Permalänk
Medlem

En 17 årings hem

Lägger upp lite bilder på mitt rum och på min datorhörna. Det här är bara början jag har mycket kvar att göra.

Dator Setup:
ASUS P8P67 EVO
Intel Core i7-2600k @ 4.5 Ghz
Kingston HyperX 1333 Mhz 6GB CL7
Sapphire 5770 1Gb GDDR5 "Vapor-X"
Chieftec Nitro 950W
WD 500GB Black
Samsung DVD
BenQ V2420H LED

Tv Hörna:
Philips 40" LED
PS3 320 GB
Logitech Z-5500
Ipad 16 GB

Det som behövs fixas:
Ett till ATI 5770
Vatten kylning Corsair H50
Plexi Glas Mod, och motiv lack
Fixa vita kablar till bakre högtalare + Hänga upp dom på väggen

En 17 årings hem

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Medlem

Hur har du tänkt till med bassen?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

hur fan klarar datorn den höga temperaturen från processorn? arnas ser det nice ut

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur har du tänkt till med bassen?

Det heter baslådan eller subwoofern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det heter baslådan eller subwoofern.

Med smeknamn som exp bass/bassen

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Du hade något skit på sängen, svart och gult ska de vara

Permalänk
Hedersmedlem

Din ålder är som alltid irrelevant.

Väldigt (!!!) mycket särskrivningar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Gillade tv-hörnan mest av allt
Bara jag som tycker det är underbart att DiF blev krossade av det underbara GRÖNSVART?!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Gillade tv-hörnan mest av allt
Bara jag som tycker det är underbart att DiF blev krossade av det underbara GRÖNSVART?!:D

Håller med dig här

Bort med dem vidriga sängklädesöverdragen så hade det varit ett helt okej rum.
TV-hörnan ser mkt bra ut dock ;D

Mvh

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

skäms du över prollekylaren när du har den saken på sängen

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

som alla säger så ser TV-hörnan bra ut.
men asså sängkläderna kan du ju ta å skänka till afrika som behöver det å inte vet vad det är för skitmärke... för FÄRJESTAD BK TOG SM-GULD!!<3

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Med smeknamn som exp bass/bassen

Herregud vad folk stavar dåligt i detta galleriet. Bas(en) heter det och till ts: det stavas fläktar, inte fläcktar. Webbläsarna rättar ju automatiskt orden när man skriver, är ordet understruket med ett rött sträck så betyder det att man har stavat fel.

Jävlar vad gnällig jag är nu men det känns som det blir mer och mer grammatikfel på Sweclockers för varje dag som går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Herregud vad folk stavar dåligt i detta galleriet. Bas(en) heter det och till ts: det stavas fläktar, inte fläcktar. Webbläsarna rättar ju automatiskt orden när man skriver, är ordet understruket med ett rött sträck så betyder det att man har stavat fel.

Jävlar vad gnällig jag är nu men det känns som det blir mer och mer grammatikfel på Sweclockers för varje dag som går.

Kan inte hjälpa att jag har dyslexi (ja det finns 15 sidor lång utredning på det)

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Dyslexi kallas det

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Medlem

Tack alla för era kommentarer, det är ju förstås mitt första album så jag kända att jag var tvungen att ta med skönheten som ligger på sängen ;D Basen står på det bästa stället den just nu kan stå på, jag har inte någon annanstans att ställa den på.

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Avstängd

ett bevis på att 17åringar är mer bortskämda en andra när det gäller att ha pengar och kunna köpa datorkomponenter ,samt högtaleri , platt tvs

skälv när man var 17 inte hade jag så bra grejor då inte, nä jag fick kämpa som satan för att ens ha råd tilll en billig sterio förstärkare. Som sagt va det inte tillåtet att ha extra jobb innan man fylde 18.

edit: En en gång till er som klagar på stavning o gramamtik kolla era egna stvningar innan ni klagar på andras , Alla sitter inte på skit vebläsare som google ,eller firefox som nu har dessa stvnings rättelser.

en sak till ASUS du rättade en kille med ordet Dyslexi med exakt samma som han hade skrivit. Förövrigt får ni axeptera att alla inte är som ni och stavar som ni , förstår ni inte va folk säger så kanske det är ni som har detta handikapp och även på en grövre nivå. personer kan vara snabb på tangentbordet och kanske inte alls orkar sitta o läsa igenom en km lång text. För att det nu ytterligare finns andra trådar som åxå vill bli svarade på.

