Nån som vet om keyCaptcha är bra? Alternativ?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om keyCaptcha är bra? Alternativ?

Hej,

Jag har haft problem med botar under en längre tid på mitt forum som kör vBulletin 4. Jag installerade för ett par dagar sen en ny typ av captcha, keyCaptcha som de kallar sig. Det är gratis och säger sig vara supersäkert. Har ändå fått en del botar att gå genom det nya filtret. Här är en länk: https://www.keycaptcha.com/

Det jag undrar över är tjänstens seriositet. Jag hittar inte mycket på google men vissa sidor påstår att det är ett scam företag. De anklagas till och med för att datan som lagras om ditt forum(adressen vad jag kan förstå) lätt hittar sin väg till spam-nätverk. Denna kritik slår de självklart ifrån sig.

Någon som har koll på just keyCaptcha? Är det nåt att fortsätta använda. Någon som har förslag på alternativ eller vad annars jag kan göra för att hindra nya botar på mitt forum?

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om keycaptcha, men iofs så har jag inte använt någon captcha på ett tag. Jag brukar alltid köra recaptcha (som ägs ag google, wtf? Såg det nu...). Keycaptha's hemsida såg rätt B ut tbh, och om du har problem med dom är dom nog inget att ha. :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Håller med att sidan ser B ut speciellt p.g.a irrelevanta stock-photos.

Grejen är att botarna går förbi reCaptcha. Jag behöver ha något annat som kan stoppa upp registeringen av botar.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjöman:

Håller med att sidan ser B ut speciellt p.g.a irrelevanta stock-photos.

Grejen är att botarna går förbi reCaptcha. Jag behöver ha något annat som kan stoppa upp registeringen av botar.

Det finns ett par knep för att lyckas med detta.
Det finns ett gäng trådar om det.

Vad som behövs är då att mecka om registreringen en aning

* Kontrollera tiden det tog för kontot att registreras. Troligtvis är det en bot om det gick på 1 ms.
* Honeypot. Lägg inmatningsformulärfält som man inte ser, men som bottar kommer skriva i ändå. Om fältet är ifyllt så är det en bot.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ah, precis jag har en mod som kollar registreringstiden så den är mänsklig. Det kan säkert vara så också att det är manuella registreringar för en del bottar d.v.s. att de inte är automatiska. Jag undrar bara hur de konstant hittar nya ip-adresser för detta.

Det andra alternativet har jag aldrig hört, det ska jag absolut testa. Tackar.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Detta har varit ett alternativ för ett par av våra kunder: http://akismet.com/

Permalänk
Medlem

En enkel grej som funkar mot botar är att ställa en enkel fråga (t.ex. "vilken färg har en banan?") och låta användaren fylla i svaret i en textruta.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.