Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

För den inte nöjer sig med standardinställningar finns gott om möjligheter att sätta personlig prägel på operativsystemets utseende. I veckans helgsnack är temat skräddarsydda skrivbordsmiljöer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har bara nån halvtråkig bakgrund, kan bero på att jag nästan aldrig betraktar skrivbordet utan har fönster uppe hela tiden... Är jag ensam?

Permalänk
Medlem

Jag skiter i hur det ser ut, just nu har jag windows klassiskt tema, halva skrivbordet fullt av ikoner, 2 taskbar rader etc.
Men det funkar och ja körde ett mac tema på ubuntu förr.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Har bara nån halvtråkig bakgrund, kan bero på att jag nästan aldrig betraktar skrivbordet utan har fönster uppe hela tiden... Är jag ensam?

nej samma här ser det sådär två gånger om dan när jag statar datorn och när jag stänger av den.

Permalänk
Medlem

Kör med en vanlig bakgrund och standardinställningar, men om någon känner till ett sätt att få windows 7 att se ut som windows XP så vore man tacksam

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Har bara nån halvtråkig bakgrund, kan bero på att jag nästan aldrig betraktar skrivbordet utan har fönster uppe hela tiden... Är jag ensam?

Samma här, enda gången jag tittar på skrivbordet är när jag ska tömma papperskorgen.

Permalänk
Medlem

Har inga ikoner igång, enbart miranda IM och Bandit gadget uppe på skrivbordet, 2 st monitorer så oftast är ena surf igång och andra en film eller serie rullandes. annars är det mest standard. Dock har jag över 500mb wallpapers som rullar med 30min mellanrum tack vare W7s inbyggda bakgrundsrandomizer eller vad man vill kalla den.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk

Som tidigare sagt så har jag heller sällan eller någonsin skrivbordet synligt, också därför papperskorgen är det ända där

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett cleant och lätttillgängligt skrivbord/startmeny/taskbar. Så lite klick som möjligt för att komma fram till det man vill ha.

http://www.geting.se/viewimage/image/296687-Desktop1.jpg

Permalänk
Medlem

hade ett rätt så fränt skrivbord fram tills ja omformatera datorn. Har inte orkat göra om de igen!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Samma här, enda gången jag tittar på skrivbordet är när jag ska tömma papperskorgen.

Själv har jag papperskorgen i taskbaren bredvid klockan så enda gången jag ser skrivbordet är någon sekund när jag startar upp datorn och tiden det tar för att jag får igång firefox.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Försöker ha skrivbordet helt rent på ikoner men så kallade tillfälliga filer hamnar ofta där längre än vad man vill. Sen en liten krydda är Google Desktop. Kör utan papperskorgen också då Shift+Del dominerar här.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Är det ingen som har någon grym skrivbordsbakgrund? Helst i formatet 1680x1050

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Avstängd

posta

kan int folk posta sitt skrivbord här

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Jag använder mig av Rainmeter med två tweakade skins:
10 foot spotify 2.0 och Illustro.
Ikonpaketet heter Token Dark.

Hittat detta på Deviantart.com

Tips för bakgrundbilder: Wallbase.net

Permalänk
Medlem

Kör med LiteStep och WindowBlindes 7 för att slippa alla dessa ikoner.. Så behöver bara högerklicka vart som på skärmen för och få fram min startmeny,, wätt soft tycker jag.
http://hara.lindnet.se/~plex/plexwp.jpg

Lite random WPs;
http://4walled.org
http://wallbase.cc/index.php/random/index

Visa signatur

c0wabunga!

Permalänk
Medlem

1920x1080
väldigt standard, gillar inte att ha något på bordet

Permalänk
Medlem

Jag hittar det jag vill ha så länge som windows ger fan i att flytta på alla ikoner. Dock ganska stökigt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Så lite ikoner som möjligt, och dom ska ligga till höger. I övrigt kör jag med Win98 tema

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

RENT skrivbord utan ngt tjafs alls på tack.
Trillian och klock-widget längst till höger......ngt annat finns inte.

Permalänk
Medlem

jag kör med dolt aktivitetsfält och dolda skrivbordsikoner sen 3 år tillbaka och oftast det med en hi-res bakgrundsbild, temat är windows klassiskt, nothing fancy

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord cleant inte mer att säga måste fixa nya bakrunder dock pokemon är lite ute känner jag .

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Döljda ikoner med någon skön wallpaper och en rocketdock med alla spel.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Inaktiv

Kör med ett vanligt HD wallpaper och dålda ikoner då jag alltid på något sätt samlar på mig jätte många ^^
Nothing special

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grusburk:

Mitt skrivbord cleant inte mer att säga måste fixa nya bakrunder dock pokemon är lite ute känner jag .http://img192.imageshack.us/img192/5326/skrivbord.png

Pokemon ute?!
Det var det värsta jag hört

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av woobiin:

http://i52.tinypic.com/158bgp3.png

1920x1080
väldigt standard, gillar inte att ha något på bordet

Länk till din bakgrunds bild?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

körde med rainmeter å liknande förut men de va alltid så mycket att leta efter å sen fixa till så de blev så man ville ha det å när de va klart så installerade man om datorn typ så jag sket i det å körde bara några windows 7 gadgets för de jag behöver kör också rocket dock (vilket inte syns)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

lite NSFW kanske

Dold text

bara standard Win7 med en vacker bakgrundsbild, och så ser ni strukturen på ikonerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

http://oi54.tinypic.com/4kd06f.jpg

Kör med ett vanligt HD wallpaper och dålda ikoner då jag alltid på något sätt samlar på mig jätte många ^^
Nothing special

Oj snygg bild!

Länk tack!

Visa signatur

Eh!