Permalänk
Skrivet av radim:

Det står ingenstans. Han trollade förmodligen bara. Kolla på tullen själv. Välj bärbara datorer som exempel och se vad det skulle kosta i hans fall: http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...

Därför kanske han har rätt... Har mailat tullverket iaf så inväntar korrekt svar,

Mvh Rickard

Permalänk
Skrivet av radim:

Det står ingenstans. Han trollade förmodligen bara. Kolla på tullen själv. Välj bärbara datorer som exempel och se vad det skulle kosta i hans fall: http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...

Därför kanske han har rätt... Har mailat tullverket iaf så inväntar korrekt svar,

Mvh Rickard

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den som är den.. Men är det någon vattenblocksvariant från eVGA av GTX 590 du vill lägga vantarna på? Annars måste jag dessvärre upplysa dig om att det bara är klistermärket som skiljer 590-korten åt...

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden.

Men beställer du något från USA med ett värde på över 1400kr så betalar du frakten. Tull på varan+frakten sedan 25% moms på det. Samt runt 100kr till företaget som tulldeklarerar varan. Har inte så bra koll på vad tullsatsen för datorkomponenter ligger på.

Kan ta ett exempel. Emotiva XDA-1 vilket är en DAC/försteg. Kostar $299, frakten kostar $85. Slutnotan blir $520 (eller runt 3300kr) inklusive alla avgifter och frakt.
Edit: Tullsatsen ligger på 4.5% på den har jag för mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Har inte läst tråden.

Men beställer du något från USA med ett värde på över 1400kr så betalar du frakten. Tull på varan+frakten sedan 25% moms på det. Samt runt 100kr till företaget som tulldeklarerar varan. Har inte så bra koll på vad tullsatsen för datorkomponenter ligger på.

Kan ta ett exempel. Emotiva XDA-1 vilket är en DAC/försteg. Kostar $299, frakten kostar $85. Slutnotan blir $520 (eller runt 3300kr) inklusive alla avgifter och frakt.
Edit: Tullsatsen ligger på 4.5% på den har jag för mig.

Jag testade fylla i $900 som pris under "Datorer och Bärbara" i länken på sidan före, samt 300kr i frakt + 100kr försäkring. Hamnade fortfarande på 0% tullavgift, men däremot 25% moms, som var förväntat.

Permalänk
Medlem

Varför just EVGA? Finns ju många andra märken med exakt samma kylare.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Varför just EVGA? Finns ju många andra märken med exakt samma kylare.

Bara garantin och deras supportforum är skäl nog att köpa EVGA. Sen finns ju deras step-up program som är riktigt nice det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars måste jag dessvärre upplysa dig om att det bara är klistermärket som skiljer 590-korten åt...

Fel. Har du ens tittat på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Inte för att vara den som är den.. Men är det någon vattenblocksvariant från eVGA av GTX 590 du vill lägga vantarna på? Annars måste jag dessvärre upplysa dig om att det bara är klistermärket som skiljer 590-korten åt...

Gillar först och främst märket. Är dock inte intresserad av vattenkylning. Det som jag tycker är stora skillnaden är bakplattan på evgas modell. Tycker referens modellen har så fult med 2 st som inte täcker hela kortet.

Skrivet av Ala_95:

Har inte läst tråden.

Men beställer du något från USA med ett värde på över 1400kr så betalar du frakten. Tull på varan+frakten sedan 25% moms på det. Samt runt 100kr till företaget som tulldeklarerar varan. Har inte så bra koll på vad tullsatsen för datorkomponenter ligger på.

Kan ta ett exempel. Emotiva XDA-1 vilket är en DAC/försteg. Kostar $299, frakten kostar $85. Slutnotan blir $520 (eller runt 3300kr) inklusive alla avgifter och frakt.
Edit: Tullsatsen ligger på 4.5% på den har jag för mig.

Har kommit fram till att det inte går att beställa från usa Det lönade sig inte heller att beställa från den Europeska butiken. Så jag har mailat några svenska butiker och frågat om dom kommer att ta in kortet. På första sidan så har jag en post som jag uppdaterar svar med

Skrivet av flIpz0R:

Varför just EVGA? Finns ju många andra märken med exakt samma kylare.

Samma anlednings som åvan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Fel. Har du ens tittat på kortet?

Japp, jag ser bara en bundling som skiljer liksom med alla tillverkare. Sorry att jag glömde nämna det. Jag syftade på själva kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Japp, jag ser bara en bundling som skiljer liksom med alla tillverkare. Sorry att jag glömde nämna det. Jag syftade på själva kortet.

Ok men om vi bara tittar på själva kortet så skiljer det sig fortfarande från andra.
Exemepl: Garanti, Backplate, OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Ok men om vi bara tittar på själva kortet så skiljer det sig fortfarande från andra.
Exemepl: Garanti, Backplate, OC

Allright, men är det samma PCB och GPU är det enligt mig iaf samma kort.

Permalänk
Medlem

Nu har alla affärer svarat

Allt står på första sidan eller så kan ni följa länken Svaren

Permalänk
Avstängd

JME Data's support är underbar. även i butikerna

Lite synd att det var så dålig tillgång på korten bara...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB