Permalänk
Medlem

Kontaktfråga

Jag är helt klar med datorbygget förutom att strömkontakten från nätagget som ska sitta på moderkortet. Det är den 8-pigg (Den som driver cpu?) inte räcker så jag måste köpa en förlängare. Men jag är osäker på vad jag ska köpa och om det ens fungerar med dom kontakterna jag har från nätagget??
jag vart osäker när jag började räkna vilka som va fyrkantika och halvrunda och vart dom va placerade om ni förstår.
Här är iaf bilder på allt.

Här är kontakten på moderkortet

Här är en kontakt med 2st 4-pins från nätagget (Är som sagt osäker om den går att använda/passar?)

Den här kontakten blir ju också 8-pins om man använder hela fast känns inte som att den ska användas till endamålet?

Nätagget är ett Corsair TX850
Moderkortet är ett MSI P67A-GD55
Grafikkortet (om det spelar någon roll) är ett Gigabyte HD6960 2Gig

Mycket tacksam för hjälp då jag är riktigt sugen på att bli klar med datorn

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Avstängd

Den som står pcie är till grafikkort medans den andra 4+4pin ska dit där 8pins kontaktet på moderkortet, förlängare finns här: http://www.inet.se/artikel/8600965/adapter-forlangning-8-pin-...

Permalänk
Medlem

Antog det, Men när jag räknar på vart kontakterna sitter så ser det inte ut o passa? vissa är ju helt fyrkantiga medans andra är halvrunda om du förstår. Skulle jag sätta dom kablarna bredvid varandra i moderkortet så skulle pinsen som ska passa inte hamna på rätt ställe som jag ser det?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZP33D:

Antog det, Men när jag räknar på vart kontakterna sitter så ser det inte ut o passa? vissa är ju helt fyrkantiga medans andra är halvrunda om du förstår. Skulle jag sätta dom kablarna bredvid varandra i moderkortet så skulle pinsen som ska passa inte hamna på rätt ställe som jag ser det?

För att enkla det hela så kan du ju se på moderkortet (8pins kontakten) vilket håll 4+4pin sladden ska i med hjälp av att kolla fyrkant med fyrkant mellan kabeln och moderkorts kontakten.

Du kan inte göra fel bara testa försiktigt men se så att du har den riktiga 4+4pin kabeln