Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Jag tar mig friheten att ändra rubriken en smula i alla fall.

Sådärja, blir det inte lika missvisande

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt mtgox, men även mitt mybitcoin konto blev hackat. Jag hade dessutom bytt till ett säkrare lösenord som jag inte använder på någon annan pool eller så. Men av ren röta hade jag tänkt på det här med säkerhet under helgen och har nu en krypterad plånbok dit alla mina bitcoins fördes över innan detta hände. Blev av med 0.041 btc.

Detta är dock helt galet och jag misstänker att många har blivit drabbade, då mybitcoin även rekommenderas som nybörjarstart i den stora tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har inte blivit berörd. Har inget konto på Mt Gox så kanske därför man slapp. Men vad fan är det som händer?
Känner att det är dags att ta på foliehatten och börja misstänka de som ligger bakom Mt Gox eller mybitcoin?

Hur skapar jag en egen digital plånbok för övrigt?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Detta är dock helt galet och jag misstänker att många har blivit drabbade, då mybitcoin även rekommenderas som nybörjarstart i den stora tråden.

Detta är väldigt tråkigt, dock väntat. Det är vilda västern där ute med allt vad det innebär. Vi hade vår guld rush, sen kom banditerna med trojaner och nu har vi haft vårt första bankrån också. De som inte vet hur man skyddar sig bör lära sig det snart.

Bitcoin-ekonomin är fortfarande väldigt ung, och de flesta bitcoin-företag är dessutom hobby-projekt som helt plötsligt blev väldigt lönsamma alldeles för fort för att folk skulle hinna anpassa sig. Så jag tror det är en väldigt sund inställning att inte lita på någon till 100% utom en själv.

Permalänk
Medlem

Själv tror jag en sund inställning är att inte se bitcoins som pengar. Utan som en lek för vuxna (Där allt är tillåtet)!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Själv tror jag en sund inställning är att inte se bitcoins som pengar. Utan som en lek för vuxna (Där allt är tillåtet)!

Säg det till han som blev bestulen på en halv miljon dollar förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Detta är väldigt tråkigt, dock väntat. Det är vilda västern där ute med allt vad det innebär. Vi hade vår guld rush, sen kom banditerna med trojaner och nu har vi haft vårt första bankrån också. De som inte vet hur man skyddar sig bör lära sig det snart.

Bitcoin-ekonomin är fortfarande väldigt ung, och de flesta bitcoin-företag är dessutom hobby-projekt som helt plötsligt blev väldigt lönsamma alldeles för fort för att folk skulle hinna anpassa sig. Så jag tror det är en väldigt sund inställning att inte lita på någon till 100% utom en själv.

Det är bäst att man skyddar sina tillgångar genom en offline wallet. Kan man inte sköta skyddet själv är det väldigt riskabelt i dagsläget.

Sen ser vi ju även vilket tidigt skede bitcoin ekonomin är i. Den första bankrånaren! Det finns mycket potential och utveckling kvar i valutan. Nätverket står ju i alla fall på solid grund vilket jag kan känna mig väldigt trygg med. Sen är det upp till marknaden att etablera pålitliga och säkra banker, växelsidor, shoppar etc. Här händer det saker varje dag och vi får vara tålmodiga under tiden.

Permalänk
Medlem

Jag får nog ändra mig. Verkar som jag loggade in på fel mybitcoin konto. På det andra hade jag kvar mina bitcoins.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Betyder det att alla mina coins är borta på mtgox också?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Betyder det att alla mina coins är borta på mtgox också?

Enligt mtgox själva ska de inte vara det. De mesta av pengarna sparades lokalt och de som inte sparades lokalt ersätter mtgox

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Verkar indeed som om mtgox själv borgar för eventuella USD förluster. Han sa även att 1000$ taket stoppade det hela från att eskalera.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag blev själv av med ca 5 BTC från mybitcoin.com

Problemet är igår låste dom hemsidan så jag kunde inte logga in och byta lösenord detta suger. Hade varit trevligt om dom låst helt, för att sen dra iväg ett mail till min adress. email adressen är den första man säkrar.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Skaffa en lösenordshanterare och gör riktiga o separata passwords på alla ställen

http://www.pwsafe.org/

Permalänk

Fick också mitt kontouppgifter utläckta när de hackade Mt.gox. Blev av med drygt 4 BTC som skickades till 1MCwBbhNGp5hRm5rC1Aims2YFRe2SXPYKt.

Permalänk
Medlem

Eller http://keepass.info/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rekommenderar Lastpass. Mycket smidigt.

Permalänk

Jag vart av med 0.005 bitcoins och jag hade inte samma password på båda sidorna.

Så antingen är mybitcoins.com hackat också eller så snodde dom bitcoinsen själva genom sin egen databas.

Jag rekommenderar därför att inte använda deras hemsida.

Skapa en egen wallet på din egen dator och säkerhetskopiera den till usb varje dag.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Jag vart av med 0.005 bitcoins och jag hade inte samma password på båda sidorna.

Så antingen är mybitcoins.com hackat också eller så snodde dom bitcoinsen själva genom sin egen databas.

Jag rekommenderar därför att inte använda deras hemsida.

Skapa en egen wallet på din egen dator och säkerhetskopiera den till usb varje dag.

Varför varje dag?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Jag rekommenderar Lastpass. Mycket smidigt.

Värsta programmet någonsin. Har det på jobbdatorn. Så jäkla irriterande.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sina scammade mybitcoins tillbaka?

Permalänk
Medlem

Eftersom bitcoinsen har försvunnit pga. användaren har slarvat med lösenord, anser jag att detta är en rätt bra händelse för att lära er användare - lite lösenordssäkerhet.

Använd _ALDRIG_ samma lösenord på två sajter.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Skrivet av Jine:

Eftersom bitcoinsen har försvunnit pga. användaren har slarvat med lösenord, anser jag att detta är en rätt bra händelse för att lära er användare - lite lösenordssäkerhet.

Använd _ALDRIG_ samma lösenord på två sajter.

FEL.

Jag hade ett 20 tecken långt på mybitcoins.com (unikt).

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Såpass, det var ny information för mig.
Det senariot jag har sett innan har bara varit att andra pool-operatörer och dylika har kommit åt konton då dom haft e-mailadressen+lösenord i klarttext för användare.

Du bör kontakta MyBitcoins och kräva tillbaka pengarna.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Nån mer som inte kommer in på mybitcoin? Får bara "Login incorrect! Please try again!" när jag försöker logga in..

EDIT: Det fungerar nu, vet inte varför det inte gick förut.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Fungerade för mig

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010