Permalänk
Medlem

För det första har jag jobbat ihop alla mina pengar för datorn, tv hörnan och allt annat i mitt rum. För det andra så rättade jag inte personen som skrev att han hade Dyslexi. Jag svarade på en annan som hade klagat och menade att jag hade de Det är bra att du tycker till! men igentligen så BORDE du läsa igenom din text innan du skickar den. för ditt eget bästa menar jag.
Bara för att färjestad vann ska inte jag sluta vara en trogen Djurgårdare och bli någon jävla med gångs supporter som vissa andra! Jag älskar mitt lag oavsett dom inte vann sm- guld!

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Kan inte hjälpa att jag har dyslexi (ja det finns 15 sidor lång utredning på det)

Skrivet av Libazzi:

Dyslexi kallas det

Förlåt, trodde det bara var att man bytte plats på bokstäverna när man läser

EDIT: men fortfarande, röd underline = felstavat. Jag tror inte att era datorer också har dyslexi hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Förlåt, trodde det bara var att man bytte plats på bokstäverna när man läser

EDIT: men fortfarande, röd underline = felstavat. Jag tror inte att era datorer också har dyslexi hehe

Lugnt, Har blivit bemött såhär i snart 12 år. Jag brukar rätta mina inlägg men ibland så glömmer man

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Du har en värstingprocessor men sen kör du med ett 5770,
Jag trodde dom var budget grafikkkort?

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk

950watt är uber overkill till 2 5770.
om du kanske inte kan lägga ut mer än 4k så skulle jag ta 2 6870 :).
bara förslag

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Jag kan med irritera mig ibland på särskrivningar och konstiga felstavningar, men innan jag vet grunderna till problemet yttrar jag mig inte om det.
Det finns de som har dyslexi och liknande problem, som absolut inte kan hjälpa att vissa ord inte blir perfekt stavade, många av mina nära och kära har de problemen.

För övrigt så gillar jag ditt rum, fina saker och välstädat.
Ett galleri som ser ut som en soptipp (som många här på sweclockers faktiskt gör) är värre än alla felstavningar i världen.

När man själv var 17 sparade jag ett år nästan till min dator som jag sitter med än idag, hade fortfarande tjock-tv och inga fina högtalare. Man blir lite avis på dig
Tummen upp!!!

Permalänk
Medlem

för några månader sen hade jag också tjock tv och inga högtalare alls men jag sparade och sommarjobbade det lönade sig Men snälla sluta diskutera dyslexi nu förfan!
Har inte köpt ett till 5770, men jag vet mycket väl att 950w eeee lite för mycke men om man ska hålla på att uppgradera hit och dit så är det skönare att ha ett som pallar ungefär vad som helst.

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Medlem

DJURGÅRN!!!! ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

- för djurgårds märketxD

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

DJURGÅRDEN!!!!!!!!!!!!! 5/5

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hur har du placerat baslådan ?

Permalänk
Medlem

Vi gör allt för vårat laaaag! alltid oavsett, förevigt DJURGÅRDEN!!!!!!!

Visa signatur

Stationär 1Haf 912+ | Gigabyte Gtx 560 Ti | Intel I5 3570k 3.4 ghz | Antec Kühler 620| ASRock z77 pro4 | Corsair 8 gb Vengeance 1600MHz | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Bärbar Macbook Pro, i5 dual core | Integrerat AMD | 4 gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunlopzu:

Hur har du placerat baslådan ?

60 cm som det ska vara från tv till höger ))

Visa signatur

Fractal design mechify C - ASUS ROG STRIX Z390 - i9-9900k - MSI GTX1080 - Corsair 32GB RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libazzi:

60 cm som det ska vara från tv till höger ))

Jag tror snarare han syftade på att den är felvänd. :3

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II