Vad kontrollerar hastigheten på den blå dioden i Define R2?

Permalänk

Vad kontrollerar hastigheten på den blå dioden i Define R2?

Tjena,

Istället för att stänga av min dator tycker jag om att försätta den i sovläge, det jobbiga är dock att den blå dioden i fronten på mitt define r2 chassi blinkar och har sig, vilket är rätt störande då rummet är kolsvart och man ska sova.

Finns det något sätt att programmera hastigheten på dioden så att den blinkar långsammare/inte blinkar alls alternativt lyser konstant? Vad som helst är bättre än att den blinkar som den gör nu.

Är det någon krets i chassit som innehåller informationen för blinkhastigheten eller kan det möjligtvis vara styrt i windows?

Hoppas någon har koll!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinos98:

Tjena,

Istället för att stänga av min dator tycker jag om att försätta den i sovläge, det jobbiga är dock att den blå dioden i fronten på mitt define r2 chassi blinkar och har sig, vilket är rätt störande då rummet är kolsvart och man ska sova.

Finns det något sätt att programmera hastigheten på dioden så att den blinkar långsammare/inte blinkar alls alternativt lyser konstant? Vad som helst är bättre än att den blinkar som den gör nu.

Är det någon krets i chassit som innehåller informationen för blinkhastigheten eller kan det möjligtvis vara styrt i windows?

Hoppas någon har koll!

MVH

du kan TESTA att dra ut sladden till den.......

Permalänk

Det är inte riktigt ett alternativ eftersom jag fortfarande vill använda powerknappen! Om jag drar ut sladden kommer lysdioden säkerligen sluta lysa, men powerknappen kommer också att sluta fungera... Jag antar att det är sladden som går upp till powerknappen på insidan av casefronten du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinos98:

Det är inte riktigt ett alternativ eftersom jag fortfarande vill använda powerknappen! Om jag drar ut sladden kommer lysdioden säkerligen sluta lysa, men powerknappen kommer också att sluta fungera... Jag antar att det är sladden som går upp till powerknappen på insidan av casefronten du menar?

finns 2 sladdar... en för PWR LED och en för PWR SW

det är PWR LED du ska dra diod och knapp går ej på samma kontakter

Permalänk

Tusen tack! Problem solved!

Permalänk

Jag brukar bara lägga nåt på lampan, då lyser den inte upp rummet och man kan ha kvar sladden.

Permalänk
Medlem

annars så tejpar man över den med eltejp;) problemet löst!xD

Permalänk
Medlem

Eller drar på lite svart tusch på den!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

annars så tejpar man över den med eltejp;) problemet löst!xD

haha den lösningen känner man igen

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Hedersmedlem

Står era datorer precis vid eran huvudkudde? Hur kan ni störas av den lilla dioden när ni ligger med stängda ögon? Jag förstår då inte. Har en router med 5-6 indikatorer som lyser blått i "synfältet" när jag sover, kan inte säga att jag störs av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Står era datorer precis vid eran huvudkudde? Hur kan ni störas av den lilla dioden när ni ligger med stängda ögon? Jag förstår då inte. Har en router med 5-6 indikatorer som lyser blått i "synfältet" när jag sover, kan inte säga att jag störs av det.

R2 (har haft en) har en sån jäkla stark diod så den lyser hela rummet, och blinkar den blir det ganska jobbigt, iallafall för mig med litet rum och datorn stående nån meter från kudden

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox