Någon som har provat nya Directory Opus 10?

Permalänk

Någon som har provat nya Directory Opus 10?

Märkte för nån vecka sen att GP Software har släppt Directory Opus 10, är det någon som har hunnit prova och utvärdera det? Gillar Directory Opus, men jag har mest kört 9:an, och har mycket mer vana i det och det är verkligen en bra filhanterare! Av att döma på alla skärmdumpar på sidan så är det en total remake av gränssnittet dock, så det känns ju som att man måste lära om sig allt på nytt.

Som sagt, är det nån som har några kommentarer på det, nackdelar eller fördelar? Hur förhåller det sig till tidigare versioner?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Om jag känner directory opus rätt kan du nog få det att se ut precis som du vill Har inte uppgraderat till version 10 själv ännu, så jag kan inte säga så mycket annat. Jag håller odck med dig om att det är ett mycket trevligt program.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag uppgraderade licensen direkt igår utan att ens testa programmet versionen då jag vet att det aldrig gör mig besviken.
Det finns ingen inställning som inte går att skruva till perfekt efter ens eget önskemål. Har inte hunnit testa allt nytt men det jag läst och upplevt är trevligt.

http://gpsoft.com.au/program/whats-new.html

Permalänk

Får väl helt enkelt ta mig tiden att testa och utvärdera 10:an då. Brukar alltid bli lite feg av mig när man gör en "total overhaul" av gränssnittet i program.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

yeay, hade ingen aning om att det kommit ut en version 10.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter ytterligare några veckors test kan jag säga att den automatiska filkopieringskön nog är en av de absolut vettigaste nya finesserna.

Vilka funktioner har ni andra testare fastnat för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel:

Efter ytterligare några veckors test kan jag säga att den automatiska filkopieringskön nog är en av de absolut vettigaste nya finesserna.

Vilka funktioner har ni andra testare fastnat för?

Ja den är riktigt bra, synd bara att det tagit så pass lång tid. Den efterfrågades redan i version 8.x.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.