Permalänk
Medlem

Gameing dator 6-7k

Tjenare alla glada!

Nu är det såhär att min gammla burk mer eller mindre ligger på dödsbädden och kipar efter luft, så det är dags att ersätta den gammla krigaren - och behöver då eran hjälp!

Min budget ligger på 6-7k . Och hade tänkt införskaffa den efter kommande lön , det jag ska ha den till är endast spelande.
Så söker ett paket som det är "Most bang for the $$" så att säga . Sätter ihop den själv och sånt men har NOLL koll på komponenter i dagens läge så jag har inte den blekaste av vad man ska ha i en dator i dagens läge.

Har inga planer på att clocka datorn i nuläget, men att ev i framtiden kanske köra SLI/CF i framtiden för att få ut lite mer av den, ljudnivå är inget jag bryr mig om så om det finns nått paket som låter som ett flygplan men prestrerar bra bättre än nått tyst åbäke så rör det inte mig. OS och kringutrustning har jag redan så enda är komponenter , och ett schysst chassi - hade ev tänkt mig ett antec 300 då brorsan har ett sådan och det ser bra ut med många fläktportar m.m. Men finns det nå vettigare så är jag öppen för förslag!

Så släng fram era förslag, tacksamm för allt!
/ Filib

Visa signatur

Mobo MSI 870A-G54 AM3 || 1.5TB HDD + 80GB SSD || 12 GB Ram || AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE @ 4ghz || XFX Radeon HD6950 2GB || XFX Core Edition 850W || Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/452763/2011-05-18 mitt förslag, fokus på nice kylings chassi, mesta bang for the buck grafik kortet i din budget tycker jag!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

om han säger 6-7 då menar han inte 7-8... varför har folk så svårt att ge ett paket till han där det är mest BANG for the buck, ett chassi ger inget bang vad jag vet... sattsa på så bra som möjligt, är det inge extrema system så krävs inga extrema kylösningar heller!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Skrivet av Filib:

Tjenare alla glada!

Nu är det såhär att min gammla burk mer eller mindre ligger på dödsbädden och kipar efter luft, så det är dags att ersätta den gammla krigaren - och behöver då eran hjälp!

Min budget ligger på 6-7k . Och hade tänkt införskaffa den efter kommande lön , det jag ska ha den till är endast spelande.
Så söker ett paket som det är "Most bang for the $$" så att säga . Sätter ihop den själv och sånt men har NOLL koll på komponenter i dagens läge så jag har inte den blekaste av vad man ska ha i en dator i dagens läge.

Har inga planer på att clocka datorn i nuläget, men att ev i framtiden kanske köra SLI/CF i framtiden för att få ut lite mer av den, ljudnivå är inget jag bryr mig om så om det finns nått paket som låter som ett flygplan men prestrerar bra bättre än nått tyst åbäke så rör det inte mig. OS och kringutrustning har jag redan så enda är komponenter , och ett schysst chassi - hade ev tänkt mig ett antec 300 då brorsan har ett sådan och det ser bra ut med många fläktportar m.m. Men finns det nå vettigare så är jag öppen för förslag!

Så släng fram era förslag, tacksamm för allt!
/ Filib

http://www.inet.se/kundvagn/visa/452779/2011-05-18
Grafikkortet går enkelt att låsa upp till ett 6970
Moderkortet stöder Crossfire
Nätaggregatet klarar enkelt 6970 Crossfire
Inom budget
Fraktfritt

Tanken är att du kan använda DVD-spelaren från din gamla dator. Annars kan du själv lägga till valfri. Kommer inte spräcka din budget.

Permalänk
Medlem

istället för att köpa ett system för 6 k och inte få någon bra prestanda, istället att lägga till 700 spänn och få en dator som räcker i 1-2 år till? fattar inte grejen

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Skrivet av Pazooken:

istället för att köpa ett system för 6 k och inte få någon bra prestanda, istället att lägga till 700 spänn och få en dator som räcker i 1-2 år till? fattar inte grejen

Eftersom det är grafikkortet som är flaskhalsen i de flesta system vid spelande så är det mindre viktigt ifall man har en 2500K eller en 955. Skillnaden i FPS kommer vara försumbar.

Min övertygelse är också att ett system med 955 + 6970 Crossfire kommer ge mer prestanda i spel än ett system med 2500K + ett enkelt 6970.

Enligt den argumentationen är det ologiskt att lägga så mycket av budgeten på processorn och så lite på tex nätaggregatet.

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/452934/2011-05-18 Dator som man kan uppgradera till SLI med någolunda bra kylning och bara 52kr över budget
__________________
Stationära: Intel i7 920 2,66ghz@3,2ghz | ASUS P6T SE | Corsair 6gb XMS3 1333mhz (3x2gb) |
Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 7200.12 500gb | OCZ Vertex 2 60gb |
Ace midtower Clubs 4| XFX Geforce 9600GT 512mb | HEC 750W |
Mini PC: Intel Atom N455 | 1gb ram | Intel GMA 3150 256mb | 7200 RPM | Batteri drifttid 10,5h |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumbricus:

Eftersom det är grafikkortet som är flaskhalsen i de flesta system vid spelande så är det mindre viktigt ifall man har en 2500K eller en 955. Skillnaden i FPS kommer vara försumbar.

Min övertygelse är också att ett system med 955 + 6970 Crossfire kommer ge mer prestanda i spel än ett system med 2500K + ett enkelt 6970.

Enligt den argumentationen är det ologiskt att lägga så mycket av budgeten på processorn och så lite på tex nätaggregatet.

Va menar du med 955? i7 eller

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Skrivet av Pazooken:

Va menar du med 955? i7 eller

http://www.inet.se/artikel/5308645/amd-phenom-ii-x4-955-3-2gh...

Eftersom det var den processorn jag rekommenderade TS att köpa.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag: http://www.inet.se/kundvagn/visa/440934/speldator-under-7k
ex. ta antec 300 istället om du föredrar det bättre.

Du kommer kunna maxxa alla spel som finns idag...

Permalänk
Medlem

Tacksam för snabba svar ! Ska ta och se över allt nu snarast och se hur det blir. Finns det mer byggen så fläska fram dem

Visa signatur

Mobo MSI 870A-G54 AM3 || 1.5TB HDD + 80GB SSD || 12 GB Ram || AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE @ 4ghz || XFX Radeon HD6950 2GB || XFX Core Edition 850W || Antec Three Hundred