western digital 2tb elements 648 kr och fri frakt

Permalänk
Medlem

Den 2TB-disk jag hämtade på Webhallen igår är iaf en EARS. Den 1TB-disk jag har sedan i januari (också Elements) är en EADS.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Slut på kontot:P För mig funka det utmärkt med visa.

Pengar finns det :/
Använde mitt visa senast idag att betala en annan grej online.

Kanske lika väl går att ta faktura imorgon, det verkar ju vara helt gratis om man betalar inom 14 dagar.
Någon som kan bekräfta?

Mvh
Woundead

Permalänk
Medlem

Plockade ut disken efter 20 timmars test med HD Tune, ganska enkelt att plocka ut tack vare Multiman's video där man ser var klipsen sitter.

Det e en EARS tillv. 2011-01. Körde en HD Tune bench (SATA), 129 MB/s, 51 MB/s, 16.6 ms.
Tempen ner från 46C (i plastchassit) till 34C (naken i fria luften)

LCC e redan uppe på 320 så nu blire WDIDLE3 på den. WDTLER kan man bara glömma.

Plastchassit kan man slänga men behålla elektronikkortet (SATA<->USB) samt strömadaptern.

Bra köp så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Plockade ut disken efter 20 timmars test med HD Tune, ganska enkelt att plocka ut tack vare Multiman's video där man ser var klipsen sitter.

Det e en EARS tillv. 2011-01. Körde en HD Tune bench (SATA), 129 MB/s, 51 MB/s, 16.6 ms.
Tempen ner från 46C (i plastchassit) till 34C (naken i fria luften)

LCC e redan uppe på 320 så nu blire WDIDLE3 på den. WDTLER kan man bara glömma.

Plastchassit kan man slänga men behålla elektronikkortet (SATA<->USB) samt adaptern.

Bra köp så här långt.

Goda nyheter!

Permalänk
Medlem

jag är med nöjd trots att mina 3 vad eacs:P 2 från cdon och en från webhallen.P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kanske tar och stoppar in min i chassit också gillar inte att den ligger på 54 grader:( Kommer ihåg att mina gamla ide diskar i låg i 70 grader på somrarna, blir så otroligt varmt på övervåningen:/

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Pengar finns det :/Kanske lika väl går att ta faktura imorgon, det verkar ju vara helt gratis om man betalar inom 14 dagar.
Någon som kan bekräfta?

Jag får också felmeddelande när jag ska betala med kort (Mastercard), Länsförsäkringar är min bank om det har något med det att göra. Faktura (Klarna) har fungerat utmärkt de tiotal gånger jag använt det och kan bekräfta att det är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Jag får också felmeddelande när jag ska betala med kort (Mastercard), Länsförsäkringar är min bank om det har något med det att göra. Faktura (Klarna) har fungerat utmärkt de tiotal gånger jag använt det och kan bekräfta att det är gratis.

Tack

Får nog bli faktura om det inte fungerar idag igen med kort då.

Jag har som sagt testat med Skandiabanken samt Swedbank, ingen av dem fungerar :/

Permalänk
Medlem

Har nu satt ner "vänta-på-parkering" från 8s till 300s me WDIDLE3.

Så nu fårom agera backup några månader innan dom blivit av med ev. barnsjukdomar. Sen åkerom in i produktionen.

Under tiden väntar vi på att F4:orna rasar ner under 600:- så blire en femma av dom. Men då blire troligtvis utlandsköp eftersom CopySwede tvingar externerna i exil, fy för dom.

Permalänk
Medlem

Det fick bli en från Webhallen för min del. Tyvärr verkar det som om annonsen inte fanns kvar, uppdaterade säkert 50ggr. Men länken fanns ju här i tråden så det löste sig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Blev en beställning här med idag från Webhallen

Permalänk

Nu verkar länken sönder igen, kommer bara till standardpriset 699kr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lind3mann:

Nu verkar länken sönder igen, kommer bara till standardpriset 699kr

Erbjudandet kanske är slut? Standardpriset innan var 799kr (iaf när jag köpte), och nu kostar den 669.-. Ett riktigt bra pris det med. http://www.webhallen.com/hardvara/109611-western_digital_exte...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Webhallen

Hej, specialpriset är aktivt igen.

Kampanjen tar egentligen slut imorgon men någon hade råkat skriva in dagens datum som slutdatum.
Annonsen slutar att rulla imorgon men som en liten bonus la vi in slutdatum 31:a Mars även om annonsen försvinner redan imorgon.
Dvs. länken i den här tråden kommer fortfarande att vara akltiv månaden ut för er som hittar hit.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort den hiskeligt fula ikonen som följer med hårddisken?
Syftar på den från Webhallen. Någon ikon på 2x2 förstorad till 50x50 pixlar är ju inte direkt fint.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Tjackade två st av WD20EACS-11HBUB0 2000.3GB tydligen rått kassa diskar med endast 16MB cache men som lagringsdisk märks inget av det, KÖP!
Det jag vill säga: mippla ur dessa diskar ut sitt skal, och montera in dem i din stationära.

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Någon som vet hur man får bort den hiskeligt fula ikonen som följer med hårddisken?
Syftar på den från Webhallen. Någon ikon på 2x2 förstorad till 50x50 pixlar är ju inte direkt fint.

Det ligger en dold autorun.inf och mapp med ikonen i på disken. Ställ in systemet på att visa dolda filer och radera dem. Formatera om disken borde också funka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brolles:

Tjackade två st av WD20EACS-11HBUB0 2000.3GB tydligen rått kassa diskar med endast 16MB cache men som lagringsdisk märks inget av det, KÖP!
Det jag vill säga: mippla ur dessa diskar ut sitt skal, och montera in dem i din stationära.

Varför är en disk "rått kass" med 16MB cache? Kan du förklara hur det fungerar med cache och hur stor prestandaökningen blir med mer? Du verkar ju vara expert på detta.

Jag har ingen plats i datorn, varför uppmana du mig (och andra) att montera den internt? Har du provision på extern-->intern-konvertering?

lagt till &quot;go&quot; smiley
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

MultiMan: vissa har fått WD20EARS 64MB, verkar vara lite otur för mig som fick sämre, men jag tror inte det spelar roll som lagrings-enhet.
USB 2.0 råkkar väl inte direkt, därav mitt råd att frigöra disken och montera den internt, inget illa menat alltså. Så ta du och tagga ner lite, här är vi alla goa nördar.

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brolles:

MultiMan: vissa har fått WD20EARS 64MB, verkar vara lite otur för mig som fick sämre, men jag tror inte det spelar roll som lagrings-enhet.
USB 2.0 råkkar väl inte direkt, därav mitt råd att frigöra disken och montera den internt, inget illa menat alltså. Så ta du och tagga ner lite, här är vi alla goa nördar.

Jag fick också EACS från Webhallen, men jag skriver inte att det är skräp eftersom det inte är det. Däremot kan det kanske vara av värde för andra att berätta om det, men uppenbart är det blandat EARS/EACS, även från Webhallen.

Om jag ska "tagga ner" eller inte är knappast något du rår över, "goa" vännen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, specialpriset är aktivt igen.

Kampanjen tar egentligen slut imorgon men någon hade råkat skriva in dagens datum som slutdatum.
Annonsen slutar att rulla imorgon men som en liten bonus la vi in slutdatum 31:a Mars även om annonsen försvinner redan imorgon.
Dvs. länken i den här tråden kommer fortfarande att vara akltiv månaden ut för er som hittar hit.

Tack för detta men länken är nere igen.

Permalänk
Medlem

Fick den 16MB (EACS) varianten :/

Ni som fick 64 MB, vad har ni för produktnummer (p/n)? (På usb-chassit)

Kanske folk kan lista ut, utan att öppna.

Min EACS har WDBAAU0020HBK-01

Mvh
Woundead

EACS, inte EADS
Permalänk
Hedersmedlem

EADS är 32MB.

Cachen lär ha väldigt liten betydelse så länge disken körs över USB2. Om inte WD hittat ett år gamla diskar lär skivtätheten vara samma som EARS, vilket är det viktigaste. Inte troligt att det skulle vara annat än 3-skivors diskar, med tanke på det låga priset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

EADS är 32MB.

Cachen lär ha väldigt liten betydelse så länge disken körs över USB2. Om inte WD hittat ett år gamla diskar lär skivtätheten vara samma som EARS, vilket är det viktigaste. Inte troligt att det skulle vara annat än 3-skivors diskar, med tanke på det låga priset.

Ja, du har rätt.

Jag kollade igen och min var en WD20EACS (16MB) :/

Verkar inte vara någon disk som producerats för att vara intern, namnet gav typ endast ~500 träffar på google.

1TBs motsvarigheten;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=208526

Permalänk
Hedersmedlem

Två stycken från butiken i Göteborg var EARS.

Den ena hade dock sektorfel vid första körningen, med WD Data lifeguard lyckades reparera felen och vid andra körningen hittades inget, får hålla uppsikt över disken framöver.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Jag fick en med 16 MB cache som dessutom var DOA Inget vidare köp.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Det ligger en dold autorun.inf och mapp med ikonen i på disken. Ställ in systemet på att visa dolda filer och radera dem. Formatera om disken borde också funka.

Tack så mycket!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raaaz:

Jag fick en med 16 MB cache som dessutom var DOA Inget vidare köp.

DOA hur? En av mina hade defekt USB-kabel och startade normalt men fick aldrig riktig kontakt med datorn. Bytte till en annan kabel och problemen var borta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fan, missade den här lilla kampanjen. Är på jakt efter en prisvärd extern hårddisk. Någon chans att man som sweclocker medlem fortfarande kan få det till kampanj pris?

Hur mycket kan de externa usb 2.0 diskarna tänkas sjunka i pris till sommaren? Någon uppskattning? Kanske borde vänta 1-2 månader till i sånna fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MMystery:

Fan, missade den här lilla kampanjen. Är på jakt efter en prisvärd extern hårddisk. Någon chans att man som sweclocker medlem fortfarande kan få det till kampanj pris?

Varför skulle de särbehandla dig?

Citat:

Hur mycket kan de externa usb 2.0 diskarna tänkas sjunka i pris till sommaren? Någon uppskattning? Kanske borde vänta 1-2 månader till i sånna fall.

Kommer nog inte bli billigare pga CopySwedes stöldavgift om 160kr+moms/enhet. Möjligen till hösten när WD kommer med 1TB/skiva.

Edit: Pixmania säljer fortfarande för 601kr och Pixmania äger Webhallen, så vem vet. http://www.pixmania.se/se/se/4906663/art/western-digital/exte...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro