Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS + hörnen klickar?

Permalänk
Medlem

Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS + hörnen klickar?

Fick hem min Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS idag och efter att jag packat upp den så märkte jag att när man lätt trycker på de övre hörnen på skärmen så trycks de in lite och klickar till. Är det normalt eller har jag fått ett måndags ex?

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har en dell U3011 och jag märkte samma sak som dig när jag skulle rengöra skärmen från damm, jag ringde till dell som tog reda på det. Det är en ny teknik och det ska vara så. Bildytan ska vara flexibel i skärmen, den ska gå att trycka in lite eller vara rörlig så det är inget fel på den.

Permalänk
Medlem

Okej låter knas men visst jag köper det om det är fler som kan bekräfta detta, ni som har en likadan skärm som mig, är eran likadan?

Permalänk
Medlem

Japp märker också det.

Edit: men inte lika mycket som på videon.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

haha jäpp, det klickade i min med fan vad lustigt gör väl ingenting dock, är nöjd med min skärm och du kommer förhoppningsvis vara nöjd med din också!

Permalänk
Medlem

Om det är sånt här du menar så har ni en video här på det.
(Dock är det en 3008wfp på videon)
http://www.youtube.com/watch?v=-g-OgjEuRYg

Permalänk
Medlem

Aja då packar jag väl upp min skärm, då jag packade ner den snabbt som attans när jag märkte felet, han knappt se hur den såg ut

Permalänk
Medlem

Samma med min fast nu när jag tryckt in alla hörn en gång så är det inte så längre

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Så är det inte på min iaf men haft min i 3-4 månader.

Permalänk
Medlem

OMG vilken avlång bildyta jämfört med min gamla, detta är ju rena bion Kommer nog ta ett tag att bli van med den.

Reklam
Permalänk
Medlem

Haha, provade på mina 2209WA skärmar och det var så på dom också, fast man märkte det tydligast på övre högra hörnet. Aldrig märkt av detta tidigare och ändå har jag flyttat väldigt mycket på dom sen jag köpte dom för 1.5 år sedan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Gör de bara sådana wide screen skärmar idag? Ögonen får jobba mkt mer känns det som.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerat*
Försäljning tar vi i marknaden http://www.sweclockers.com/annonser

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.