir så ledsen när man har massa uppe så kommer man bara till startsidan sen:/ Har googlat men funkar inte o göra så som det står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbapontus91:

Nån aning om hur f*n man sparar flikarna?:( Blir så ledsen när man har massa uppe så kommer man bara till startsidan sen:/ Har googlat men funkar inte o göra så som det står.

För mig fungerar det bara helt enkelt, svårt att säga någonting då eftersom jag inte vet vad jag ska göra för att det inte ska fungera.

Men jag använder mig av Tabmix plus som har många olika funktioner och bland annat att spara flikarna.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

För mig fungerar det bara helt enkelt, svårt att säga någonting då eftersom jag inte vet vad jag ska göra för att det inte ska fungera.

Men jag använder mig av Tabmix plus som har många olika funktioner och bland annat att spara flikarna.

Laddade ner det addonet, och nu funkar det, tackar så mycket! Får önska dig en fortsatt trevlig kväll!:)

Permalänk
Medlem

Har ni andra problem med youtube, vissa videos kommer aldrig igång medan andra funkar fint som bara den, enda problemet jag har hittat än så länge, frågan är vart ligger buggen är det youtube eller firefox?

Permalänk
Medlem

Får blurrig text med hårdvaruaccelerering på
Men att stänga av det löste det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Det har helt klart snabbat till sej! Finns ingen hastighetsskillnad imellan det och Chrome 10 tkr jag iaf! Kanske tom lite snabbare?
Mkt imponerad

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Någon som fått bank-ID och e-leg att funka i firefox 4?

Började tänka, kan det ha något att göra med Adblock Plus?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Någon som fått bank-ID och e-leg att funka i firefox 4?

Funkar perfekt för mig, använder Handelsbanken. Du kan ju testa att avinstallera bankid programmet och installera igen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hur står den sig emot nya ie9?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Hej
Hur menar du, om IE9 är bättre eller??
Hos mig är senaste IE segt,ingen adblocker, finns för många addons för foxen där IE inte har en chans.

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som stör sig på de "ljusa kanterna" som flyttar sig neråt när man håller muspekaren över en länk?
(ie kör i ett fönster mot en mörk bakgrund i win7 så syns de bättre)... fruktansvärt irriterande nu när man har lagt märke till det en gång..

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Hur kan man släppa en final version som ej pallar bankID..
fick gå till bax till 3 rellen..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barry:

Hur kan man släppa en final version som ej pallar bankID..

BankId har väl å andra sidan en lång historia av inkompatibilitet?

Permalänk
Medlem

Hej
Gissar nog mer på att bankID inte har uppdateras till senaste version, så att den stödjer fox4, kan kolla upp det lite snabbt med hjäp av google om du nu skulle vilja att jag gjorde det